Husk lige 60 % reglen der gælder fra mand~
Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 28-05-04 21:35

Hej

I er sikkert allerede opmærksomme på det, men blot til info:

Mandag d. 1/6-2004 sænkes grænsen for betinget frakendelse af kørekortet fra
70% hastighedsoverskridelse til 60 %..

Be Carefull out there

/Lars

Fra : Claus Fabritius

Dato : 28-05-04 21:49

"Lars Hørlyck Sørensen" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> skrev i en meddelelse

> I er sikkert allerede opmærksomme på det, men blot til info:
>
> Mandag d. 1/6-2004 sænkes grænsen for betinget frakendelse af kørekortet
fra
> 70% hastighedsoverskridelse til 60 %..

Har du en henvisning til noget officielt hvor det står?
--
Claus Fabritius

Fiat Tipo 16v fælge søges

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 28-05-04 21:51

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

> fra
>
> Har du en henvisning til noget officielt hvor det står?
> --

Sorry glemte et link ....

kommer her :

http://www.sikkertrafik.dk/1eb83e80

/Lars

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-05-04 22:13

Lars Hørlyck Sørensen wrote:

> Sorry glemte et link ....
>
> kommer her :
>
> http://www.sikkertrafik.dk/1eb83e80

Er det ikke kun på motorvejen der tales om her ?
Umiddelbart efter det med de 60%, kommer der et nyt afsnit, som omhandler
ændringerne på andre veje end motorvejene.
Eller læser jeg det helt forkert ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 28-05-04 22:22

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke kun på motorvejen der tales om her ?
> Umiddelbart efter det med de 60%, kommer der et nyt afsnit, som omhandler
> ændringerne på andre veje end motorvejene.

Reglen skal IMO forståes således, at den generelle grænse for en betinget
frakendelse fra d 1/6 vil være 60 % overskridelse....
Dog med en maks. grænse på 160 km/t ( og det er jo den sidste der vil gælde
på motorvejene, da man jo ellers ville ha 1,6 x 130 = 208 km/t som grænse)

/Lars

Fra : Thomas H.

Dato : 28-05-04 22:26

> [...]
gælde
> på motorvejene, da man jo ellers ville ha 1,6 x 130 = 208 km/t som grænse)

Ja for det er jo hundelogisk, at man har den laveste %-grænse på de sikreste
veje ...jeg er træt, og bliver endnu mere træt når jeg tænker på det -
godnat :o|

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-05-04 09:26

Lars Hørlyck Sørensen wrote:

> Reglen skal IMO forståes således, at den generelle grænse for en
> betinget frakendelse fra d 1/6 vil være 60 % overskridelse....

Jeg synes stadigvæk at den måde det står på (på det link du sendte med), kun
giver mening såfremt at det kun er på motorvejen det kommer til at gælde
for.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-06-04 20:32

Lars Hørlyck Sørensen wrote:

> Reglen skal IMO forståes således, at den generelle grænse for en
> betinget frakendelse fra d 1/6 vil være 60 % overskridelse....

Og det ser ud til at du har helt ret
Så det selv i nyhederne i TV, så det må vel være rigtigt.
Synes bare stadig at den måde som det står på den side, ser det ud til at
det kun er på motorvejene.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 28-05-04 21:54

> [...]
>
> I er sikkert allerede opmærksomme på det, men blot til info:
>
> Mandag d. 1/6-2004 sænkes grænsen for betinget frakendelse af kørekortet

....ok, det anede jeg ikke - det rabler seriøst for dem derinde
Så nu skal vi altså til at køre op til de nye grænser? Det er da til stor
fare for trafiksikkerheden, at vi skal sidde der og regne hele tiden, nu
havde vi lige de andre siddende på rygradden

Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 28-05-04 21:59

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

>...ok, det anede jeg ikke - det rabler seriøst for dem derinde

Næææ jeg gjorde Sq heller ikke før svigermekanikken nævnte at en eller anden
havde sagt det i radioen idag.

> Så nu skal vi altså til at køre op til de nye grænser? Det er da til stor
> fare for trafiksikkerheden, at vi skal sidde der og regne hele tiden, nu
> havde vi lige de andre siddende på rygradden

Ja det kræver snart den store ledvogter eksamen.....
Nogen vil måske hævde at man jo bare kan overholde grænserne.... så er det
problem ikke så stort, men de har nok aldrig set en lang, bred, lige og
meeeeeeget øde jysk landevej

/Lars

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-05-04 22:07

"Lars Hørlyck Sørensen" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> skrev :

>men de har nok aldrig set en lang, bred, lige og
>meeeeeeget øde jysk landevej

Er det dem, hvor der bag hver eneste busk står en ko på lur ?

