/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Den var den Volvo :o(
Fra : Ukendt


Dato : 30-05-04 21:28

Hej alle,

Ja, det er længe siden, men jeg føler lige trang til at meddele bortgangen
(sandsynligvis) af min Volvo 245.

I dag kom jeg kørende på Gl. Køge Landevej i sydlig retning i højre vognbane
m. knap 50 km/t, og i krydset v. Folehaven, som var er meget tyndt befærdet,
kommer en lille Hyundai fra modsatte retning. Den skal til venstre, altså
krydse min bane, og 'lægger an' til en venstresving. Jeg bemærker intet
unormalt, og der er grønt for os begge. Ikke desto mindre kan jeg se at den
ikke standser i svingbanen som forventet, og så er det om at reagere! Jeg
når at få bremset en anelse samt kastet Volvoen en slag mod højre for at
undvige, men forgæves. Vi rammer hinanden, men Volvoen snitter nærmest
fronten af den, da jeg rammer den med venstre hjørne.

Ingen kom noget til ud over lidt blå mærker (og dog - nu ved jeg hvad
gardin- og sideairbags bruges til!), men modparten var meget chokeret og
undskyldende. Volvoen er højest sandsynligt totalskadet, da markedsværdien
ikke er ret høj for sådan en ældre æske. Forlygte, forskærm, forhjulsophæng,
fælg, begge døre m.m. er smadrede. Modpartens Hyundai er trykket/klippet
20-30 cm, men airbags'ene var ikke gået af...

Ulykken understreger hvor pludseligt det kan ske, selv om alting virker som
det plejer. "Plejer" er i dén grad afgået ved døden, når det handler om
trafik, så vær opmærksom. For din, din familie, og for alle andre og deres
familiers skyld.

--
Venligst, Lars Vestman



 
 
Mogens Knudsen (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 30-05-04 21:32

On Sun, 30 May 2004 22:28:17 +0200, "Vestman" <vestman at adslhome
danmark> wrote:

>Ingen kom noget til ud over lidt blå mærker

Godt der ikke skete noget med dig!

> men modparten var meget chokeret og undskyldende.

Hvad var forklaringen?

/Mogens

Ukendt (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-05-04 21:35

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Godt der ikke skete noget med dig!

Jo, tak. Jeg er mest glad for, at jeg var alene i bilen, og at der ikke var
nogen i fodgængerfeltet som jeg rullede over i efter sammenstødet.

> Hvad var forklaringen?

At hun ikke havde set mig...!

Billeder er i øvrigt postet i 'binaer' - dog i noget forringet
billedkvalitet (kameratelefon).

--
Venligst, Lars Vestman



jan@stevns.net (31-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 31-05-04 08:51

"Vestman" <vestman at adslhome danmark> skrev :

>> Hvad var forklaringen?

>At hun ikke havde set mig...!


Godt der ikke skete jer noget, sådan rent korporligt.

Utroligt folk kan være så stæreblinde, at de overser en modkørende
billist.

Har selv oplevet noget tilsvarende i Ringvejskrydset i Glostrup, der
var det sgisme tæt på at madammen havde fået rullet sine solbriller
sammen og proppet op i næsen.

Dog er forklaringen *der* nok forståeligt, da solen kan blænde de
sydgående billister i uheldigste fald
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Ukendt (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-05-04 09:09

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> Godt der ikke skete jer noget, sådan rent korporligt.

Subscribe!

> Utroligt folk kan være så stæreblinde, at de overser en modkørende
> billist.
> Har selv oplevet noget tilsvarende i Ringvejskrydset i Glostrup, der
> var det sgisme tæt på at madammen havde fået rullet sine solbriller
> sammen og proppet op i næsen.

Ja, jeg var godt nok lidt knotten inden jeg steg ud af bilen - den var
nyvasket, -støvsuget og med nypudsede ruder. Endda mindre end 5 min.'s
kørsel derfra.... Nå, så blev den da i det mindste aflivet med stil.

Modpartens reaktion fik mig dog hurtigt til at prøve at hjælpe hende i
stedet for at skælde ud.

> Dog er forklaringen *der* nok forståeligt, da solen kan blænde de
> sydgående billister i uheldigste fald

Jooh - men så skal man jo ikke køre frem, hvis man er i tvivl....

--
Venligst, Lars Vestman



Ukendt (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-06-04 08:27



<jan@stevns.net> wrote in message
news:6qolb0hmki79o4u8shhfpp368dptb7big1@dtext.news.tele.dk...
> "Vestman" <vestman at adslhome danmark> skrev :
>
> >> Hvad var forklaringen?
>
> >At hun ikke havde set mig...!

