Forsikring for "ny" bilist........
Fra : Thomas Petersen

Dato : 29-05-04 07:39

Hej NG

Min kæreste står og skal bruge en gammel spand til at køre lidt rundt i, så
hun har fundet sig
en Opel Kadett 1.2 fra 1980 - ikke just nogen racerbil, men den er nysynet
og meget billig.

Hun er 27 og har ikke tidligere haft bil i eget navn og heller ikke stået
som bruger på nogen bil.

Det billigste tilbud hun har fået fra forsikringsselskaber er 6.600 årligt
for ren ansvar (Fair forsikring).

Kan det ikke gøres billigere andre steder????

Thomas Petersen
----------------------
Strandgade 18, 2. tv.
4760 Vordingborg
Tlf. 55 34 35 85
Mob. 22 47 19 92

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-05-04 07:40

On Sat, 29 May 2004 08:39:03 +0200, "Thomas Petersen"
<strandgade18@oncable.dk> wrote:

>Kan det ikke gøres billigere andre steder????

GF forsikring - check evt. via forsikringsluppen.dk

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-04 08:06

"Thomas Petersen" <strandgade18@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> for ren ansvar (Fair forsikring).
>
> Kan det ikke gøres billigere andre steder????

Hvis I er samboende, og har været det i 2 år vil Din ancinnitet som regel
kunne overføres til Din kæreste.

Mvh.

DJ

Fra : taina

Dato : 29-05-04 08:48

"DJ" <dannie(a)dfmc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis I er samboende, og har været det i 2 år vil Din ancinnitet som regel
> kunne overføres til Din kæreste.

Det kan den også, hvis man ikke har boet sammen ret længe, i hvert fald hos
nogle forsikringsselskaber. Det har jeg haft hos Gl. Skanderborg forsikring,
og fik at vide fra TopDanmark, at de også gør det.

mvh. tina

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 29-05-04 09:17

> [...]

> for ren ansvar (Fair forsikring).
>
> Kan det ikke gøres billigere andre steder????

Det med bil-forsikringer er tit et problem for "nye" bilister, men man kan
altid få en billigere forsikring, hvis man samler dine forsikringer i samme
selvskab.
Jeg syntes at det er en fornuftig bil i har valgt, set udfra et
forsikrings-prismæssigt syn, især med den alder i har.
Jeg syntes at i skulle prøve at indhente et tilbud fra 6-8 forskellige
selvskaber, få tilbud med samlet forsikringer og et med kun bil. Så har i
dannet jer et overblik.
6.600,- er sgu da næsten også røveri for ansvar.

Leon

Her et lille råd jeg vil dig lære
aldrig købe en bil der er ved at tære
husk altid på denne livs filosofi
der er ingen grund til at investere i et lig

---

Fra : Danny Christensen

Dato : 29-05-04 11:20

"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@roadrebel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dannet jer et overblik.
> 6.600,- er sgu da næsten også røveri for ansvar.

Davs gruppe!

her kommer lige min (lidt lange) historie om mit forsikringsselskab.

Jeg er 21 og har kørt bil og lastbil i 3år, fik begge kort som 18år via. min
udd. Jeg har en Ford Escort 1.3 fra 1988. Jeg har forsikring hos trekroner
som var billigst med den bil på det tidspunkt der var min forsikring på
7000kr om året i ansvar, så kom den nye lov om at ofre for trafikulykker
skal have mere i erstatning. Steg den 1000kr altså 8000kr.
Så her fra en lille månedstid siden fik jeg et brev om at grundet den nye
lov om mere erstatning, har selskabet haft "øgede omkostninger" hviket har
medført at min forsikring steg med 800kr om året til 8800kr kun for ansvar.
da jeg har kørt skadesfrit i 3 år faldt min forsikring til 8300 om året, så
er der nogen der kender et "meget" billigere selskab, ALKA skulle da jeg
startede have 17000kr kun i ansvar, så de er udelukkede.

mvh Danny

Fra : Babba-Papa

Dato : 29-05-04 11:51

Der var engang en bruger ved navn "Danny Christensen"
<danny@kdl.dk> der skrev:

> [...]
>er der nogen der kender et "meget" billigere selskab, ALKA skulle da jeg
>startede have 17000kr kun i ansvar, så de er udelukkede.

Prøv at tjekke: http://www.gf-forsikring.dk

Et hurtigt tjek med dine oplysninger (minus postnr.) gav en
ansvarspræmie på 4056 kr om året (selvrisiko 1370 kr), såhhh.....
- -
Babba-Papa