hvilken bil til ~100.000kr +/- 20kkr
Fra : Tim Hoffmann

Dato : 01-06-04 17:15

Hejsa

Jeg har "købt" en Kia Picanto.. Men da de ikke kan levere den. Der er
ihvertfald INGEN der vil sige hvornår man kan få den.
De bliver ved med at skubbe tidspunktet hvor vi regner med at sku høre noget
!.
Det er jeg sårn set sk*de træt af, så jeg overvejer at købe en anden bil.

Men jeg aner ikke lige hvilken. Er der nogen der han nogle ideer ?

Vi har nogle krav til en bil

5 døre
kan intet lave selv, så den skal gerne være nyere
Vi kører fra næstved til KBH hver dag

Er der nogen der kan komme med et bud på hvad vi skal kigge efter ? for helt
ærligtm så syntes jeg sku Kia skider på deres kunder !

Mvh
Tim

Fra : winther

Dato : 01-06-04 17:37

Hejsa ....

Mit bud ville være en Citroen Saxo eller Peugeot 106 med 1,5 Diesel motor.
Bilen fåes i pris lejet 100.000 kr med et par år på bagen. Alternativet er
at finde en seat eller VW med en SDI motor.

Personligt ville jeg vælge diesel, når der skal køres mere end 100 km
tur/retur arbejde

Held og lykke med jagten.

Hilsen
Jacob

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 01-06-04 18:28

> [...]
> ihvertfald INGEN der vil sige hvornår man kan få den.
> De bliver ved med at skubbe tidspunktet hvor vi regner med at sku høre

Mon ikke forsinkelsen har noget at gøre med at Kia i øjeblikket mangler 4000
biler til det europæiske marked.
For omkring en måned siden sank et skib med 4000 kia biler på vej til
europa.

Fra : anders majland

Dato : 01-06-04 18:47

> For omkring en måned siden sank et skib med 4000 kia biler på vej til
> europa.

Og de lovede det ikke ville få indflydelse på leveringerne da de havde
biler på lager ... Måske de bare ikke lige havde et skib på lager ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 01-06-04 20:05

> Og de lovede det ikke ville få indflydelse på leveringerne da de havde
> biler på lager ... Måske de bare ikke lige havde et skib på lager ...
Jeg har snakket med Kia, de siger også at der ikke var Picantoer ombord.
Men jeg jeg ved sku ikke rigtigt om jeg tror på dem mere.. de lover og
lover.
Vi ville høre nærmere i uge 22, så 23, og nu ved de ingenting

Så jeg tror jeg køber en anden bil istedet for..

Mvh
Tim

Fra : Joachim N?rmark

Dato : 02-06-04 12:07

Hej
Jeg har været ude for det samme, men det gad jeg altså ikke være med
til. Desuden synes jeg også at det var noget svineri at hæve prisen
med 5000 kr. uden at fortælle det da jeg var ude hos forhandleren
dagen før "premieren"

Nå, jeg ville jo have en bil så jeg kiggede lidt rundt, og på fredag
skal jeg ud og hente min helt nye Suzuki Alto. Den minder meget om
picantoen på papiret bortset fra at den er en anelse smallere. Motor
osv. er stort set det samme, og jeg har fået hele herligheden til en
pris af 108.000 incl. levering, måtter, metallak og nogle andre
småting. Det er da ikke nogen hemmelighed at den ikke er helt så
"fiks" som picantoen, men den nye Suzuki Alto (som jo er 5 dørs i
modsætning til den gamle) er nu også ret sød synes jeg
Der er 3 års garanti på - dog max. 100000 km, og et eller andet sted
tror jeg inderst inde mere på kvaliteten i en Suzuki end i en Kia.

Held og lykke med bilkøbet

Joachim

Fra : TGD

Dato : 02-06-04 12:35

"Tim Hoffmann" <news@hoffmann-datafjerndette.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Er der nogen der kan komme med et bud på hvad vi skal kigge efter ? for
helt
> ærligtm så syntes jeg sku Kia skider på deres kunder !

Ja bare tag ders marketingsstunt for Picantoen, havde overtalt kæresten til
at skaffe en, men det gør vi ikke pga. deres opfindsomme historier.

MEn Kbh. Næstved så skal du kigge efter en Dieselbil, lad dig ikke skræmme
af at dieselbiler er dyrere end deres benzinmodstykker, men det skyldes at
de holder værdien lidt bedre.

Hvis du vil lave lidt fodarbejde, kan det anbefales at importere en tysker,
du får en del mere bil for pengene på den måde.

Du sætter jo egentlig ikke nogen ublu krav så det kunne være hvilket som
helst mærke.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-06-04 06:50

On Tue, 1 Jun 2004 18:15:12 +0200, "Tim Hoffmann"
<news@hoffmann-datafjerndette.dk> wrote:

>Det er jeg sårn set sk*de træt af, så jeg overvejer at købe en anden bil.
>Men jeg aner ikke lige hvilken. Er der nogen der han nogle ideer ?
>Er der nogen der kan komme med et bud på hvad vi skal kigge efter ?

Kigger man på www.bilbasen.dk, er der 21 biler under "Nye biler under
125.000 kr". Ud af disse 21 ville jég vælge:
1) Fiat Panda, fordi dét ved man, hvad er
2) Hyundai Getz, fordi een af mine kvindelige medarbejdere er meget
glad for sin

En testtur i en week-end (jeg låner altid bilen en dag) ville
efterfølgende afgøre valget for mig.

/Mogens

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 06-06-04 20:10

Så er der lidt nyt i sagen.

Vi har fundet "vores" bil.. En Seat Cordoba St. Car

Der er go plads til os alle 3, incl en barnevogn.

Den koster 115kkr fra 2001, og den har kørt ca 100.000km

Så nu glæder vi os til at vi kan få den hjem

Mvh
Tim