Var det ikke din skyld?
Du burde havde forudset det: "Jeg skal liiige med over"
Var det lidt i den stil som taxaen præstørede

Du må have overset hendes førehund, den hvide stok og det gode gamle gule
armbind med 3 prikker.
Og så skal du partout give det svage køn (der styrer verden, tænk bare på
det orale værelse) skylden, for at du køre frem for grønt lys, uden at sikre
dig, at den modkørende havde overvejet at myrde din Volvo ved at køre ind
foran den
Fy skamme sig

PS-hvordan kunne hun undgå at se stemplet i din pande
--
Møller



Mogens Knudsen (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 31-05-04 19:52

On Sun, 30 May 2004 22:35:09 +0200, "Vestman" <vestman at adslhome
danmark> wrote:

>At hun ikke havde set mig...!

Ringe...

>Billeder er i øvrigt postet i 'binaer'

Jég ser hverken noget i binaer eller binaer.motor

/Mogens

Jan Riber (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Jan Riber


Dato : 31-05-04 20:09

Mogens Knudsen skrev i en meddelse:

> Jég ser hverken noget i binaer eller binaer.motor

Så må din computer være blevet blind.
Har lige set dem på binaer motor...

--
Venlig hilsen Jan
http://www.dkfritidbil.dk/whois/jan_riber/jan_riber.htm


Mogens Knudsen (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 31-05-04 20:37

On Mon, 31 May 2004 21:09:05 +0200, "Jan Riber"
<jariFJERN@DETTEoncable.dk> wrote:

>Så må din computer være blevet blind.

Man kan ikke se dem endnu

>Har lige set dem på binaer motor...

Og jég har lige set dem i min postkase
Thanx, Jan S :)

Det ser godt nok ud til, at forhjulet er trukket noget tilbage. Selvom
din Volvo vedligeholdelsesmæssigt er over gennemsnittet (større
økonomisk råderum), smutter den nok ikke gennem en rep. uden
totalskade

Hvad så? -> -> -> -> -> -> ->
www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7772186&id=nbqr1r2x3ci

/Mogens

Emil Jensen (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen


Dato : 31-05-04 22:37

> Hvad så? -> -> -> -> -> -> ->
> www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7772186&id=nbqr1r2x3ci
>

Feeeed vogn, den koster nok kassen hos told og skat

Emil



Ukendt (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-06-04 13:51

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det ser godt nok ud til, at forhjulet er trukket noget tilbage. Selvom
> din Volvo vedligeholdelsesmæssigt er over gennemsnittet (større
> økonomisk råderum), smutter den nok ikke gennem en rep. uden
> totalskade

Nope... Alle der har set billederne og bilen, mener at den er 'færdig som
popsanger'. Hele forpartiet er trykket en anelse mod højre, da højre fordør
går på forskærmen når man vil åbne den.

> Hvad så? -> -> -> -> -> -> ->
> www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7772186&id=nbqr1r2x3ci

Dén er edderbroderemig lækker! Jeg ville meget gerne have en af de sidste
960'ere, men det ender nok med en primo-'90'er af slagsen. Een af dagene hér
ved jeg nøjagtig hvad jeg har at gøre godt med

Hvis dog bare denne havde haft automatgear......... [kæmpe_suk.wav]
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=441755&page=1

--
Venligst, Lars Vestman




Torben E (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 02-06-04 14:58


"Vestman" <vestman at adslhome danmark> wrote in message
news:40bdcd57$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Hvis dog bare denne havde haft automatgear......... [kæmpe_suk.wav]
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=441755&page=1
>

Er det en 5 benet motor ?

Torben E




Ukendt (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-06-04 15:18

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> > http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=441755&page=1
>
> Er det en 5 benet motor ?

Nej, det er en (2.5) rækkesekser, baseret på 3.0 24V-modellen, som igen er
en afart af den femcylindrede fra 850-serien. Dejlig motor, men den skal
have skiftet tandrem for hver 45.000 km, hvilket ofte er årsag til
motorhavari pga. misligeholdelse.

--
Venligst, Lars Vestman



Torben E (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 02-06-04 15:27


"Vestman" <vestman at adslhome danmark> wrote in message
news:40bde1d5$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Nej, det er en (2.5) rækkesekser, baseret på 3.0 24V-modellen, som igen er
> en afart af den femcylindrede fra 850-serien. Dejlig motor, men den skal
> have skiftet tandrem for hver 45.000 km, hvilket ofte er årsag til
> motorhavari pga. misligeholdelse.
>

Arr, i see.

Jeg mente heller ikke der var lavet RWD modeller at R5 motoren, selvom
det kunne være en yderst morsom sammenblanding

Det ville jo næsten være nok til at konvertere

Torben E



Fly Christensen (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 02-06-04 16:42

On Wed, 2 Jun 2004 16:27:01 +0200, "Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk>
wrote:


>Jeg mente heller ikke der var lavet RWD modeller at R5 motoren, selvom
>det kunne være en yderst morsom sammenblanding
>
>Det ville jo næsten være nok til at konvertere

Rigtig spændende bliver det dog først med en transplanteret T6 fra
S80...

