Lidt OT. X-road navigation spørgsmål
Fra : Jan Nielsen

Dato : 26-05-04 17:18

Hej gruppe

Jeg ved det er måske lidt OT, men jeg mangler hjælp i en fart, derfor.
En kollega har købt en HP Ipaq 2210 tilhørende en trådløs GPS antenne og
X-road navigationssoftware, alt er installeret og konfigureret efter
folderen der følger med, vi kan starte X-road og den begynder at lede efter
sattelitter, der står i manualen, at det kan tage op til 30 min, men nu har
den forsøgt i 2 døgn, uden held.
Antennen ligger i forruden i hans bil (97 mitsubishi Carisma) og er koblet
på bilbatteriet
Hvis vi vil starte en navigation, siger stemmen at vi skal kontrolleere GPS
antennen.
Der er lys både i den blå og den røde diode på oversiden af GPS antennen,
betyder det ikke at der er skabt forbindelse, eller hvad?

Kan I hjælpe?

Mvh
Jan

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 26-05-04 17:48

On Wed, 26 May 2004 18:17:36 +0200, "Jan Nielsen"
<jan@campingvognen.dk> wrote:

>Kan I hjælpe?

Nope - dk.teknik.satellit.navigation

/Mogens

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 26-05-04 18:20

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse news:bhi9b0hsprspeiid1dbci4ahbbmbuubr0e@4ax.com...

> Nope - dk.teknik.satellit.navigation

Arh - Mogens - måske har han faktisk ramt den rigtige gruppe
Fejlen kan jo skyldes at bilen er udstyret med atermisk forrude og der
kan antennen have overordentlig svært ved at fange signaler igennem.

Hvis Carismaen har denne type forrude er der ofte et felt (f.eks. bagved
bakspejlet) hvor ruden er "gennemsigtig" og hvor man så kan placere
antennen og f.eks. sin brobizz hvis man har sådan en.

/Jakob

Fra : Jogster

Dato : 27-05-04 06:31

> Arh - Mogens - måske har han faktisk ramt den rigtige gruppe
> Fejlen kan jo skyldes at bilen er udstyret med atermisk forrude og der
> kan antennen have overordentlig svært ved at fange signaler igennem.

Øhhh hva er atermisk forrude?? Jeg har nogle gange problemer med at min ikke
kan fange signal, den søger og søger bare.... SÅ kan være jeg har det
problem...

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 27-05-04 16:28

On Thu, 27 May 2004 07:30:35 +0200, "Jogster"
<Jogge@post7.tele.dk_remove> wrote:

>Øhhh hva er atermisk forrude?

Ruden er belagt med en varmeafvisende belægning...

/Mogens

Fra : Jonas R.

Dato : 26-05-04 18:17

Jan Nielsen wrote:
> [...]
> Der er lys både i den blå og den røde diode på oversiden af GPS
> antennen, betyder det ikke at der er skabt forbindelse, eller hvad?

Hvis bilen er fransk har den metalridsede ruder, hvilket vil sige at der er
problemer for GPS antennen med at finder satelitter. Har i prøve at stikke
antennen ud af vinduet og se om det hjælper?

MVH

Jonas R.

Fra : bme

Dato : 26-05-04 18:25

">
> [...]
> problemer for GPS antennen med at finder satelitter. Har i prøve at stikke
> antennen ud af vinduet og se om det hjælper?

mitsubishi fransk? nej vel. Men derfor kan den da godt have de ruder
alligevel.

/bo
Som gerne ville have sådan en rude i hans franskmand - men nej, det har den
ikke.

Fra : Jan Nielsen

Dato : 26-05-04 18:34

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
Har i prøve at stikke
> antennen ud af vinduet og se om det hjælper?

Ja, det har vi også prøvet, med samme resultat
Jeg er godt klar over det med de astermiske ruder, jeg har selv en VDO 4200
navi-radio, hvor den problemstilling blev godt belyst
Under bluetooth manageren, er der et ? ovenpå GPS antennen, men det er der
også på det billede der er i manualen, så vi går ud fra at antennen er
installeret korrekt.

Jan

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 26-05-04 20:33

> Hvis bilen er fransk har den metalridsede ruder, hvilket vil sige at der
er
Det er vist en sandhed med modifikationer. Jeg har da en spritny C3 HDi
Elegance, og der er altså ikke atermisk forrude i - den følger med
elegance-pakken der koster 15.000 ekstra :)
- Men mange franske biler har det, ingen tvivl om det.

/Kasper Hansen

Fra : Jonas R.

Dato : 26-05-04 20:42

Kasper Hansen [8270] wrote:
SNIP
> [...]
> elegance-pakken der koster 15.000 ekstra :)
> - Men mange franske biler har det, ingen tvivl om det.

Jep, men nu var det bare et godt forslag til manden, da han jo ikke skrev
noget om, om de havde prøvet at stikke den ud af vinduet.
:)

MVH
Jonas R.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 26-05-04 23:50

> Jep, men nu var det bare et godt forslag til manden, da han jo ikke
> skrev noget om, om de havde prøvet at stikke den ud af vinduet.
> :)

Samme problem i en Ford Sierra Cosworth 4x4 med varme i forruden :( Den
virker når det er godt vejr, men der skal ikke meget regn til før den ikke
kan fange sateliterne... øvøv.

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Jonas R.

Dato : 26-05-04 20:47

Jan Nielsen wrote:
> Hej gruppe
SNIP

Her kan du downloade en ROM upgrade til de Ipaq håber det kan hjælpe
http://h18007.www1.hp.com/support/f...load/20498.html

Liste over det som updaten fixer:
Fixes

a.. Fixes the Sleep Mode SD power drain.

b.. Updates the BlueTooth driver to resolve Bluetooth hang issue.

c.. Fixes iPAQ Backup shutdown after 10 seconds when a backup is
scheduled.

d.. Connectivity: Accept header for pIE is configurable

e.. Connectivity: Can connect with 802.1x to Windows 2003 Server
with PEAP fast reconnect enabled

f.. Connectivity: Connectivity bubble displays GPRS status correctly
when connected through proxy

g.. Connectivity: JavaScript event handler fires correctly

h.. Connectivity: pIE correctly encodes URLs with "&lang" references

i.. Connectivity: pIE uses cached pages when offline even for a
local server

j.. Connectivity: Wireless technologies improved

k.. Contacts: Contacts are sorted according to the Country selected
in Regional Settings

l.. Contacts: Removed duplicate radio telephone number from Contacts
List view

m.. Feature request: Wireless Protected Access

n.. Inbox: Clarification of location of SMS inbox

o.. Inbox: Replace type short messages are not duplicated

p.. Inbox: SMS messages with alphanumeric address are parsed
correctly

q.. Instant Messenger: IM signs in

r.. Localization: Ability to enter full IP address for DNS entry in
Spanish
s.. Localization: Able to save contacts with Far East characters in
both first and last name

t.. Localization: Can use partial Cyrillic name to find contacts

u.. Localization: Errant character no longer inserted by Action
button on KOR

v.. Localization: KOR keyboard allows for the '~' character

w.. Settings: CHT owner info can be shown on power-on

x.. Settings: Device properly returns to power off state after an
alarm has fired

y.. Shell: Alarms and meeting reminders use high-quality MIDI
playback
z.. Shell: Data integrity improved when file system is near full

aa.. Sync: USB reliability improved

MVH

Jonas R.

begin 666 header-dotted-line.gif