Spg. vedr. Audi A6 1,8T
Fra : KPH

Dato : 31-05-04 10:15

Jeg er på udkig efter en Audi A6 1,8T fra 1998/1999 med +250.000 km. på
bagen og i den forbindelse vil jeg hører om der er noget man specielt man
skal være opmærksom på.
F.eks.
Turbo'en, gearkasse og motor generelt - er der ved nogle bestemte km. at
nogle af disse ting typisk står af??

Er det rigtigt at i 1999 bliver fartpilot og boardcomputer standard??

Efter Jeres mening vil det da være bedre/mere fornuftigt at købe en Skoda
Octavia som er 1-2 år nyere og med 150.000 km. mindre på klokken i stedet
for?? Her tænker jeg på værditab og kommende reparationer.

Hvad kører sådan en 1,8T på literen - jeg kører nemlig nu i Seat Toledo TDi
110 HK så det bliver sikkert lidt dyrer med en benziner.

Mvh
KPH

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 31-05-04 12:12

On Mon, 31 May 2004 11:15:19 +0200, "KPH" <VÆKkph@it.dk> wrote:

>Efter Jeres mening vil det da være bedre/mere fornuftigt at købe en Skoda
>Octavia som er 1-2 år nyere og med 150.000 km. mindre på klokken i stedet
>for? Her tænker jeg på værditab og kommende reparationer.

Det er der slet ingen tvivl om. Skoda'en vil være det bedste køb -
eller en Seat...

>Hvad kører sådan en 1,8T på literen - jeg kører nemlig nu i Seat Toledo TDi
>110 HK så det bliver sikkert lidt dyrer med en benziner.

Turbo og km/l er afhængig af højre fod. Du vil opleve et markant
ændret brændstofmæssigt regnskab af dimensioner.
Det bliver meget dyrere!

10 km/l i 1.8 T
20.000 km -> 2000 l á 8.27 kr = 16.540 kr

18km/l i TDi
20.000 km -> 1.111 l á 6.57 kr = 7.300 kr

/Mogens

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 31-05-04 20:42

On Mon, 31 May 2004 13:12:07 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Det er der slet ingen tvivl om. Skoda'en vil være det bedste køb -
>eller en Seat...

Så ikke i første omgang, at det var en A6, du havde kig på. I så fald
bør du tgae en Skoda Superb med i dine betragtninger, idet den er på
størrelse med en A6. Superb vil være et godt køb, idet den har en stor
afskrivning på grund af den ringe interesse.

>10 km/l i 1.8 T

Sikkert for optimistisk i en A6 !

/Mogens