Fly

Torben E (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 02-06-04 17:23


"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message
news:48trb01j9t0bqr8u1cjvov6tk7dkt5t00c@4ax.com...
>
> Rigtig spændende bliver det dog først med en transplanteret T6 fra
> S80...
>
> Fly

Det ville heller ikke være en tosset kombination

Torben E



Henrik Mortensen (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Mortensen


Dato : 02-06-04 19:02

> > Rigtig spændende bliver det dog først med en transplanteret T6 fra
> > S80...
> >
> > Fly
>
> Det ville heller ikke være en tosset kombination
>

Jo....B6304 maskinen(den R6 fra 960) er grundlaget for alle volvos
alumaskiner, dem som "kendere" kalder for "white" grundet alublokken.

Volvo udviklede denne først, og savede siden en cylinder af den hvorefter
den røg i en 850er, og blev den efterhånden ret kendte motor.

Herefter udviklede man lidt, og opdagede åbenbart at der jo også var en
6bener på lager, som så endte med at blive til S80T6 i yderste ekstrem.
Grundlaget er en og samme motor.

Faktisk blev den tidlige B6304 motor(3,0R624V) turboladet stort set med det
samme, af volvo, men kom ikke på markedet, da sugemotoren allerede smed
204hk, og den tidlige turboudgave havde mange af nykkerne fra de tidlige
240Turbo, hvilket gjorde at volvo ikke mente det var korrekt at sende den ud
til kunderne(sikkerhedssprg), og modellen kom på lager.

Denne gevaldige bytten rundt er årsag til noget ret sjovt. Legofænomenet
lever stadigt.

En maskine fra S80T6 kan med en gearkasse fra 960 uden videre ploppes ned i
maskinrummet på enhver baghjulstrukken volvo til dato. Der bliver
småproblemer med kardanlængder og speedometer,el osv. men fysisk kan den
fint være der. Svenskerne har gjort det nogle gange, både med T5R motoren i
240karrosse, og med twinturbo 960maskiner(wannabeT6R).

Jeg har stadigt en drøm om at gøre det stunt på en 240Turbokarrosse, men
måske om nogle år....

I praksis er der kun 2 motor/koblingshus flanger: den fra "white" og den fra
"red" motoren.(og så lige noget plidderpladder fra V6eren og diverse
ubrugelige dieseler)


Mvh
Henrik




Henrik (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 02-06-04 19:56

Hej Lars

Du kan da give et bud på min 240 GL stc. fra 90.
Den er med automatgear, træk (1600kg),ekstrabagsæde,fjernbetjent benzinfyr,
4 el ruder, ny kabine fra en 93 (blå velour),sædevarme evt. navigation og
hvad der ellers nu er på sådan en fætter.

Hilsen
Henrik (Haslev)
Mener du købte nogle 16" dæk af mig til din volvo


"Vestman" <vestman at adslhome danmark> skrev i en meddelelse
news:40bdcd57$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> > Det ser godt nok ud til, at forhjulet er trukket noget tilbage. Selvom
> > din Volvo vedligeholdelsesmæssigt er over gennemsnittet (større
> > økonomisk råderum), smutter den nok ikke gennem en rep. uden
> > totalskade
>
> Nope... Alle der har set billederne og bilen, mener at den er 'færdig som
> popsanger'. Hele forpartiet er trykket en anelse mod højre, da højre
fordør
> går på forskærmen når man vil åbne den.
>
> > Hvad så? -> -> -> -> -> -> ->
> > www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7772186&id=nbqr1r2x3ci
>
> Dén er edderbroderemig lækker! Jeg ville meget gerne have en af de sidste
> 960'ere, men det ender nok med en primo-'90'er af slagsen. Een af dagene
hér
> ved jeg nøjagtig hvad jeg har at gøre godt med
>
> Hvis dog bare denne havde haft automatgear......... [kæmpe_suk.wav]
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=441755&page=1
>
> --
> Venligst, Lars Vestman
>
>
>



Ukendt (03-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-06-04 14:05

"Henrik" <stapelfeldt@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan da give et bud på min 240 GL stc. fra 90.

Jeg har sendt dig en mail i går...

--
Venligst, Lars Vestman



Mogens Knudsen (04-06-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 04-06-04 09:39

On Thu, 3 Jun 2004 15:04:38 +0200, "Vestman" <vestman at adslhome
danmark> wrote:

>Jeg har sendt dig en mail i går...

Jég synes, tiden for dig er inde for et modelskifte - især når man
tænker på din baggrund og dét, du står for. Just my 2 cents...

/Mogens

Ukendt (04-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-06-04 14:42

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> >Jeg har sendt dig en mail i går...
>
> Jég synes, tiden for dig er inde for et modelskifte - især når man
> tænker på din baggrund og dét, du står for. Just my 2 cents...

Jo, tak. Jeg synes også jeg er blevet moden til en anden model efter fire
245'er... Den har sine kvaliteter, men også ulemper. Og så er det jo
lidt mere spændende at prøve noget andet. Om en god uges tid kunne jeg godt
drøne en tur til Tyskland og finde noget lækkert!

