Motorvej
Fra : Fly Christensen

Dato : 01-06-04 21:16

Så jeg også haft fornøjelsen af at køre på DK motorvej med de nye
grænser.

Jeg kørte fra Flensborg fredag efterniddag. Næsten hele vejen op til
Vejle var der meget trafik. Den gled helt fint, men jeg var altså ved at
falde i søvn, da det var noget kedeligt.
Mandag kørte vi fra Stoholm ved Viborg omkring klokken 21.00. Motorvejen
var halvtom, men jeg holdte nu grænserne alligevel - men ved jo aldrig.
Igen var jeg næsten ved at falde i søvn, da det er så kedeligt.
Den jeg så ikke rigtig noget til polisen, udover måske en enkelt
civilpatruljevogn, som langsomt sneg sig ind på mig. Den kørte så bagved
et lille stykke tid, indtil der kom en fisende forbi, så lagde Mondeoen
an til overhaling og gav gas.
Altså en meget stille tur på motorvej. Det eneste, der kan undre mig er,
at jeg kan køre 30 km for stærkt på landevejen fra Stoholm til Vejle
uden at være ræd for at blive snuppet. Kører jeg derimod 10 km for
stærkt på motorvejen står den til stortæv. Den kan jeg altså ikke blive
klog på.

Fly

Fra : Olesen

Dato : 01-06-04 21:26

> [...]
> uden at være ræd for at blive snuppet. Kører jeg derimod 10 km for
> stærkt på motorvejen står den til stortæv. Den kan jeg altså ikke blive

Jeg synes også dette 130 noget er en gang pjat.
Det er marginalt hvad man sparer af tid, og resourcerne
bruges forkert.

Brug istedet det halve antal betjente på 80-vejene,
og lad så folk køre som de nu altid har gjort på motorvejene,
måske 120 +/- eet eller andet..

Ulykkerne sker jo ikke på motorvejene ?
-derfor var det en idê at bruge tid + penge
på landevejene i stedet.

Fra : Bent Pedersen

Dato : 01-06-04 21:42

Hej Fly

Ganske enig i dine betragtninger. Her omkring Aalborg er den dog helt galt!

Fra Aalborg og vist omkring 30 km. sydover er der fast begrænsning på 110
km/t ....... fordi der vist er sket en del uheld omkring Støvring, men uden
at man vist kender årsagen (de faldt nok allerede dengang i søvn af
kedsomhed)! Og fra Limfjordsforbindelsen og nord på, er der en fast
hastighedsbegrænsning på .... og hold nu fast .... 90 km/t. Det er fint nok
i myldretiden, hvor der rent faktisk er rigtigt mange biler og risikoen for
hamonikasammenstød er reel! Men jeg er lige kørt hjem inde fra Aalborg her
ved 21-tiden, og der er altså ikke mange biler på strækningen. Jeg bliver
simpelt hen nødt til at bruge fartpilot for at holde hastigheden nede!!

Vil man have den fornødne respekt omkring fartgrænserne - og ikke blot have
som mål at knalde os alle og tage pappet fra os, skulle man bruge variable
hastighedsgrænser, så det passer til den aktuelle trafikintensitet
(risikoen). Og det spøjse er, at det er der i sydgående retning nord for
Limfjordstunellen....... måske slap pengene op.

Jeg oplevede desværre overgangen til de 130 km/t på den måde at vi nu må
køre 90 i stedet for 110 km/t her nord for Aalborg!

Venlig hilsen

Bent T.

Fra : Thomas H.

Dato : 01-06-04 21:49

"Bent Pedersen" <HANSenglodden10@mail.dk(fjernHANS)> skrev i en meddelelse

> Jeg oplevede desværre overgangen til de 130 km/t på den måde at vi nu må
> køre 90 i stedet for 110 km/t her nord for Aalborg!

Og jeg oplevede det som den dag, hvor 1 million mennesker i hele
hovedstadsområdet og hele Nordsjælland, ikke "måtte" køre 130 mere ...
selvom politikerne lagde det ud som om, at nu skulle det der fleste gjorde,
bare gøres lovligt.

Fra : alexbo

Dato : 01-06-04 21:35

"Fly Christensen" skrev

> Igen var jeg næsten ved at falde i søvn, da det er så kedeligt.

Jeg kan ikke rigtigt gennemskue hvorfor det skulle være mere kedeligt nu end
før.

Hvis man overholder grænserne er nøjagtigt lige så kedeligt som det altid
har været.
Hvis man kører for stærkt er det da blevet mere spændende.

mvh
Alex Christensen

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-06-04 22:10

On Tue, 1 Jun 2004 22:34:49 +0200, "alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk>
wrote:

>Jeg kan ikke rigtigt gennemskue hvorfor det skulle være mere kedeligt nu end
>før.

Før var chancen for at blive snuppet meget meget lille.

>Hvis man overholder grænserne er nøjagtigt lige så kedeligt som det altid
>har været.

Før overholdt jeg kun grænserne, hvis trafikken gjorde det nødvendigt.
Ellers lå nålen på 160.

>Hvis man kører for stærkt er det da blevet mere spændende.

Og dyrt. Det gider jeg altså ikke.

Fly

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-06-04 22:43

On Tue, 01 Jun 2004 23:10:06 +0200, Fly Christensen wrote:

> Og dyrt. Det gider jeg altså ikke.

Det er kun blevet 500,- dyrere, at køre 160km/t.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-06-04 22:46

On Tue, 01 Jun 2004 23:43:27 +0200, Martin Johansen [6000] wrote:

> Det er kun blevet 500,- dyrere, at køre 160km/t.

Underforstået, at man ikke mister kortet. Er det på 160km/t eller
161km/t ?

Fra : Reino Andersen

Dato : 02-06-04 09:01

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]

Det er blevet 1.500 kr. dyrere.

> Underforstået, at man ikke mister kortet. Er det på 160km/t eller
> 161km/t ?

160 km/t.

--
Reino

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-06-04 20:39

On Wed, 02 Jun 2004 10:01:25 +0200, Reino Andersen wrote:

> Det er blevet 1.500 kr. dyrere.

Okay så er den tabel jeg har set forkert... :-/ Man kan da heller ikke
stole på aviserne

> 160 km/t.

OK tak.

Fra : Thomas H.

Dato : 01-06-04 21:45

> [...]
> var halvtom, men jeg holdte nu grænserne alligevel - men ved jo aldrig.
> Igen var jeg næsten ved at falde i søvn, da det er så kedeligt.

Jeg har slet ikke turdet, at køre så langt med den hastighed. Jeg har endnu
ikke, som mange, prøvet at falde hen pga. træthed, men med 110 tror jeg selv
det vilel sket, så det tør jeg ikke udsætte mig selv og andre for.

> [...]
> uden at være ræd for at blive snuppet. Kører jeg derimod 10 km for
> stærkt på motorvejen står den til stortæv. Den kan jeg altså ikke blive

Hele påstyret går jo ud på, at de gik til valg på 130 på motorvejen, så
startede hele hylekoret af såkaldte eksperter, bilhadere og andre
bedrevidende lalleglade - og de har så stort set fået det som de ville. Så
nu er den type vej, hvor der sker suværen færrest uheld, den der bliver
overvåget mest, og der hvor grænsen må overskrides mindst, pga. politiske
spil, intet andet ...