(sådan lige med reference til en gammel samtale med en ophidset
politier...)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 28-05-04 22:06

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Er det dem, hvor der bag hver eneste busk står en ko på lur ?

Ja... sådan noget i den retning

/Lars

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 02-06-04 20:58

On Fri, 28 May 2004 23:07:28 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Er det dem, hvor der bag hver eneste busk står en ko på lur ?
>
>(sådan lige med reference til en gammel samtale med en ophidset
>politier...)

Eller hvor at cyklisterne laver overraskelsesangreb fra cykelstierne.
Flemming Jacobsen

Fra : Peter Weis

Dato : 03-06-04 08:30

jan@stevns.net wrote:

> Er det dem, hvor der bag hver eneste busk står en ko på lur ?

Jeg kommer til at tænke på Gary Larsson:
http://www.wurli.com/wurli/images/Funstuff/Larson/Auto!.gif.

mvh
Peter

Fra : anders majland

Dato : 28-05-04 22:34

> Nogen vil måske hævde at man jo bare kan overholde grænserne.... så
> er det problem ikke så stort, men de har nok aldrig set en lang,
> bred, lige og meeeeeeget øde jysk landevej

Ja der er 80+60%=128km/t Det kan man jo nemt komme lidt tæt på i en
overhaling af en lastbil/trailer eller lign, når man har jo forventer at
de modkørende (de biler der nu er der indimellem) jo også kommer med
typisk mellem 100 og 120km/t. Men en ting har de fattet helt korrekt.
Langt de fleste har overordenlig stor respekt for risikoen for at miste
kørekortet.... Hmm måske jeg igen skulle kigge i de her tilbudsaviser
efter en GPS.....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 28-05-04 22:39

meddelelse news:40b7b058$0$3046$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja der er 80+60%=128km/t Det kan man jo nemt komme lidt tæt på i en
> overhaling af en lastbil/trailer eller lign,
SNIP
> Hmm måske jeg igen skulle kigge i de her tilbudsaviser
> efter en GPS.....

Sådan en har jeg !!
Tro mig ......den ophæver IKKE hastighedsbegrænsninger )

/Lars

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-05-04 22:06

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev :

>...ok, det anede jeg ikke - det rabler seriøst for dem derinde

Århhh hold da op, din jammerkommode ;)

>Så nu skal vi altså til at køre op til de nye grænser? Det er da til stor
>fare for trafiksikkerheden, at vi skal sidde der og regne hele tiden, nu
>havde vi lige de andre siddende på rygradden

Hvis du hukommelse er så skidt, at du skal regne hele tiden, skal du
måske overveje en kugleramme ?

<grin>

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Thomas H.

Dato : 28-05-04 22:22

> Hvis du hukommelse er så skidt, at du skal regne hele tiden, skal du
> måske overveje en kugleramme ?

Problemet er større end som så, jeg har jo ikke speedometer med
km/t-angivelse, der står bødestørrelse i kr., nu skal jeg til at lave lortet
om igen ...kan de slet ikke se HVAD DET ER DE HAR GANG I !!

Fra : Claus Fabritius

Dato : 28-05-04 22:29

> [...]
lortet
> om igen ...kan de slet ikke se HVAD DET ER DE HAR GANG I !!

Hvordan holder speedometeret styr på om du kører by eller landevej? :)
--
Claus Fabritius

Fiat Tipo 16v fælge søges

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-05-04 23:00

On Fri, 28 May 2004 23:29:08 +0200, Claus Fabritius wrote:

> "Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> lortet
>
> Hvordan holder speedometeret styr på om du kører by eller landevej? :)

Nu må du ikke ødelægge det for Thomas )

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Thomas H.

Dato : 28-05-04 23:05

> Hvordan holder speedometeret styr på om du kører by eller landevej? :)

...kører kun på motorvej! Jeg bor i det hus lige inden storebæltsbroen,
mellem motorvejen og jernbanen, og kører kun til tanken i Sorø!

Fra : Mikael L

Dato : 29-05-04 12:03

> [...]
lortet
> om igen ...kan de slet ikke se HVAD DET ER DE HAR GANG I !!

Det er da dig der arbejder for forbrugerdiktoratet ikk´?

Mikael

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 29-05-04 11:43

"Thomas H." wrote:

> [...]
> fare for trafiksikkerheden, at vi skal sidde der og regne hele tiden, nu
> havde vi lige de andre siddende på rygradden

Du skal da bare bruge 6-tabellen i stedet for 7-tabellen, de
sidder vel begge på rygraden fra skoletiden??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas H.

Dato : 30-05-04 09:14

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Du skal da bare bruge 6-tabellen i stedet for 7-tabellen, de
> sidder vel begge på rygraden fra skoletiden??