Sådan en ville jeg give min højre arm for, men den ender nok på mere end
125k:
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111127241190

- så det bliver nok mere i retning af:
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111138373188
(men i en anden farve!!)

Jeg synes dog at de fleste af vurderingerne på T&S er fra sidste år, så det
kan jo kun gå i den rigtige retning.

--
Venligst, Lars Vestman



John Sahl (04-06-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 04-06-04 15:47

Vestman wrote:
> Jeg synes dog at de fleste af vurderingerne på T&S er fra sidste år,
> så det kan jo kun gå i den rigtige retning.

Forvent ikke en voldsom forskel.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Jan W Nielsen (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 30-05-04 21:47

> Ja, det er længe siden, men jeg føler lige trang til at meddele bortgangen
> (sandsynligvis) af min Volvo 245.

Hej Lars

Det er sgu synd - du var ellers glad for den gamle Volvo.

Godt der ikke skete mere med dig.

Håber du har det godt - selvom vi ikke længere hører så meget til dig.



--
/Jan W Nielsen



Ukendt (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-05-04 21:57

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
> Det er sgu synd - du var ellers glad for den gamle Volvo.

Joe, den har tjent os godt. Men jeg havde jo alligevel planlagt at skifte
den ud til noget bedre.

> Godt der ikke skete mere med dig.
> Håber du har det godt - selvom vi ikke længere hører så meget til dig.
>

Tak skal du have - jeg sidder med kun en øm skuldermuskel og en lille bule i
'knolden'.
Jeg har det glimrende, også uden Jer allesammen - I aner ikke hvor meget tid
I får i overskud! Men jeg savner naturligvis de laaaaange tråde og
spøjse og interessante indlæg. Men så kan man jo altid skabslæse lidt med
mellemrum...

--
Venligst, Lars Vestman



Peter C:\\> (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter C:\\>


Dato : 30-05-04 21:51


"Vestman" <vestman at adslhome danmark> skrev i en meddelelse
news:40ba4408$0$185$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej alle,
>
> Ja, det er længe siden, men jeg føler lige trang til at meddele bortgangen
> (sandsynligvis) af min Volvo 245.

SNIP

> Ulykken understreger hvor pludseligt det kan ske, selv om alting virker
som
> det plejer. "Plejer" er i dén grad afgået ved døden, når det handler om
> trafik, så vær opmærksom. For din, din familie, og for alle andre og deres
> familiers skyld.
>

Glad for at høre at alle slap med liv og førlighed. Alt andet er bagateller.
Man kan vel næsten sende en venlig tanke til bilerne....det var deres sidste
opgave...og den klarede den

Jeg er sikker på du bliver glad for din nye Volvo

MVH Peter C:\



Ukendt (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-05-04 21:59

"Peter C:\>" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Glad for at høre at alle slap med liv og førlighed. Alt andet er
bagateller.
> Man kan vel næsten sende en venlig tanke til bilerne....det var deres
sidste
> opgave...og den klarede den

Ja, i betragtning af hvor mange kræfter der er på spil, bliver man nærmest
ydmyg overfor hvor stærk en bil (Volvo) er bygget. Hyundaien var lidt mere
blød i det...!

> Jeg er sikker på du bliver glad for din nye Volvo

Klart, klart...!

--
Venligst, Lars Vestman



jan@stevns.net (31-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 31-05-04 08:57

"Vestman" <vestman at adslhome danmark> skrev :

>Ja, i betragtning af hvor mange kræfter der er på spil, bliver man nærmest
>ydmyg overfor hvor stærk en bil (Volvo) er bygget. Hyundaien var lidt mere
>blød i det...!

Så lige billederne - Overfor en Volvo krøller de små blikdåser
godtnok sammen ...

Men din bil, er da til at lappe sammen igen ;)
(forudsat vangen ikke er bukket)



--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

John Sahl (31-05-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 31-05-04 08:59

jan@stevns.net wrote:
> Men din bil, er da til at lappe sammen igen ;)
> (forudsat vangen ikke er bukket)

Nu har Lars da en undskyldning for at opgradere, så mon
ikke vi skal forvente at han investerer i en nyere/større model
Volvo?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Ukendt (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-05-04 09:05

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> Så lige billederne - Overfor en Volvo krøller de små blikdåser
> godtnok sammen ...
> Men din bil, er da til at lappe sammen igen ;)
> (forudsat vangen ikke er bukket)

Hmm... Den er sikkert til at lave, men jeg regner ikke med noget som helst.
Den forreste vange (som ender ude i kofangeren) har kun fået en minimalt
tryk på hjørnet af denne - noget et enkelt slag med en hammer ville kunne
rette ud.
Men forhjulsophænget er vredet bagud, og sikkert ikke så ligetil at lave
ordentligt igen...

Men kan jeg vælge at købe bilen tilbage af forsikringsselskabet, oder...?

