/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Focus eller 307
Fra : Kenn L. Schjødt


Dato : 29-05-04 20:11

Hej

Jeg har læst i gruppen en del tid, men vil nu driste mig med et indlæg

Efter et nyligt jobskifte, har jeg ikke længere firmabil. Jeg skal derfor ud
og købe en bil. Jeg har overvejet en lettere brugt Ford Focus eller en
Peugoet 307.

Mine krav er:
- Sikker
- God plads, men er træt af St. Cars
- Sporty, dog uden at være GTI agtig
- Plads til 3 børn og en labrador bagved
- Lave driftsomk.
- Lav forsikring
- AirCon

Jeg er blevet anbefalet at gå efter biler der er et par år gamle, da de
typisk har taget det første store værdifald. Jeg kan se at begge biltyper
kan fåes til ca. 160.000 kr. for en lettere brugt 1.6.

Men hvad er folks erfaringer med disse to modeller og er 1.6 i
underkanten...?

Mvh Kenn



 
 
HKN (31-05-2004)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 31-05-04 21:29


>
> Efter et nyligt jobskifte, har jeg ikke længere firmabil. Jeg skal derfor
ud
> og købe en bil. Jeg har overvejet en lettere brugt Ford Focus eller en
> Peugoet 307.
>
> Mine krav er:
> - Sikker
> - God plads, men er træt af St. Cars
> - Sporty, dog uden at være GTI agtig
> - Plads til 3 børn og en labrador bagved
> - Lave driftsomk.
> - Lav forsikring
> - AirCon
>

Blot min personlige holdning - 307! Ford er det eneste bilmærke som staver
l... med f...!

(og nu kommer der sikkert gang i debatten!)

-Henrik



jan@stevns.net (31-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 31-05-04 21:40

"HKN" <henrikndkFJERN@DETTEhotmail.com> skrev :

>(og nu kommer der sikkert gang i debatten!)

Klart hvad ellers ....

Hvis du kalder en Focus noget hø, er der dælme noget galt med din evne
til at vurdere biler ;)
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Olesen (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 31-05-04 21:51


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:5v5nb0h5hs8d3rmq2mr0020hi737bufopi@dtext.news.tele.dk...
> "HKN" <henrikndkFJERN@DETTEhotmail.com> skrev :
>
> >(og nu kommer der sikkert gang i debatten!)
>
> Klart hvad ellers ....
>
> Hvis du kalder en Focus noget hø, er der dælme noget galt med din evne
> til at vurdere biler ;)


206 derimod er noget ægte skrammel.
En rigtig sællert, men teknisk ret dårlig.



Kenn L. Schjødt (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Kenn L. Schjødt


Dato : 31-05-04 22:50


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> 206 derimod er noget ægte skrammel.
> En rigtig sællert, men teknisk ret dårlig.

Kiggede lidt på en 206SW, men der var ikke mere bagagerum end i en 307 og så
var den smallere. Derudover er jeg 187 cm høj, så jeg passer ikke så godt i
en 206, polo, Fabia osv.

Mvh Kenn



Olesen (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 31-05-04 21:51


"HKN" <henrikndkFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40bb9573$0$248$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...


> Blot min personlige holdning - 307! Ford er det eneste bilmærke som staver
> l... med f...!
>
> (og nu kommer der sikkert gang i debatten!)

Gælder det også TDCI dieselmotorene som
Ford har udviklet sammen med Peugeot ??

Du er næsten nødt til at sige 'ja'...ellers
holder dit fede argument jo ikke.



HKN (01-06-2004)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 01-06-04 17:40



>
> Gælder det også TDCI dieselmotorene som
> Ford har udviklet sammen med Peugeot ??
>
> Du er næsten nødt til at sige 'ja'...ellers
> holder dit fede argument jo ikke.
>
Skal vi ikke bare parkere den ved at sige at Ford har købt teknologien fra
PSA??

-Henrik



Olesen (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 01-06-04 18:39


"HKN" <henrikndkFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40bcb147$0$290$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...


> Skal vi ikke bare parkere den ved at sige at Ford har købt teknologien fra
> PSA??

Nej, vi kan lade den trille lidt videre derhen,
at det er et samarbejde, og de motorer
der produceres idag er lavet i ren og skær
fællesskab.

