MB 230TE - Det syder og fiser....
Fra : Andreas Jensen

Dato : 01-06-04 20:54

Hej ægspærter

Da jeg har hældt et par liter motorolie udover bagsædet (Please do not
comment on this...), har jeg pillet beklædning og sæder ud for at få det
renset. Og nu kan jeg pludselig høre den lyd, der har været der længe, men
egentlig ikke været generende: Det "syder" eller "kniter" fra omkring højre
baghjul og ca. hvert 8 til 10 sekund kommer der et "tjunk-pppfffffffttt"
(Det er altså svært at beskrive...). Det lyder ikke alvorligt og jeg kom
først til at tænke på niveaureguleringen, men det lyder _næsten_ som om det
er afhængigt af omdrejningerne på motoren. Har nogen en (eller flere)
ide(-er) ?

Med venlig hilsen
Andreas Jensen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 01-06-04 22:21

"Andreas Jensen" <ccc2500_skal_fjernes@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:40bcdf17$0$489$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
det
> er afhængigt af omdrejningerne på motoren. Har nogen en (eller flere)

Brændstofpumpe, eller returløb fra samme måske.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kent Nielsen

Dato : 02-06-04 08:02

> [...]
det
> er afhængigt af omdrejningerne på motoren. Har nogen en (eller flere)
Davs,
Svjh. sidder din vacumpumpe til bl.a. centrallåse der omme.
Måske det er den du kan høre ?

Kent Nielsen

Fra : claus b. p.

Dato : 03-06-04 11:36

> Svjh. sidder din vacumpumpe til bl.a. centrallåse der omme.
> Måske det er den du kan høre ?

Var også mit bud. Sidder under højre bagsæde. Højdereguleringen til bagenden
er hydraulisk ligesom bremserne, så der må ingen lyde komme. Hvis
hydraulikslanger el. er utætte kan der sikkert komme underlige lyde, men
check om der er væske nok i beholderen i motorrummet. Hvis der er det, er
dette formentlig i orden.

/Claus