Har lige fundet ud af at det slet ikke er så slemt, det er jo næsten samme
tal, som når man regner km/t om til mph, der ganger man jo med 1,609 , så
dem kan jeg faktisk i hovedet ! Tak regering, tak !!

Og endnu engang tak, fordi I nu sidestiller det at køre 30% for hurtigt, med
at køre over for rødt, tak tak, jeg har kørt mindst 30% for hurtigt hele mit
kørekort-liv, så nu vil jeg også starte med at køre over for rødt, for jeg
har altid haft et naturligt forhold til det med farten, så jeg må jo se at
få det til det andet også

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-05-04 09:21

> [...]

>har altid haft et naturligt forhold til det med farten, så jeg må jo se at

Jammerkommode ! <grin>

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-05-04 09:19

On Sun, 30 May 2004 10:21:06 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Jammerkommode ! <grin>

Eller barnet der stamper i gulvet af "raceri"

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-05-04 09:29

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Eller barnet der stamper i gulvet af "raceri"

Kender du også til *det* phænomen ? - yderst sjovt at observere ;)

Jeg så typen i computercity i torsdags - han brugte en ½ time på at
brokke sig over en stavefejl i en faktura ..... den ville hans
revisor nemlig ikke godkende, og så havde han en difference i
regnskabet. Jeg blev "lidt mopset", klappede ham på skulderen og stak
ham en halvtredser (prisen for en pakke disketter) - og bad ham
skruppe ud af biksen, så vi andre i køen kunne komme videre i
tilværelsen

Nørjjjj hvor så han godtnok dum ud ;)

Hvis jeg var ekspedient, skulle folk sgisme ikke ønske sig de fik den
betjening de havde fortjent ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-05-04 09:44

On Sun, 30 May 2004 10:29:19 +0200, jan@stevns.net wrote:

> og stak ham en halvtredser

Og det er sikkert ikke engang løwn

Jeg kender dem godt - bruger "ofte" samme kneb, når de ikke har
pengene ved kassen: "Her er lidt". De ser helt mærkelige ud i ansigtet

/Mogens

Fra : Fam. Olsen

Dato : 30-05-04 09:40

> [...]
> ham en halvtredser (prisen for en pakke disketter) - og bad ham
> skruppe ud af biksen, så vi andre i køen kunne komme videre i

Øjjj mand. Jeg ville gerne have givet en "hund" for at have oplevet den
episode. )))

MVH Niels

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-05-04 10:26

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev :

>Øjjj mand. Jeg ville gerne have givet en "hund" for at have oplevet den
>episode. )))

De andre 15 i køen grinede svært godt......

Jeg fatter nogengange ikke folk mentalitet - skide være med alle
andre, bare de kan få ret ?

Der er kun jeg, mig, og ingen andre, hverken foran, bagved, ved siden
af.. Det kan måske være et udslag af den spidse_albuer opdragelse
mange efterhånden får, bare for at have en chanche her i samfundet ?

(og vi ser det sgu' tilmed på vejene - bare for at komme on_topic
igen)

Sådanne tuber, har jeg det temmeligt svært med, hvilket af og til
giver sig udslag i - thaehhh - mærkværdige reaktioner, vil folk vel
sige.

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Fam. Olsen

Dato : 03-06-04 16:28

> De andre 15 i køen grinede svært godt......

Ja det er jeg ikke i tvivl om. :)

> Jeg fatter nogengange ikke folk mentalitet - skide være med alle
> andre, bare de kan få ret ?

Heller ikke jeg :(

> Der er kun jeg, mig, og ingen andre, hverken foran, bagved, ved siden
> af.. Det kan måske være et udslag af den spidse_albuer opdragelse
> mange efterhånden får, bare for at have en chanche her i samfundet ?

Ja det er desværre skruen uden ende. Inden længe løber folk med rundsave på
albuerne for at klare sig i mængden.

> (og vi ser det sgu' tilmed på vejene - bare for at komme on_topic
> igen)

Ja desværre.

> Sådanne tuber, har jeg det temmeligt svært med, hvilket af og til
> giver sig udslag i - thaehhh - mærkværdige reaktioner, vil folk vel
> sige.

Mærkværdige reaktioner? Jeg vil kalde det 1.klasses undeholdning. Jeg synes
det er så fedt når den type mennesker bliver gjort offer for deres egen
grådighed.

MVH Niels

Fra : Thomas H.

Dato : 30-05-04 09:51

> [...]

> ham en halvtredser (prisen for en pakke disketter) - og bad ham
> skruppe ud af biksen, så vi andre i køen kunne komme videre i

Du har sgu da ikke forstand på opdragelse !!!
Næste gang han ser dig, så brokker han sig jo igen, fordi han tror han får
slik/penge

Fra : Thomas H.