--
Venligst, Lars Vestman



jan@stevns.net (31-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 31-05-04 13:14

"Vestman" <vestman at adslhome danmark> skrev :

><jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
>> Så lige billederne - Overfor en Volvo krøller de små blikdåser
>> godtnok sammen ...
>> Men din bil, er da til at lappe sammen igen ;)
>> (forudsat vangen ikke er bukket)
>
>Hmm... Den er sikkert til at lave, men jeg regner ikke med noget som helst.
>Den forreste vange (som ender ude i kofangeren) har kun fået en minimalt
>tryk på hjørnet af denne - noget et enkelt slag med en hammer ville kunne
>rette ud.
>Men forhjulsophænget er vredet bagud, og sikkert ikke så ligetil at lave
>ordentligt igen...

Alt kan laves ;) men er ikke altid besværet/tiden værd

>Men kan jeg vælge at købe bilen tilbage af forsikringsselskabet, oder...?

Hvis du får et latterligt tilbud fra hendes forsikring (mener du har
fortalt du ikke har kasko på din bil) så skal du ikke acceptere det,
men køre den hele vejen gennem - og da din bil før skaden var i
rimeligt god kurs, er det ikke småpenge de skal diske op med.

Jo - man kan af og til købe liget.




--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Ukendt (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-05-04 13:51

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> Alt kan laves ;) men er ikke altid besværet/tiden værd

Næppe... Den var jo ikke fejlfri i forvejen.

> >Men kan jeg vælge at købe bilen tilbage af forsikringsselskabet, oder...?
>
> Hvis du får et latterligt tilbud fra hendes forsikring (mener du har
> fortalt du ikke har kasko på din bil) så skal du ikke acceptere det,
> men køre den hele vejen gennem - og da din bil før skaden var i
> rimeligt god kurs, er det ikke småpenge de skal diske op med.

Ja, jeg har ikke kasko, og alle, inkl. polisen, mener at hun havde 100% af
skylden.
De skal nok forsøge med et lavt bud, men den hopper jeg ikke på. En 245 er
altid relativt eftertragtet.

> Jo - man kan af og til købe liget.

OK, det må jeg lige undersøge. En anden Volvofan herfra er ret
interesseret...

--
Venligst, Lars Vestman



jan@stevns.net (31-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 31-05-04 15:48

"Vestman" <vestman at adslhome danmark> skrev :

>Ja, jeg har ikke kasko, og alle, inkl. polisen, mener at hun havde 100% af
>skylden.

"mener" - der er da ingen tvivl ;)

>De skal nok forsøge med et lavt bud, men den hopper jeg ikke på. En 245 er
>altid relativt eftertragtet.

Netop ;)

Du har alt at vinde


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Ukendt (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-05-04 16:14

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> "mener" - der er da ingen tvivl ;)

Nej, det er jo det jeg mener.....

> >De skal nok forsøge med et lavt bud, men den hopper jeg ikke på. En 245
er
> >altid relativt eftertragtet.
>
> Netop ;)
> Du har alt at vinde

Yep. Nu er det bare at se hvad Topdanmark vil ryste op med.

--
Venligst, Lars Vestman



Ukendt (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-06-04 08:40


"Vestman" <vestman at adslhome danmark> wrote in message
news:40bb4c5d$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> > "mener" - der er da ingen tvivl ;)
>
> Nej, det er jo det jeg mener.....
>
> > >De skal nok forsøge med et lavt bud, men den hopper jeg ikke på. En 245
> er
> > >altid relativt eftertragtet.
> >
> > Netop ;)
> > Du har alt at vinde
>
> Yep. Nu er det bare at se hvad Topdanmark vil ryste op med.
>
>

De er til at handle med:
Jeg har købt en total skadet bil tilbage uf over hvad de tilbød.
Jeg har fået hævet erstatningsbeløbet med 50 %, det krævede blot, at jeg
kunne bevise, at taksator ikke havde set bilen, og fik chefen for
taksationsafdelingen til at tage ud og se på bilen sammen med mig, medens
pladsen hvor den var løst inde, var åben
Jeg var uden skyld i begge uheld:

1. Jeg holdt for rødt i Lyngby, da en nybagt bilist der havde "lånt" mors
bil havde lidt for meget fart på i Jernbanegade og så afkortede min venstre
side, den så skæg ud, men kunne køre, blev erklæret totalt skadet. En vask i
blødt vand og strygning kunne ikke gøre det.

2. min bil var parkeret, da 7 unge personer skulle se hvor hurtig de kunne
sparke al glas ud, trykke taget ned, kvadre alle døre og fronthjelm,
politiet: set var din bil i denne uge Hvis de ikke var kommet var den
nok også blevet brændt af, det var kutyme i politikredsen på det tidspunkt:
forår 1998.

Men begge gange fik jeg som sagt hævet tilbud fra forsikringsselskabet hævet

--
Møller



Torben E (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 30-05-04 22:03


"Vestman" <vestman at adslhome danmark> wrote in message
news:40ba4408$0$185$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej alle,
>
> Ja, det er længe siden, men jeg føler lige trang til at meddele bortgangen
> (sandsynligvis) af min Volvo 245.