PSA/Ford har i fælleskab investeret ca. 1 millard euro
i konstruktionen af 1.6 + 2.0 dieslerne.
CommonRail teknikken i 1.6 er fra Bosch, 2.0 fra Siemens, sært nok.

Samarbejdet har bla. betydet, at 2. generation af motorene
har 25% flere heste, og 36% mere moment, alt sammen uden
merforbrug af brændstof.

Suzuki er iøvrigt blandt kunderne, da deres
Suzuki Grand Vitara Van HDi er med PSA/Ford motor...

Ford har iøvrigt allieret sig med Toyota for at få adgang til japanernes
knowhow på området
hybridbiler...



Landberg (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Landberg


Dato : 01-06-04 19:21

> > Skal vi ikke bare parkere den ved at sige at Ford har købt teknologien
fra
> > PSA??
>
> Nej, vi kan lade den trille lidt videre derhen,
> at det er et samarbejde, og de motorer
> der produceres idag er lavet i ren og skær
> fællesskab.

Den motor der ligger i en Focus er på 1.8 liter og har ikke ret meget at
gøre med en PSA-motor. Det er dog en commonrailmotor, men den kører med
Delphie styresystem hvor PSA kører med Bosch og Siemens. Motorerne minder
heller ikke på nogen måder om hinanden. Der er en verden til forskel på en
PSA 2.0HDi 110hk og en TDCi 115hk.

> PSA/Ford har i fælleskab investeret ca. 1 millard euro
> i konstruktionen af 1.6 + 2.0 dieslerne.
> CommonRail teknikken i 1.6 er fra Bosch, 2.0 fra Siemens, sært nok.

Det er for at undgå at Bosch får monopol.

> Samarbejdet har bla. betydet, at 2. generation af motorene
> har 25% flere heste, og 36% mere moment, alt sammen uden
> merforbrug af brændstof.

Næppe. Snitforbruget er ikke steget ret meget, men man får ikke 25 % flere
hk "gratis". Så hvis man bruger kræfterne en smule, så strømmer dieselen
gennem motoren. Desværre viser de første spæde tests og erfaringer, at de
nye motorer er temmeligt uøkonomiske. Da jeg prøvede en 407 2.0HDi prøvede
jeg at køre ret økonomisk over et pænt stræk, mest landevej, og computeren
viste et forbrug minimum 1.5 liter højere pr. 100km end i min Octavia. En
kammerat med en Focus Cmax 2.0TDCi har et snitforbrug på 7-8 liter/100km.


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk



Olesen (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 01-06-04 19:36


"Landberg" <thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:2i3vo7Fiiui5U1@uni-berlin.de...


> Den motor der ligger i en Focus er på 1.8 liter og har ikke ret meget at
> gøre med en PSA-motor. Det er dog en commonrailmotor, men den kører med
> Delphie styresystem hvor PSA kører med Bosch og Siemens. Motorerne minder
> heller ikke på nogen måder om hinanden. Der er en verden til forskel på en
> PSA 2.0HDi 110hk og en TDCi 115hk.

De 2. generations motorer som produceres idag
er et komplet samarbejde. Vil godt tro vejen hertil
har været lidt 'broget'.


> > PSA/Ford har i fælleskab investeret ca. 1 millard euro
> > i konstruktionen af 1.6 + 2.0 dieslerne.
> > CommonRail teknikken i 1.6 er fra Bosch, 2.0 fra Siemens, sært nok.
>
> Det er for at undgå at Bosch får monopol.

....mon det er politisk bestemt, hvad
der skal bruges i 1.6 og 2.0. Tror det egentlig ikke.


> > Samarbejdet har bla. betydet, at 2. generation af motorene
> > har 25% flere heste, og 36% mere moment, alt sammen uden
> > merforbrug af brændstof.
>
> Da jeg prøvede en 407 2.0HDi prøvede
> jeg at køre ret økonomisk over et pænt stræk, mest landevej, og computeren
> viste et forbrug minimum 1.5 liter højere pr. 100km end i min Octavia. En
> kammerat med en Focus Cmax 2.0TDCi har et snitforbrug på 7-8 liter/100km.

