Ventilator / Termostat - Fejl?
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 25-05-04 19:45

Hej,

Jeg oplever indimellem ved kø i byen at min temp. måler i bilen når helt op
til det røde felt , Jeg har aldrig holdt så længe at Jeg har oplevet at den
er gået op i det røde felt.
Ventilatoren starter ikke (Jeg kan ihvertfald ikke høre at den kører), men
temperaturen falder dog efterhånden til normalt niveau, som der kommer luft
ind i fronten ved fortsat kørsel i nogenlunde tempo. Ved landevej og
motorvejskørsel holder temperaturmåleren sig omtrendt vandret, som man kunne
forvente. Jeg har haft bilen i 6 mdr. og Føleren i motorrummet blev skiftet
da Jeg købte den. Hvad er så mest sandsynligt, Fejl på ventilator, føler
eller termostat??

Bilen er en Ford Escort 1,6i clx 16v st.car fra 11/94

Hilsen

Carsten Pedersen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 26-05-04 22:46

"Carsten Pedersen" <carstennp@webspeed.dk> skrev

> [...]
skiftet
> da Jeg købte den. Hvad er så mest sandsynligt, Fejl på ventilator, føler

Mon ikke der er blæseren?

Men test den inden du skifter den, det kan rent faktisk bare være en løs
ledning eller en sikring.

Mvh.