Godt der ikke skete mere.

RIP Volvo (rust in peace)

Torben E



Peter Weis (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 31-05-04 08:35

"Vestman" <vestman at adslhome danmark> wrote:

> Ingen kom noget til ud over lidt blå mærker (og dog - nu ved jeg
> hvad gardin- og sideairbags bruges til!), men modparten var meget
> chokeret og undskyldende.

Også et lettelsens suk herfra.

> Volvoen er højest sandsynligt
> totalskadet, da markedsværdien ikke er ret høj for sådan en ældre
> æske. Forlygte, forskærm, forhjulsophæng, fælg, begge døre m.m. er
> smadrede.

Men du var allerede gået i tænkeboks mht ny bil, så vidt jeg husker. Nu
må du se at få gjort noget ved det.
Du efter lyste cruiser-egenskaber til den næste bil. Har du overvejet
noget så ugudeligt som at skifte den gode svensker ud med en XM?

> Ulykken understreger hvor pludseligt det kan ske, selv om alting
> virker som det plejer. "Plejer" er i dén grad afgået ved døden,
> når det handler om trafik, så vær opmærksom. For din, din familie,
> og for alle andre og deres familiers skyld.

Vi skal s'gu tænke os om. Vi har et ansvar for hinanden, derude i
trafikken.

Du har altid haft stærke synspunkter mht trafikpolitik.
Her får vi demonstreret at selv med lovlige hastigheder kan det gå
galt. Ingen nok så restriktive regler omkring hastighed kan kompensere
for manglende opmærksomhed og tålmodighed med andre bilister. Men
skadernes omfang kan selvfølgeligt reduceres.
Det barokke er, at du måske var sluppet for uheldet hvis du havde kørt
stærkere end du må.

mvh
Peter


Ukendt (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-05-04 09:20

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
> Men du var allerede gået i tænkeboks mht ny bil, så vidt jeg husker. Nu
> må du se at få gjort noget ved det.

Jo, af alle tidspunkter, er det nok relativt 'belejligt'.

> Du efter lyste cruiser-egenskaber til den næste bil. Har du overvejet
> noget så ugudeligt som at skifte den gode svensker ud med en XM?

Faktisk ikke. Jeg kender godt dens kvaliteter via en god vens 3.0 V6, men
bilen skal tænde mig på et eller andet niveau, og det gør den model desværre
ikke. En CX derimod.... www.retrogarage.dk har ofte mange dejlige citroner.

> Vi skal s'gu tænke os om. Vi har et ansvar for hinanden, derude i
> trafikken.

Nemlig. Det er det der er så forbandet svært at overbevise folk om. Det
handler om "mig, mig, mig, mig selv, og så måske et par af de andre"...
Trist.

> Du har altid haft stærke synspunkter mht trafikpolitik.
> Her får vi demonstreret at selv med lovlige hastigheder kan det gå
> galt. Ingen nok så restriktive regler omkring hastighed kan kompensere
> for manglende opmærksomhed og tålmodighed med andre bilister. Men
> skadernes omfang kan selvfølgeligt reduceres.

Helt enig. Det er derfor at jeg har det noget ambivalent mht. diskussionen
om de nye fartgrænser på landevejene. Man omskriver den famøse og
uundværlige 'kør efter forholdende' til noget som skiltene nok skal klare
for een. At fjerne den så enormt vigtige faktor, nemlig konstant at være på
vagt, og erstatte den med skilte er at gå i den forkerte retning.

> Det barokke er, at du måske var sluppet for uheldet hvis du havde kørt
> stærkere end du må.

Jo da. Hvis jeg var kommet med 90 km/t havde jeg aldrig set hende, men
heller ikke hvis jeg havde kørt 30..., eller hun havde kørt 60, eller...

--
Venligst, Lars Vestman



Thomas H. (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 31-05-04 09:40


"Vestman" <vestman at adslhome danmark> skrev i en meddelelse
news:40ba4408$0$185$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> I dag kom jeg kørende på Gl. Køge Landevej i sydlig retning i højre
vognbane
> m. knap 50 km/t, og i krydset v. Folehaven, som var er meget tyndt
befærdet,
> kommer en lille Hyundai fra modsatte retning. Den skal til venstre, altså
> krydse min bane, og 'lægger an' til en venstresving. Jeg bemærker intet
> unormalt, og der er grønt for os begge. Ikke desto mindre kan jeg se at
den
> ikke standser i svingbanen som forventet, og så er det om at reagere! Jeg
> når at få bremset en anelse samt kastet Volvoen en slag mod højre for at
> undvige, men forgæves. Vi rammer hinanden, men Volvoen snitter nærmest
> fronten af den, da jeg rammer den med venstre hjørne.

Ak ja, havde du bare kørt lidt hurtigere, var du kørt forbi, havde du kørt
lidt langsommere havde du kunne nå at stoppe, og havde du kørt i en nyere,
og mere traffiksikker bil med ABS, havde du måske kunne have undviget uden
problemer.