Dato : 30-05-04 09:51

> Eller barnet der stamper i gulvet af "raceri"

Raceri ja, men er ikke opdraget på den måde

Fra : Thomas H.

Dato : 30-05-04 09:50

> Jammerkommode ! <grin>

Tjaa der er jo en tradition her i landet med, at ingen gør noget ved
tingene, jeg brokker mig lidt, men jeg interesserer mig i det mindste i
tingene, modsat mange andre - som så får en bøde, og først der brokker sig

Fra : Bernhard Ege

Dato : 31-05-04 18:37

Thomas H. wrote:
> [...]
> tingene, jeg brokker mig lidt, men jeg interesserer mig i det mindste
> i tingene, modsat mange andre - som så får en bøde, og først der

Det har du godt nok temmelig meget ret i.

Jeg har snakket med en del som først kom på stikkerne efter 130/160km/t
problematikken opstod på motorvejen. Al annoncering før har de ikke
bekymret sig det mindste om for det var jo ikke et problem endnu... og
den ene er endda politisk aktiv... ikke så godt.

mvh Bernhard

Fra : Thomas H.

Dato : 01-06-04 05:56

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev i en meddelelse

> [...]
> bekymret sig det mindste om for det var jo ikke et problem endnu... og
> den ene er endda politisk aktiv... ikke så godt.

Jeps, der er mange helt "almindelige" mennesker, der nu begynder at få bøder
rundt omkring, og først der synes de pludselig at det er for galt, de kørte
trods alt 120, og de det har de da altid gjort.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-06-04 11:36

"Thomas H." wrote:

> Har lige fundet ud af at det slet ikke er så slemt, det er jo næsten samme
> tal, som når man regner km/t om til mph, der ganger man jo med 1,609 , så
> dem kan jeg faktisk i hovedet ! Tak regering, tak !!

Eneste ulempe er så at ved omregning til mph plejer man at
dividere med 1,6, ikke gange.. Men ja, det bliver nok til at finde
ud af alligevel.

> [...]
> har altid haft et naturligt forhold til det med farten, så jeg må jo se at

Lol, ja det er snart på tide at få et naturligt forhold til at
køre for rødt..

Min mening om fartkameraerne er, at når man ikke kan slippe for
overvågningen, så sæt dem for hulen op i lyskurvene i stedet. Jeg
ventede i 8 måneder på at komme i retten i forbindelse med et
uheld i et lyskryds. I retten brugte vi så krudt på at debattere
farven på lyset da det gik galt, og vidnet (som oprindeligt gav
mig medhold) kunne ikke længere huske detaljerne. Med en
videooptagelse af episoden kunne det have været ordnet på fem
minutter.

Nogen der har tal på hvor mange af de færdselsuheld der sker som
sker i lyskryds??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas H.

Dato : 01-06-04 13:21

> Eneste ulempe er så at ved omregning til mph plejer man at
> dividere med 1,6, ikke gange.. Men ja, det bliver nok til at finde
> ud af alligevel.

Ah ja, jeg mente regne mph om til km/t, det er som regel den vej jeg regner,
i alle tests osv.

> Lol, ja det er snart på tide at få et naturligt forhold til at
> køre for rødt..

Ja for det er os der er noget galt med...

> [...]
> minutter.
>
> Nogen der har tal på hvor mange af de færdselsuheld der sker som

Jeg læste engang noget med, at 85% af alle uheld i byerne skete i kryds,
derfor har det altid undret mig at man gik så meget efter farten, for i
kryds må næsten alle uheld enten skyldes kørsel over for rødt, eller
manglende overholdelse af vigepligt.
Men ok, de vil hellere sænke farten, sådan så man kun smadrer bilen og
kroppen lidt, fremfor helt at undgå uheldet, fair nok. jeg synes bare det er
tåbeligt.

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 29-05-04 00:04

> [...]
>
> I er sikkert allerede opmærksomme på det, men blot til info:
>
> Mandag d. 1/6-2004 sænkes grænsen for betinget frakendelse af kørekortet

Husk også "højhastighedstillæget" på kr. 500,- hvis farten skulle formaste
sig over 140 km/t !

http://www.jm.dk/image.asp?page=image&objno=69804

mvh
Bendt

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 30-05-04 00:09

> fra

Jeg er lige glad, i min verden er der ikke noget som hedder "Mandag d.
1/6-2004 ".

Glenn

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 30-05-04 05:15

"Glenn [Odense]" <megacool500@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er lige glad, i min verden er der ikke noget som hedder "Mandag d.
> 1/6-2004 ".

Skarpsindig hva'

Hmmmm skal vist have justeret kalenderen. Glem det med mandagen, det er den
1/6 der gælder

/Lars