Lysproblemer GOLF III
Fra : mek

Dato : 27-05-04 21:53

Kørelyset tænder og slukker som det passer det, og er det slukket
kan man heller ikke tænde "manuelt" .

Og når det er slukket virker blæser/visker heller ikke og kontrollampe
til airbag og håndbremse lyser.

Har prøvet med anden lyskontakt men uden resultat, så er der nogle
der ved hvor fejlen kan findes er jeg lutter øren.

Mvh
Knudsen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 27-05-04 21:59

"mek" <@.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har prøvet med anden lyskontakt men uden resultat, så er der nogle
> der ved hvor fejlen kan findes er jeg lutter øren.

Kontroller dine sikringer, det tyder på at være der hunden er begravet.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : ///JJ

Dato : 27-05-04 22:24

Hans L. Jørgensen wrote:
> "mek" <@.dk> skrev i en meddelelse

> Kontroller dine sikringer, det tyder på at være der hunden er
> begravet.

Ej, hvis det tænder og slukker som det passer det, så kan det altså ikk være
en sikring. For en sikring kan kun springe, ikk anti-springe!

Det kunne måske snarere være en løs forbindelse, eller en halv-knækket
ledning. Mit råd er, grav dig ind under rattet og kig på ledningerne omkring
lyskontakten.

///JJ

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 27-05-04 22:40

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ej, hvis det tænder og slukker som det passer det, så kan det altså ikk
være
> en sikring. For en sikring kan kun springe, ikk anti-springe!

Din erfaring med subjekt er vist ikke særlig lang.

> Det kunne måske snarere være en løs forbindelse,

En løs forbindelse, på en ledning der trækker 8-10 Amp., den brændt af i
løbet af ganske kort tid.

> eller en halv-knækket
> ledning.

Har godt nok aldrig set en halvknækket ledning der skiftevis kunne danne
forbindelse og være afbrudt

> Mit råd er, grav dig ind under rattet og kig på ledningerne omkring
> lyskontakten.
> --

Ja naturligvis led først de mest besværlige steder;-/

Det jeg her skriver er noget jeg selv har været udsat for..

Korrosion i sikringsholder kan da udmærket være årsagen, derudover kan de
gamle sikringsholdere hvis de ved dårlig forbindelse giver anledning til
modstand udvikle varme hvilket både kan give anledning til løs sikring i
holder, da holdern bliver blød, samt føromtalte korrosion.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : ///JJ

Dato : 28-05-04 00:43

Hans L. Jørgensen wrote:
> "///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Din erfaring med subjekt er vist ikke særlig lang.

Jo, faktisk. Har du nogensinde en sprunget sikring virke? Vi taler her om en
brændt sikring, der stadig kan lede strøm?

> En løs forbindelse, på en ledning der trækker 8-10 Amp., den brændt
> af i løbet af ganske kort tid.

Den må du gerne uddybe, der mangler noget tekst/bogstaver i din sætning for
at give forståelig mening

> Har godt nok aldrig set en halvknækket ledning der skiftevis kunne
> danne forbindelse og være afbrudt

Say what?! Det er da ganske almindeligt. Bevares "halvknækket" kan måske
tolkes på flere måder, men en ledning kan altså godt være knækket
(revet/klippet over) eller være i klemme og på den måde kun nogle gange give
forbindelse!

> Ja naturligvis led først de mest besværlige steder;-/
> Det jeg her skriver er noget jeg selv har været udsat for..

Me too - jeg giver råd efter hvad jeg har lært og erfaret af egne problemer
og andres. Det kan godt være at det er i selve sikringsholderen problemet
ligger, men det var ikke det du hentydede til, og det var det som triggede
mig - se nedenfor....

> [...]
> anledning til modstand udvikle varme hvilket både kan give anledning
> til løs sikring i holder, da holdern bliver blød, samt føromtalte

Der er vi enige, men du skrev "check sikringerne", ikke sikringsholderne
Så lad os anbefale "mek" at checke sikringsholderne for korrision og løse
forbindelser, og derefter checke ledningerne til lyskontakten.

///JJ

Fra : Esben Tærsker

Dato : 27-05-04 22:31

Hans L. Jørgensen wrote:
> "mek" <@.dk> skrev i en meddelelse

> Kontroller dine sikringer, det tyder på at være der hunden er begravet.

Nu hader jeg godt nok at rode med det elektriske i bilen. Det der
forbande 12 V DC opfører sig ikke som jeg er uddannnet til (230/400 V
AC). Men Når kogeplader tilsyneladende ikke rigtigt varmer, men gerne
når ovnen er tændt, så er der oftest sprunget en sikring. Så ja, start
med sikringerne. Gå derefter videre til stelforbindeser. Når der er kuk
i folks baglygter, og bremselyset blinker i takt med musikken i radioen,
så er det stelforbindelsen.
Så hvis dit kørelys, blæser og div. kontrollamper har en fælles
stelforbindelse, og den har løsnet sig, vil de også trække strøm gennem
hinanden som de nu bedst kan.

/Esben

Fra : JEY

Dato : 28-05-04 14:08

Det er 100% dit bundstykke i tændningslåsen som skal skiftes, jeg havde
samme syntomer

Fra : phk

Dato : 28-05-04 14:38

"JEY" <jey_2002@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er 100% dit bundstykke i tændningslåsen som skal skiftes, jeg havde
> samme syntomer

Det er 100% din kørelyskontakt du skal skifte. Jeg havde et lignende problem
og skiftede denne ...

Købes til billig penge i Flensborg, hvor jeg også fik mulighed for at prøve
om det nu også var det der var galt. ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 28-05-04 17:38

> Det er 100% din kørelyskontakt du skal skifte. Jeg havde et lignende
problem
> og skiftede denne ...

Nu skriver han just at han har prøvet at skifte kontakten - uden held.

Og hvordan skulle det få indvirkning på de andre svigt såsom blæser o.s.v.?

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : mek

Dato : 28-05-04 21:23

Ja, mulighederne er som i også viser mange, så det er nok bare at
starte fra en ende af, og bruge udelukkelse-metoden.

Fik at vide at lyskontakten haved det med "at gå" på golf II-III
derfor blev det prøvet med en "låner" fra den lokale hugger.

Bundstykket i tændningslåsen, haved jeg ikke selv tænkt på som
det første, men vi for se, måske du for ret.

Tak for svar til alle
og god pinse

Mvh
Knudsen

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-04 22:57

Som der også skrives så er det næsten helt sikkert bundstykket det er galt
med har skiftet massere af den arbejder med vw til daglig kan dog også i
særlige tilfælde være kl X relæet som trækkes af bundstykket

kl x relæ leverer strøm til visker blæser lys osv så det passer godt med
hvad han skriver der er galt

"mek" <@.dk> skrev i en meddelelse

Fra : mek

Dato : 29-05-04 22:24

kl x relæ leverer strøm til visker blæser lys osv så det passer godt med
hvad han skriver der er galt

Hej peter, det dersens kl x relæ, er det et af dem der sidder sammen
med sikringerne, og hvis, hvilket for så prøver jeg lige det inden jeg
tager
fat på tændinglåsen.

Mvh
Knudsen