Toyota Corolla fra 91 - hvor er fejlene
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-05-04 09:01

Hej,

Vi er på udgik efter en bil som kærsten kan bruge til at komme til og fra
arbejde i (25 km hver vej)

Vi har fundet en Toyota Corrolla 1,3 XLi H/B Hatch fra 9.91 som har gået
146.000 til kr. 30.000 hos en forhandler.

Bilsen ser umidelbart meget pæn ud, men hvor er de svage punkter på sådan en
vogn? Den har soltag men det ser ud til at være tæt.

Fra : Deaster

Dato : 29-05-04 09:16

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Bilsen ser umidelbart meget pæn ud, men hvor er de svage punkter på
> sådan en vogn? Den har soltag men det ser ud til at være tæt.

Rust, rust og rust. Tjek støddæmper tårnene specielt, og så holder
kølerne ikke ret længe.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : A K.

Dato : 29-05-04 13:20

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Rust, rust og rust. Tjek støddæmper tårnene specielt, og så holder
> kølerne ikke ret længe.

Så er det heller ikke værre med rust i sådan en, jeg har selv kørt Toyota de
sidste 15 år, og repareret alle bilmærker de sidste 20 år, og der vil jeg da
mene at Toyotaer ligger i den bedste ende af skalaen med hensyn til
driftsikkerhed, og holdbarhed, det er rigtigt at kølerne på dem er et svagt
punkt, derefter kommer så de bagerste støddæmpere og manchetterne på dem.
Hvis du skal kigge efter rust, så start som Deaster skrev med at kigge på
støddæmper tårnene i bag, og så den indvendige plade bag baghjulet, hvis der
aldrig er repareret der, så burde der ikke være rust i den. Ellers er der
ikke nogen direkte svage punkter på bilen, og hvis den ellers er løbende
vedligeholdt, så kan den køre i mange år endnu.

Fra : MVN

Dato : 30-05-04 08:58

"A K." <virker@ikke....dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke nogen direkte svage punkter på bilen, og hvis den ellers er løbende
> vedligeholdt, så kan den køre i mange år endnu.

ganske enig...

har dog en sådan en der lider af lidt tust i tårnene... og har måske en utæt
køler.... håber dog kun det er termostaten,så mangler jeg bare at tyde min
haynes bog og finde ud af hvor termostaten sidder så den kan
skiftes/afprøves

MVN

Fra : MVN

Dato : 30-05-04 09:07

> [...]
min
> haynes bog og finde ud af hvor termostaten sidder så den kan

og soltaget har også en tendens til rust,både min og en kollegas har
problemer med rust i det.... men det er vel meget normalt.... bare man er
lidt over det så kan det holdes nede.... det havde jeg dog ikke chancen for
da det var sket da jeg købte bilen

MVN

Fra : Olesen

Dato : 30-05-04 09:28

"MVN" <o@o.o> skrev i en meddelelse

> problemer med rust i det.... men det er vel meget normalt.... bare man er
> lidt over det så kan det holdes nede...

Kommer vist an på hvilken bil der er tale om.
Mit soltag er 18.5 år gammelt, og pivetæt.
Selv sealingen omkring plastlisten er intakt.
(nok heller ikke 3M kram)::,o)

Billeder kan mailes *S*.

Fra : MVN

Dato : 30-05-04 10:20

mit er skam også tæt

og bilen er 13 år gammel men den holder nok ikke 6 år mere...

MVN

Fra : A K.

Dato : 30-05-04 12:08

> mit er skam også tæt
>
> og bilen er 13 år gammel men den holder nok ikke 6 år mere...

Hvorfor ikke det, jeg kører i en Camry fra 87 den er da som ny endnu, den er
lige så hvid under bunden, som den er på taget, den skulle jeg da gerne
kunne køre i de næste 10 år

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-05-04 12:23

On Sun, 30 May 2004 13:07:51 +0200, "A K." <virker@ikke....dk> wrote:

>Hvorfor ikke det, jeg kører i en Camry fra 87 den er da som ny endnu, den er
>lige så hvid under bunden, som den er på taget, den skulle jeg da gerne
>kunne køre i de næste 10 år

Nu glemmer du jo helt, at din vogn ikke har kørt i DK hele tiden !

/Mogens

Fra : A K.

Dato : 30-05-04 17:00

> Nu glemmer du jo helt, at din vogn ikke har kørt i DK hele tiden !

Ja den jeg har nu, men for 4 år siden havde jeg en tilsvarende Camry bare i
benzin udgaven, den er faktisk stadig næsten lige så fin som den jeg har nu,
der er reppet lidt i skærmkanter, men det er også det eneste rust der er
lavet i den