Sikring af bil uden forsikring
Fra : Holm

Dato : 28-05-04 19:43

Hej Gruppe,

Jeg har i min lukkede carport en M3 E30 holdende. Bilen er ikke
indregistreret så der intet forsikringsselskab der vil have noget med den at
gøre. Hverken stilstandsforsikring eller lign kan dække den da det ikke er
en bil når der ikke er plader på den og indbo dækker ikke da de mener det er
en bil da den har over 7 hk....

Batteriet & rat kunne man jo sagtens fjerne men det ville jo være enkelt at
sætte i igen. Fjerner man f.eks styreboksen i handskerummet eller fjerner
hovedsikringen - så skal der ihvertfald arbejdes en del med bilen for at
komme væk.. Porten er selvfølgelig sikret så den ikke umiddelbart kan åbnes!

Er der nogen der har nogle tips så jeg kan sove roligt om natten...? Jeg vil
stadig gerne kunne køre i den uden at skulle bruge timer på at samle den
igen!

Alle input er velkomne...

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 28-05-04 19:56

On Fri, 28 May 2004 20:43:21 +0200, "Holm" <Holm@hotmail.com> wrote:

> [...]
>en bil når der ikke er plader på den og indbo dækker ikke da de mener det er

Jow, jow - både Nykredit Østifterne og især Alm. Brand vil have noget
med det at gøre !

>Er der nogen der har nogle tips så jeg kan sove roligt om natten...?

Min Alfa har startspærre

/Mogens

Fra : Jonas R.

Dato : 28-05-04 20:00

Holm wrote:
SNIP
> Er der nogen der har nogle tips så jeg kan sove roligt om natten...?
> Jeg vil stadig gerne kunne køre i den uden at skulle bruge timer på
> at samle den igen!

3 punkst start spærre, dantrack alarm med fuel cut via mobil er ulovligt men
hvad faen.

Evt. også en knap der er gemt som cutter benzin pumpen.
Og ja en rat lås, mon ikke du så er sikret.
Så sørg for man ikke kan se bilen udefra

MVH

Jonas

Fra : Cosworth POWER

Dato : 28-05-04 20:04

> Er der nogen der har nogle tips så jeg kan sove roligt om natten...?
> Jeg vil stadig gerne kunne køre i den uden at skulle bruge timer på
> at samle den igen!
>
> Alle input er velkomne...

Du kan få en stilstandsforsikring som dækker alt. Den koster 2900 kr. om
året i den forsikringsselskab jeg bruger.

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Holm

Dato : 28-05-04 19:59

"Cosworth POWER"

> Du kan få en stilstandsforsikring som dækker alt. Den koster 2900 kr. om
> året i den forsikringsselskab jeg bruger.

Jeg har ellers undersøgt det - vi bruger østifterne og der var det ikke
muligt da bilen aldrig har været indregistreret i dk...

Men jeg kunne jo undersøge det igen. Det kan være de er kommet på bedre
tanker

Fra : Henning

Dato : 29-05-04 13:00

> [...]
>komme væk.. Porten er selvfølgelig sikret så den ikke umiddelbart kan åbnes!

Hvad hvis der går ild i bilen i stedet for den bliver stjålet? Dækker
forsikringen heller ikke?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk