Falck, FDM el. Autohjælp
Fra : Henrik Jansen

Dato : 27-05-04 08:46

Hejsa
Vi har brug for noget autohjælpforsikring og jeg vakler imellem:

Falck med udenlandsk autohjælp = 770 kr/år
eller
FDM med udenlandsk autohjælp og medlemskab af FDM = 800 kr/år

Vi køber nok en FAIR ansvarsforsikring (3700 kr) og de tilbyder også
autohjælp for 450 kr/år, men den fungere kun i Danmark

Vil I anbefale Falck fremfor FDM? Er Falcks autofolk ikke mere instillet på
reparere problemet når det opstår, imens den traditionelle autohjælp mere er
baseret på buksering af bil til mekaniker?

Har I nogle gode råd?
HJ

Fra : Trine

Dato : 27-05-04 09:53

"Henrik Jansen" <duerIkke@duerikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> baseret på buksering af bil til mekaniker?

På vej hjem fra sommerhus i Ålborg, med kurs mod Kerteminde, Fyn,
valgte gearkassen pludselig at stå af. Jeg ringede til Falck og de var der
indenfor 20 min.
Ungerne og jeg blev puttet ind i Falckbilen, Golfen blev smidt på ladet og
så gik det ellers derud af.
Falckmanden tjekkede ingenting på bilen. Ville bare vide, hvor vi skulle
hen. Det blev en lang dag, med skift af tre chauffører undervejs, men alle
med et smil på læben.

Trine

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-05-04 09:57

"Trine" <no@email.com> wrote in message

> [...]
> hen. Det blev en lang dag, med skift af tre chauffører undervejs, men alle

Sidste vinter knækkede udstødningen på min Xsara på vej hjem fra arbejde.
Ringede til Falck, de kom efter ca. 1 time, det var myldretid. Han løftede
bilen op, satte det stykke metal som kunne udvide sig med en bolt. Spændte
det ud, og så kunne jeg køre igen. Da jeg har Falck abn. kostede det ikke en
krone, og stykket blev svejst fast og gik tilmed gennem syn.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 27-05-04 08:49

> [...]
>
> Falck med udenlandsk autohjælp = 770 kr/år
> eller
> FDM med udenlandsk autohjælp og medlemskab af FDM = 800 kr/år

Jeg har et abonnement med europadækning hos dansk autohjælp til 500,-
årligt.

Jeg har endnu ikke haft brug for det i udlandet, men indenlands har det
virket fint.

/Jakob

Fra : Henrik Jansen

Dato : 27-05-04 10:28

Jeg har lige snakket med dem, det koster 525 årligt med europadækning, så
det bliver nok dem vi vælger.
Tak for tippet!

Fra : Jesper Hansen

Dato : 27-05-04 11:17

Henrik Jansen wrote:

> Jeg har lige snakket med dem, det koster 525 årligt med europadækning, så

????

Så vidt jeg kan se er det kun dk der er dækket. Derudover skal man vel
have europadækning, som jeg dog ikke kan se nogen priser på. Prøv at se her:
http://www.dah.dk/webcare.asp?ID=Stc55-Itm
og her:
http://www.dah.dk/webcare.asp?ID=Stc152-Itm

Ellers forstår jeg det ikke!

Mvh

Jesper.

Fra : Henrik Jansen

Dato : 27-05-04 11:29

http://www.dah.dk/webcare.asp?ID=Stc55-Itm

Jo den er go nok at det er med europadækning..:

Udlandsdækning

Abonnementet dækker i det øvrige Europa for personbil, motorcykel og
varevogn under 3.500 kg. totalvægt. Efterspændt campingvogn eller trailer er
dækket, hvis du har tegnet et tillægsabonnement.

Vore samarbejdspartnere yder assistance efter samme betingelser, som
er gældende i Danmark. Kan afhjælpning ikke ske på stedet, transporteres
køretøj, fører og evt. passagerer dog kun til nærmeste værksted.

Abonnementet dækker ikke hjemkørsel af køretøj ved
sygdom/tilskadekomst eller fritrækning ved fastkørsel i sne, mudder, sand
o.l.

Er køretøjet kaskoforsikret eller har mobilitetsgaranti og derigennem
har en udvidet dækning, ydes assistance efter disse regler.

Assistance i udlandet skal rekvireres hos Dansk Autohjælps
Alarmcentral i Danmark (0045 70 10 80 90)og ydes af SOS-International a/s.

"Jesper Hansen" <noone@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så vidt jeg kan se er det kun dk der er dækket. Derudover skal man vel
> have europadækning, som jeg dog ikke kan se nogen priser på. Prøv at se

begin 666 space20.gif
M1TE&.#EA% `!`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````4``$```($A(^9!0`[
`
end

begin 666 linie.gif
M1TE&.#EAS $*`( !`/_,`````"'Y! $```$`+ ````#,`0H```)?A(^IR^T/
MHYRTVHNSWKS[#X9=0);FB:;JRK;N"\?R3-?VC>?ZSO?^#PP*A\2B\8A,*I?,
MIO,)C4JGU*KUBLUJM]RN]PL.B\?DLOF,3JO7[+;[#8_+Y_2Z_8[/Z_?\9P$`
!.P``
`
end

Fra : Christabel & Anders

Dato : 27-05-04 13:15

Kan du ikke bare henvende dig til dit forsikringsselskab og bede om at få
tilsendt et SOS kort, jeg mener at så er man godt dækket ind, når man
triller rundt ude i Europa!

Anders
Klik: www.vesterhavsrock.dk - hvor bl.a. Zididada, C21, Safri Duo spiller!

......der kun har SOS kortet med når jeg triller rundt i England!

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 27-05-04 13:20

"Christabel & Anders" <kaa(fjern dette)@sprit.dk> skrev i en meddelelse news:40b5dba8$0$213$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Kan du ikke bare henvende dig til dit forsikringsselskab og bede om at få
> tilsendt et SOS kort, jeg mener at så er man godt dækket ind, når man
> triller rundt ude i Europa!

Hvis du med SOS kort mener det røde kort, så er det noget der hænger
sammen med kaskoforsikring. I dette tilfælde skriver Henrik jo netop at
de har en ansvarsforsikring (og dermed ikke kasko - som jeg læser det).

/Jakob

Fra : Christabel & Anders

Dato : 28-05-04 08:51

Mente bare, at man også kunne få et kort når man kørte i udlandet, selv om
den ikke var kaskoforsikret!

Anders

Fra : bme

Dato : 28-05-04 09:18

"> Mente bare, at man også kunne få et kort når man kørte i udlandet, selv
om
> den ikke var kaskoforsikret!

Det kan man også, det kaldes det grønne kort, men er kun et bevis på at
bilen er ANSVARSforsikret. Du vil ikke kunne modtage hjælp via dette kort.

/bo