"jeg kan kun sige, farten dræber"
Citat: Sonja Mikkelsen

--
Thomas H. - www.thhe.dk





Ukendt (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-05-04 13:54

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Ak ja, havde du bare kørt lidt hurtigere, var du kørt forbi, havde du kørt
> lidt langsommere havde du kunne nå at stoppe, og havde du kørt i en nyere,
> og mere traffiksikker bil med ABS, havde du måske kunne have undviget uden
> problemer.

Muligvis. Men i denne situation var den største faktor der minimerede
skaderne det, at jeg kastede den instinkivt mod højre. Jeg tror ikke hun
nåede at ramme bremsepedalen.

> "jeg kan kun sige, farten dræber"
> Citat: Sonja Mikkelsen

Hun har jo heller aldrig været blandt de skarpeste knive i skuffen...

--
Venligst, Lars Vestman



Thomas H. (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 31-05-04 17:24


"Vestman" <vestman at adslhome danmark> skrev i en meddelelse
news:40bb2afc$0$170$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Muligvis. Men i denne situation var den største faktor der minimerede
> skaderne det, at jeg kastede den instinkivt mod højre. Jeg tror ikke hun
> nåede at ramme bremsepedalen.

Du er bare endnu en, der har været indblandet i et uheld, uden at have kørt
for hurtigt ...


> > "jeg kan kun sige, farten dræber"
> > Citat: Sonja Mikkelsen
>
> Hun har jo heller aldrig været blandt de skarpeste knive i skuffen...

Nej, ligesom alle andre der deler hendes synpunkt. Desværre er der, den dag
i dag, stadig efterdønninger af alle hendes "peptalks" og hos rigtig
mennesker, ja selv borgerlige politikere, sidder ordene stadig fast ...dybt
tragisk.



jan@stevns.net (31-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 31-05-04 18:07

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev :

>Desværre er der, den dag
>i dag, stadig efterdønninger af alle hendes "peptalks"

Hva'ba - tror du virkeligt folk husker hende for mere end efternavnet
"kludremikkelsen" ?


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Thomas H. (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 31-05-04 22:21


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:0hpmb0tj02a21sds12d9d7bkrntf3nb0ag@dtext.news.tele.dk...

> Hva'ba - tror du virkeligt folk husker hende for mere end efternavnet
> "kludremikkelsen" ?

Man har aldrig fokuseret SÅ meget på farten, og kun farten, i den tid hun
sad på, og man snakker stadig ikke om andet, så ja noget må stadig spøge



jan@stevns.net (31-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 31-05-04 22:39

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev :

>Man har aldrig fokuseret SÅ meget på farten, og kun farten, i den tid hun
>sad på, og man snakker stadig ikke om andet, så ja noget må stadig spøge

Tænk - jeg har *aldrig* hørt hende, og noget fornuftigt nævnt i en og
samme sætning ;)

Hun er her i huset sat i bås med hende der den unævnelige .... fra
enhedslisten vistnok, navnet er fy-ord i hytten her



--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Thomas H. (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 31-05-04 23:05


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:hd9nb0togq6h0a814fvi1rienkf77dahm4@dtext.news.tele.dk...

> Tænk - jeg har *aldrig* hørt hende, og noget fornuftigt nævnt i en og
> samme sætning ;)

Nope, men så er det da rart, at vores nyes borgerlige regering, hvar
videreført hendes tanker, med bl.a. fotovogne over hele landet, klip i
kørekort hvis man kører 15 km/t for hurtigt osv. osv.


> Hun er her i huset sat i bås med hende der den unævnelige .... fra
> enhedslisten vistnok, navnet er fy-ord i hytten her

....hende med overskægget?



jan@stevns.net (01-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 01-06-04 06:05

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev :

>> Hun er her i huset sat i bås med hende der den unævnelige .... fra
>> enhedslisten vistnok, navnet er fy-ord i hytten her

>...hende med overskægget?

Det er det vist ;)

--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Peter Weis (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 01-06-04 12:24

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

> Nope, men så er det da rart, at vores nyes borgerlige regering,
> hvar videreført hendes tanker, med bl.a. fotovogne over hele
> landet, klip i kørekort hvis man kører 15 km/t for hurtigt osv.
> osv.

Tjaeh ... hvis regeringen og dens kommisioner mener noget med
hastighedsgrænserne, så er det da rimeligt nok at de gør noget for at
håndhæve dem. Det kan jeg ikke have ondt af.

mvh
Peter

Thomas H. (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 02-06-04 10:33


"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
news:Xns94FB8667BBA90pweisemaildk@127.0.0.1...

> Tjaeh ... hvis regeringen og dens kommisioner mener noget med
> hastighedsgrænserne, så er det da rimeligt nok at de gør noget for at
> håndhæve dem. Det kan jeg ikke have ondt af.

Ja gør "noget" er da fair nok, men hvorfor SÅ meget ? Det er trods alt bare
en generel grænse, der skal passe nogenlunde til alle bilister i landet, og
på alle veje, der bliver overskredet med få km/t, det undrer mig at man går
så højt op i det.



