/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Audi 80 S kontra Audi 80 E
Fra : RemRem


Dato : 27-05-04 21:14

Hi All

Hvad er forskellen på en Audi 80 S st. car og Audi 80 Est. car? Har
hørt at E modellen er med indsprøjtning og at den skulle have 115 HK
hvor S modellen kun skulle have 90 HK.

Hvis det er rigtigt er de 90 HK så for lidt og bør man derfor vælge E
modellen? Bemærk det er St. car der er tale om.

Er det også korrekt at S modellen kun blev lavet til det Svejtsisk
marked eller er det en "and"?

Er der ud over evt. hestekræfter andre forskelle på der to modeller -
kvalitets mæssigt?

/Torben



 
 
Mogens Knudsen (28-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 28-05-04 05:49

On Thu, 27 May 2004 22:13:55 +0200, RemRem <remrem110@Hotmail.com>
wrote:

>Hi All

Hi selv :)

>Hvad er forskellen på en Audi 80 S st. car og Audi 80 Est. car?

Motor uden (S) og med (E) indsprøjtning (1,8)

>Har hørt at E modellen er med indsprøjtning og at den skulle have 115 HK
>hvor S modellen kun skulle have 90 HK.

Jep

>Hvis det er rigtigt er de 90 HK så for lidt og bør man derfor vælge E
>modellen?

Helt klart!

>Er det også korrekt at S modellen kun blev lavet til det Svejtsisk
>marked eller er det en "and"?

En and

>Er der ud over evt. hestekræfter andre forskelle på der to modeller -
>kvalitets mæssigt?

Servostyring - S-modellen har ikke altid servo, og det SKAL dén bil
have ! -> Uden servo er bilen tung i styretøjet - især med lidt
bredere dæk/alu, som en 80'er bør have, IMO (inkl. sænkning).

/Mogens

RemRem (29-05-2004)
Kommentar
Fra : RemRem


Dato : 29-05-04 16:40

Hej Mogens og tak for svaret

Det er en importeret bil fra tyskland med ABS, Servo m.m. Du skriver
helt klart til at de 90 heste er for lidt, mangler bilen moment ved
overhalinger eks. eller skal alle bakker tages i 3. gear for at komme
over?

Har du erfaring med benzin økonomien mellem de to (90 hK og 115 hK)

/Torben

On Fri, 28 May 2004 06:48:46 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>On Thu, 27 May 2004 22:13:55 +0200, RemRem <remrem110@Hotmail.com>
>wrote:
>
>>Hi All
>
>Hi selv :)
>
>>Hvad er forskellen på en Audi 80 S st. car og Audi 80 Est. car?
>
>Motor uden (S) og med (E) indsprøjtning (1,8)
>
>>Har hørt at E modellen er med indsprøjtning og at den skulle have 115 HK
>>hvor S modellen kun skulle have 90 HK.
>
>Jep
>
>>Hvis det er rigtigt er de 90 HK så for lidt og bør man derfor vælge E
>>modellen?
>
>Helt klart!
>
>>Er det også korrekt at S modellen kun blev lavet til det Svejtsisk
>>marked eller er det en "and"?
>
>En and
>
>>Er der ud over evt. hestekræfter andre forskelle på der to modeller -
>>kvalitets mæssigt?
>
>Servostyring - S-modellen har ikke altid servo, og det SKAL dén bil
>have ! -> Uden servo er bilen tung i styretøjet - især med lidt
>bredere dæk/alu, som en 80'er bør have, IMO (inkl. sænkning).
>
>/Mogens


Mogens Knudsen (29-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 29-05-04 17:17

On Sat, 29 May 2004 17:40:02 +0200, RemRem <remrem110@Hotmail.com>
wrote:

>Hej Mogens og tak for svaret

:)

>Det er en importeret bil fra tyskland med ABS, Servo m.m. Du skriver
>helt klart til at de 90 heste er for lidt, mangler bilen moment ved
>overhalinger eks. eller skal alle bakker tages i 3. gear for at komme
>over?

Den er sløv som bare pokker - min kammerat havde een, inden han
skiftede til 110hk's P206 S16. Dén "flyver" ift.

>Har du erfaring med benzin økonomien mellem de to (90 hK og 115 hK)

Teoretisk er der næsten ingen forskel (Bilrevyen)

/Mogens

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste