Oktan bil en Passat
Fra : Allan Møller

Dato : 30-05-04 19:39

Hva skal jeg vælge til en Passat 1.8T fra 2001 ?
Bogen siger 91/ 95 oktan / super / bleifrei
En kammerat som jeg mener har forstand på biler siger 98 oktan
for at få en bedre motorgang og den fulde effekt.

Hvad siger i ?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-04 19:32

> Bogen siger 91/ 95 oktan / super / bleifrei
> En kammerat som jeg mener har forstand på biler siger 98 oktan
> for at få en bedre motorgang og den fulde effekt.

Hold dig til bogen.

Hvis du får den chippet, er der mere krudt i 98 oktan.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Allan Møller

Dato : 30-05-04 19:46

> Hold dig til bogen.

Når bogen siger 91/ 95 oktan / super / bleifrei hvad menes der så ?
Jeg tanker nu på 95 oktan.

> Hvis du får den chippet, er der mere krudt i 98 oktan.

Det kommer på et tidspunkt - gerne snart - men konen mener den rykker fint
nok nu
og det gør den egentlig også når det kommer til stykket.

> /Jan W Nielsen
Altid med et hurtigt svar

Mvh. Allan

Fra : Olesen

Dato : 30-05-04 19:43

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse

> Altid med et hurtigt svar

-hvordan fungerer ventilatoren i Sierra'en ?
Idag med 20 grader og bykørsel lød
motoren mere susende i tomgang.
Lyden holder dog op efter få meters
kørsel, og kommer så igen.

Ved godt det er normalt, men
er det kølevand som får møllen igang ???
-eller noget magnetnoget ?
-noget 3. ?

Fra : Allan Møller

Dato : 30-05-04 19:52

> [...]
> kørsel, og kommer så igen.
>
> Ved godt det er normalt, men
> er det kølevand som får møllen igang ???

Fatter minus !

Mvh. Allan

Fra : Olesen

Dato : 30-05-04 19:47

> Fatter minus !

Hvordan afgør ventilatoren, at nu
er det tid at 'koble til' ?

Fra : Claus Fabritius

Dato : 30-05-04 23:31

> Hvordan afgør ventilatoren, at nu
> er det tid at 'koble til' ?

Hvad laver spørgsmålet her i tråden? Det hænger på ingen måde sammen med
hvad der ellers er skrevet i den.

Og for lige at svare, så styres den af en termostat der måler på kølevandet.
--
Claus Fabritius

Fiat Tipo 16v fælge søges

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-05-04 23:35

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev :

>Hvad laver spørgsmålet her i tråden? Det hænger på ingen måde sammen med
>hvad der ellers er skrevet i den.

Olesen er bare forvirret

>Og for lige at svare, så styres den af en termostat der måler på kølevandet.

Næppe - Sierra'en har viskosekobling, der får propellen til at dreje
med rundt når den bliver varm (viskosekoblingen)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Cosworth POWER

Dato : 31-05-04 10:11

> Næppe - Sierra'en har viskosekobling, der får propellen til at dreje
> med rundt når den bliver varm (viskosekoblingen)

Nix.... den er termostatstyret på min... mener den starter ved 93 grader....

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : jan@stevns.net

Dato : 31-05-04 13:10

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev :

>Nix.... den er termostatstyret på min... mener den starter ved 93 grader....

Sierra af årgangen på den adspurgte har viscosekobling.

Din er jo ikke ligefrem standard ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 31-05-04 15:52

On Mon, 31 May 2004 14:10:28 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Din er jo ikke ligefrem standard

Den er da fuldstændig standard! -> for modellen

/Mogens

Fra : hanzen

Dato : 30-05-04 20:21

> [...]
> kørsel, og kommer så igen.
>
> Ved godt det er normalt, men
> er det kølevand som får møllen igang ???

Manglende kølevand kan dæleme få den i gang.
--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-05-04 19:52

On Sun, 30 May 2004 20:45:43 +0200, "Allan Møller" <allan@allanm.dk>
wrote:

>Når bogen siger 91/ 95 oktan / super / bleifrei hvad menes der så ?

At den kan køre på alle 3 udgaver.

>Jeg tanker nu på 95 oktan.

Det er sikkert okay...

>Det kommer på et tidspunkt - gerne snart - men konen mener den rykker fint
>nok nu >og det gør den egentlig også når det kommer til stykket.

Det kan hun ikke vurdere

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-04 19:58

Super bleifrei er bare blyfri 95 - Premium er 98..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Cosworth POWER

Dato : 30-05-04 21:48

Ret godt klaret at Allan Møller poster indlægget kl. 20:38, mens Jan W
Nielsen svarer kl. 20:32 - altså 6 min. før indlægget postes :) Det kaldes
hurtig! ;)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-05-04 22:09

On Sun, 30 May 2004 22:48:18 +0200, "Cosworth POWER"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>Ret godt klaret at Allan Møller poster indlægget kl. 20:38, mens Jan W
>Nielsen svarer kl. 20:32 - altså 6 min. før indlægget postes :) Det kaldes
>hurtig! ;)

>--

Det er hjulspinnet der gør forskellen. *LOL*

Uret kan ikke følge med.

Venlig hilsen
Folmer