Peter Weis (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 02-06-04 11:58

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in
news:N9hvc.6832$Vf.331720@news000.worldonline.dk:

> Det er trods
> alt bare en generel grænse, der skal passe nogenlunde til alle
> bilister i landet, og på alle veje,

Sådan tror jeg ikke regeringen og dens kommisioner ser på det.
Der er jo for det første ikke tale om en anbefalet hastighed; der er
tale om en hastighedsbegrænsning. Det betyder at man godt må køre
langsommere end grænsen, men ikke hurtigere.
For det andet er regeringen ret lov-og-orden orienterede: "Lov er lov,
og lov skal holdes". At de selv kører for stærkt må betragtes som
beklagelige fejltrin, ligesom da Jimmy Star glemte at betale for nogen
varer i Irma.

mvh
Peter

Thomas H. (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 02-06-04 18:51


"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
news:Xns94FC8063D7910pweisemaildk@127.0.0.1...

> Sådan tror jeg ikke regeringen og dens kommisioner ser på det.
> Der er jo for det første ikke tale om en anbefalet hastighed; der er
> tale om en hastighedsbegrænsning. Det betyder at man godt må køre
> langsommere end grænsen, men ikke hurtigere.

Den er jeg med på, men ikke desto mindre, er det en grænse der skal dække
alle byer og veje, derfor kan det umuligt være lige retfærdig alle steder,
det er også fair nok, men så skal man altså heller ikke fare frem med bål og
brand, fordi nogen engang i mellem kører 15 km/t hurtigere, fordi forholdene
på det pågældende tidspunkt lige er til det.


> For det andet er regeringen ret lov-og-orden orienterede: "Lov er lov,
> og lov skal holdes". At de selv kører for stærkt må betragtes som
> beklagelige fejltrin,

De kører jo ikke for hurtigt, det er deres ministerchauffører der gør.



Lars G (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Lars G


Dato : 31-05-04 10:49


"Vestman" <vestman at adslhome danmark> skrev i en meddelelse
news:40ba4408$0$185$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>Ingen kom noget til ud over lidt blå mærker

Godt der ikke skete noget med jer!

> Volvoen er højest sandsynligt totalskadet, da markedsværdien
> ikke er ret høj for sådan en ældre æske. Forlygte, forskærm,
forhjulsophæng,
> fælg, begge døre m.m. er smadrede. Modpartens Hyundai er trykket/klippet
> 20-30 cm, men airbags'ene var ikke gået af...

Er dette ikke et bevis på 'moderne' biler er mere sikre ?

Altså en utrolig blød deformerings zone.

Gad vide hvor meget mere der skal til før de der airbags udløses.

Mvh
Lars G





Ukendt (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-05-04 13:56

"Lars G" <lbg_@_adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Godt der ikke skete noget med jer!

Jo, tak. Hvis jeg havde undladt at dreje, men blot bremse, var jeg endt på
hendes passagersæde.

> Er dette ikke et bevis på 'moderne' biler er mere sikre ?
> Altså en utrolig blød deformerings zone.

Tjoe - i laboratorietests er de mere sikre. I den virkelige verden er en 240
på linie m. biler som BMW 5-serie ('87-ca.'96), Audi 100 o.lign.

> Gad vide hvor meget mere der skal til før de der airbags udløses.

En del, tilsyneladende... Vi var alle forundrede over at de ikke blev
udløst.

--
Venligst, Lars Vestman



Morten Lorenzen (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 31-05-04 20:37

"Vestman" <vestman at adslhome danmark> skrev i en meddelelse
news:40ba4408$0$185$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ja, det er længe siden, men jeg føler lige trang til at meddele bortgangen
> (sandsynligvis) af min Volvo 245.

Sørgeligt, godt at høre du selv slap (rimeligvis) uskadt.

-M



Per Beer Hansen (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 01-06-04 11:40

Vestman wrote:
> Hej alle,
>
> Ja, det er længe siden, men jeg føler lige trang til at meddele
> bortgangen (sandsynligvis) af min Volvo 245.
>

Sur r*v
Men godt at der ikke skete mere med nogen af jer.
Af billederne at dømme, så tror jeg den er totalskadet, så begynd du bare at
finde slagsannoncer frem på en tilsvarende (helst de dyreste du kan finde),
så du har noget at forhanlde med, når taksatoren (og dig selv) skal finde
prisen.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



cccc (01-06-2004)
Kommentar
Fra : cccc


Dato : 01-06-04 23:25



"Vestman" <vestman at adslhome danmark> wrote in message
news:40ba4408$0$185$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej alle,
>
> Ja, det er længe siden, men jeg føler lige trang til at meddele bortgangen
> (sandsynligvis) af min Volvo 245.


Hvad med
http://www.korsvejensbilcenter.dk/html/indhold/showcars.asp?ID=480700479&PP=1



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste