Billeder af Mini'en...!
Fra : Jens-Ole H. Møgelmos~

Dato : 01-06-04 21:18

Hejsa..

Så fik jeg sænket min Mascot, og det synes jeg nu ikke er blevet helt
skidt...
Men klik på linket hvis I har lyst og døm selv...

--
Mvh. Jens-Ole H. Møgelmose
Morris Mini Van '79

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 02-06-04 07:12

"Jens-Ole H. Møgelmose" <birgittejens-ole@email.dk> wrote in message
> Hejsa..
>
> Så fik jeg sænket min Mascot, og det synes jeg nu ikke er blevet helt
> skidt...
> Men klik på linket hvis I har lyst og døm selv...

Drejede du af trompeterne, eller monterede du "Hi-Lo's".... ?

Jeg tror nok, at jeg havde monteret en krængningsstabilisator istedet for at
sænke, da den i forvejen er ret lav, og hvis du på et tidspunkt overvejer at
bygge en maskine til den, får du store problemer med frihøjden, fordi du
skal have en ordentlig manifold på, som på grund af motorens bevægelser skal
sniges skråt nedenfor gearskifteren. Dermed sniger frihøjden sig under 10
cm. på et sted som ligger et stykke bagved forakslen, og du har _kæmpe_
problemer hver gang du skal ned fra en fortovskant....... Løsningen er at
bakke ned, hver gang, eller forsøge at liste et hjul ud over kanten af
gangen.... Hver gang man dummer sig, skal man hjem og lave et nyt ophæng,
ellers bliver manifolden utæt ved topstykket eller også knækker den......
(Jeg har været der, og opdagede at det var "skidesmart"

Van'ens fordel er de 10 cm. længere akselafstand, som gør at den kører
væsentligt mere harmonisk & mindre nervøst, når den presses..... Derfor
føles den ikke helt så hurtig som en almindelig mini, men stopuret siger at
de er lige hurtige....
En van med krængningsstabilisator, ingen gummibøsninger, negeativ camber og
friske gummipuder er noget af det bedste man kan have mellem hænderne

Mvh. Mikael Kristiansen

Fra : Jens-Ole H. Møgelmos~

Dato : 03-06-04 07:54

Hej Mikael..

Jeg havde nu ingen problemer med hverken min sidste Mini pickup der havde en
del modifikationer i motoren, eller min første Mini der fik en 1275 motor..
Men udover at det kan give problemer med forskellige op og nedkørsler samt
lidt for høje bump og buler i vejen, får det bilen til at te sig bedre i
pressede situationer, da bilens tyngdepunkt er blevet væsentligt lavere..
Og så synes jeg at det ser noget bedre ud nu, i stedet for før hvor jeg
kunne få en knytnæve med tommelfingeren op, ind mellem hjulet og
skærmkanten..

--
Mvh. Jens-Ole H. Møgelmose
Morris Mini Van '79

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 03-06-04 15:07

> [...]
> pressede situationer, da bilens tyngdepunkt er blevet væsentligt lavere..

Jeg gætter på, at du ikke har kørt med Big Bore LCB ?

Sænkningen af en Mini modvirker krængningen (Som er den der i virkeligheden
er problemet), og du kan opnå det samme ved at montere
krængningsstabilisatorer, som ved at sænke. Husk at Mini'en er født uden !
Dermed har du stadig den fornuftige ridehøjde til landevejsbrug, og en bil
som "styrer"......

Prøv at flytte motoren længere bagud istedet for... Det er ret let og giver
en meget mere hensigtsmæssig vægtfordeling, fordi motoren som udgangspunkt
ligger langt foran forakslen..... Ved at flytte den bagud gør du
inertimomentet mindre om lodret akse & flytter en del af lasten fra for -->
baghjul. Det vil gøre den meget mindre "nervøs" i kurver, fordi ujævnheder i
vejen vil slå mindre igennem som kraftvariationer mellem dæk & vej på
bagenden.
Husk at justere bremsebalancen.... En Mini bremser som udgangspunkt meget
lidt på bagenden...

Let svinghjulet (Det kommer den også til at styre bedre af)

> Og så synes jeg at det ser noget bedre ud nu, i stedet for før hvor jeg
> kunne få en knytnæve med tommelfingeren op, ind mellem hjulet og
> skærmkanten..

Det lugter af, at puderne ikke sidder rigtigt, eller der er lavet et eller
andet fusk...... Jeg har aldrig set en Mini der var så meget
"Fætter-Højben", end ikke på splinternye puder ......
Svingarmene fra en "Hydro-Elastic" affjedret mini er anderledes.... Det er
vel ikke sådan nogle som er monteret ?

Mvh. Mikael.....

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-06-04 17:39

"Jens-Ole H. Møgelmose" wrote:

> Så fik jeg sænket min Mascot, og det synes jeg nu ikke er blevet helt
> skidt...

Er det rent fysisk muligt at sænke en Mascot uden at hjulene
slipper taget i asfalten??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 03-06-04 07:51

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> wrote in message

> Er det rent fysisk muligt at sænke en Mascot uden at hjulene
> slipper taget i asfalten??

Man kan montere større hjul, inden man sænker

Mikael