Well, det er det pressematerialet nævnte, -vil godt
tro der kan laves andre tal i real-life, visse lupo'er render vel også
tæt på de 40.,o)

Ang. Cmax'en, så er det ca. lige så uøkonomisik som en 1.6 Sierra,
måske endda mere, helt sikkert sjovere, men næsten mere uøkonomisk..damn..
what a world..



Landberg (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Landberg


Dato : 01-06-04 20:53

> De 2. generations motorer som produceres idag
> er et komplet samarbejde. Vil godt tro vejen hertil
> har været lidt 'broget'.

Men som jeg skrev: Den 1.8TDCi der ligger i en Focus (er det ikke den der
bliver spurgt om i tråden?) har kun lidt eller intet til fælles med en HDi.
At de nye motorer så er 100 % identiske er en anden sag.

> ...mon det er politisk bestemt, hvad
> der skal bruges i 1.6 og 2.0. Tror det egentlig ikke.

Nå. Hvorfor findes f.eks. 307 90hk HDi så med såvel Bosch som Siemens
styresystem? Hvis en forhandler bestilte fire biler hjem kunne han helt
tilfældigt få tre med Siemens og en med Bosch.

> Well, det er det pressematerialet nævnte, -vil godt
> tro der kan laves andre tal i real-life, visse lupo'er render vel også
> tæt på de 40.,o)
> Ang. Cmax'en, så er det ca. lige så uøkonomisik som en 1.6 Sierra,
> måske endda mere, helt sikkert sjovere, men næsten mere uøkonomisk..damn..
> what a world..

Ja man kan sige hvad man vil, men der er ikke meget der slår sådan en Sierra
for starten af firserne


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk



Olesen (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 01-06-04 21:15


"Landberg" <thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:2i455eFj19o5U1@uni-berlin.de...


> Ja man kan sige hvad man vil, men der er ikke meget der slår sådan en
Sierra
> for starten af firserne

høhø.
Jeg er nu stolt af mine pæne skærmkanter *S*....



KASO (01-06-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 01-06-04 20:40


> > Samarbejdet har bla. betydet, at 2. generation af motorene
> > har 25% flere heste, og 36% mere moment, alt sammen uden
> > merforbrug af brændstof.
>
> Næppe. Snitforbruget er ikke steget ret meget, men man får ikke 25 % flere
> hk "gratis". Så hvis man bruger kræfterne en smule, så strømmer dieselen
> gennem motoren. Desværre viser de første spæde tests og erfaringer, at de
> nye motorer er temmeligt uøkonomiske. Da jeg prøvede en 407 2.0HDi prøvede
> jeg at køre ret økonomisk over et pænt stræk, mest landevej, og computeren
> viste et forbrug minimum 1.5 liter højere pr. 100km end i min Octavia.

Men var 407'eren tilkørt? Den kan næppe have nået at køre de mange km, som
diesel'er angiveligt skal tilbagelægge for at komme ned på deres optimale
forbrug. Derudover er Octaviaen en noget mindre bil - faktisk en klasse
mindre.

Octavia 1.9 TDI: 1225kg
407 2.0 HDi: 1425

Dvs. 200kg mere at slæbe på, en kraftigere motor(?) + ikke tilkørt - det
skal da give et højere forbrug.

En
> kammerat med en Focus Cmax 2.0TDCi har et snitforbrug på 7-8 liter/100km.

Er det "PSA-motoren"?




Kenn L. Schjødt (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Kenn L. Schjødt


Dato : 31-05-04 22:52


"HKN" <henrikndkFJERN@DETTEhotmail.com> wrote in message

> (og nu kommer der sikkert gang i debatten!)

Det var da en positiv ting du bidrog med

Var ved at frygte at mit indlæg forblev ubesvaret og statisk elektricitet
eller synrapporter var mere interessante end Focus/307.

Mvh Kenn



bme (31-05-2004)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 31-05-04 23:02

> >
>
> Blot min personlige holdning - 307!

Jeg tabte al respekt for 307'eren første gang jeg smækkede førerdøren, hold
da kæft en gang raslelyde.

Sælgeren blev noget mopset da jeg påpegede det - han påstod at det måtte
være et enkeltstående tilfælde, heldigvis havde han tre til stående. Og gæt
engang - jeg fik ret og han fik fred

/bo



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste