Udretning af solfilm
Fra : Jacob

Dato : 26-05-04 10:36

Hej,

Nu har jeg to gange fucked up med montering af solfilm i bagrude. Der kommer
store folder, fordi ruden buer en anelse. Er der nogen der kender en metode
til at få solfilmen til at ligge plan, inden man sætter den op i ruden?

Fra : Idé-Sign

Dato : 26-05-04 10:42

"Jacob" <nixen@bixen.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
metode
> til at få solfilmen til at ligge plan, inden man sætter den op i ruden?

Hej Jacob,

Solfilmen skal krympes i facon så den passer til bagrudens krumning inden
monteringen. Hvis du har købt en billig solfilm i THansen eller lignende
steder er det ikke sikkert dette kan lade sig gøre. Så må du istedet montere
filmen i strimler.
Har du derimod købt en god kvalitet solfilm (3M eller lignende) kan det
sagtens lade sig gøre. Dog vil jeg sige at hvis du aldrig har prøvet det
før - så lad hellere være.
Din lokale solfilmsmontør vil sikkert gerne klare opgaven for dig.

MVH Søren

Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 26-05-04 15:11

Som skrevet i tidligere indlæg, betyder kvaliteten af solfilmen meget. Glem
de billige. De koster kun hovedbrud og tårer.
Den kan passes til med en hårtørrer. Så skrumper den ind. Men, pas på. Giver
du den for meget, er du solgt.

Jeg har selv prøvet problemet, og gav op. Kørte ned til Ziebart og fik det
hele monteret. Det koster lidt, men man kan tydeligt se, at det er
profesionelt lavet.

Thomas A. Jørgensen
www.Freelance-Foto.dk

For at sende mig en mail, så fjern det indlysende i min mail adresse.

Fra : Idé-Sign

Dato : 26-05-04 15:42

> Som skrevet i tidligere indlæg, betyder kvaliteten af solfilmen meget.
Glem
> de billige. De koster kun hovedbrud og tårer.

Det var egentlig også hvad jeg ville have skrevet, men jeg turde ikke være
så direkte

Jeg har flere gange haft biler inde på værkstedet (ja - jeg monterer 3M
solfilm) hvor der var billig film som skulle udskiftes.

Den ene gang var det pga ridser - den billige film var blevet så ridset at
man ikke kunne se ud igennem det i kraftigt lys. Det var helt mat af ridser.
Det var ellers helt nymonteret.
De billige film falmer også og bliver lilla i farven - ikke kønt...

MVH Søren

Fra : Jacob

Dato : 26-05-04 21:52

"Thomas A. Jørgensen" <Thomas@Freelance-Foto.dk_NOSPAM> skrev i en
meddelelse news:40b4a564$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Jeg har selv prøvet problemet, og gav op. Kørte ned til Ziebart og fik det
> hele monteret. Det koster lidt, men man kan tydeligt se, at det er

Den løsning har jeg også overvejet, men jeg synes nu der kunne være noget
fedt ved at klare opgaven selv.

Har fundet en vejledning til at montere filmen på en buet rude:

http://www.google.dk/search?q=cache:h7SIqJ4l5e0J:www.solfilmhalvpris.dk/Mont
eringsvejledning_buet_glas.pdf+%22montering+af+solfilm%22+%2Bbuet&hl=da

Det vil jeg gå i krig med senere på ugen.

Tak for bidrag i tråden.

Fra : ///JJ

Dato : 26-05-04 16:02

Idé-Sign wrote:

> det sagtens lade sig gøre. Dog vil jeg sige at hvis du aldrig har
> prøvet det før - så lad hellere være.

Åh hold op - øvelse gør mester. Jeg har prøvet 3 gange nu på 2 biler, og
hver gang bliver resultatet bedre og bedre. Næste gang vil jeg vove at sige
det bliver perfekt. Prof-folk skal have (for) mange penge for de 10-15 min
arb.

///JJ

Fra : Henrik B.

Dato : 26-05-04 17:04

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
sige
> det bliver perfekt. Prof-folk skal have (for) mange penge for de 10-15 min

10-15 min? Snakker vi kun om bagruden her? Afmonterer du dørsiderne, så du
får filmen ned bag listerne o.s.v.?

M.v.h.

Fra : ///JJ

Dato : 26-05-04 18:41

Henrik B. wrote:

> 10-15 min? Snakker vi kun om bagruden her?

Jep - det var det indlægget oprindeligt var om

///JJ

Fra : Villy Skov

Dato : 02-06-04 14:21

Hej, min erfaring er at 3M er en værre Bilkafilm sammenlignet med de
øvrige professionelle solfilmtyper.
Målt på flere ting.

Fra : ///JJ

Dato : 02-06-04 15:55

Villy Skov wrote:
> Hej, min erfaring er at 3M er en værre Bilkafilm sammenlignet med de
> øvrige professionelle solfilmtyper.
> Målt på flere ting.

Hvad vil du anbefale i stedet? Og hvor kan man købe det, og måske hvad
koster det?

mvh
///JJ

Fra : Gl

Dato : 02-06-04 23:54

> Hvad vil du anbefale i stedet? Og hvor kan man købe det, og måske hvad
> koster det?
>
> mvh
> ///JJ

Verdens bedste www.sgs.se
Målt på 2 ting-- mængde og nohav-
Der er såvidt vides ikke mange forhandler af Sungard i Dk endnu. Søg eller
ring til dem-
der er en i Frederikssund og Kr-hyllinge sjælland ved jeg.

Fra : Villy Skov

Dato : 05-06-04 06:28

Ja eller Llurmar,
eller SolarGard,
SolarGard kan man købe her: www.solfilmhalvpris.dk

3M's solfilm til biler er lidt lilla i farven, det bryder jeg mig ikke
om. Den skal være grå!