/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Lastbiler for tæt på.
Fra : Tackleberry


Dato : 25-05-04 16:11

Hvordan kan det være, at nogle lastbiler nærmest skal op og ligge ved ens
kofanger?
Tror de, at deres kørselsøkonomi forbedres af slipvinden?
Eller er de bare ikke klar over risikoen ved en evt. katastrofeopbremsning?

Til Trucker-GUIDO i sin Scania:
Tag så for h........ at holde afstand, så jeg ikke kan tælle fluerne på din
front!
Næste gang, så klodser jeg bremserne, så du får firkantede dæk og et vognlæs
i nakken.
Så kan du lære det!

Tackleberry.



 
 
Ukendt (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-05-04 16:27



> Hvordan kan det være, at nogle lastbiler nærmest skal op og ligge ved ens
> kofanger?
> Tror de, at deres kørselsøkonomi forbedres af slipvinden?
> Eller er de bare ikke klar over risikoen ved en evt.
katastrofeopbremsning?

"De" risikerer da ikke noget, de har jo en blød personbil foran til at
krølle sammen og opfange stødet, så der kun bliver et par ridser i
lastbilens kofanger.

--
Tom



Tackleberry (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Tackleberry


Dato : 25-05-04 16:29

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:40b36537$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Hvordan kan det være, at nogle lastbiler nærmest skal op og ligge ved
ens
> > kofanger?
> > Tror de, at deres kørselsøkonomi forbedres af slipvinden?
> > Eller er de bare ikke klar over risikoen ved en evt.
> katastrofeopbremsning?
>
> "De" risikerer da ikke noget, de har jo en blød personbil foran til at
> krølle sammen og opfange stødet, så der kun bliver et par ridser i
> lastbilens kofanger.

Nå ja..



Tackleberry (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Tackleberry


Dato : 25-05-04 16:27

"Tackleberry" <COP@Acedemy.com> skrev i en meddelelse
news:40b361f7$0$283$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvordan kan det være, at nogle lastbiler nærmest skal op og ligge ved ens
> kofanger?
> Tror de, at deres kørselsøkonomi forbedres af slipvinden?
> Eller er de bare ikke klar over risikoen ved en evt.
katastrofeopbremsning?
>
> Til Trucker-GUIDO i sin Scania:
> Tag så for h........ at holde afstand, så jeg ikke kan tælle fluerne på
din
> front!
> Næste gang, så klodser jeg bremserne, så du får firkantede dæk og et
vognlæs
> i nakken.
> Så kan du lære det!

Nå ja, det kan også være, at jeg nøjes med at notere nr.plade og informere
ordensmagten.
Jeg finder det totalt ansvarsløst at ligge så tæt på forankørende biler, som
nogle lastvogne gør.

Tackleberry.



Tobias Haugaard Klin~ (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Tobias Haugaard Klin~


Dato : 25-05-04 16:52

Tackleberry wrote:
> Hvordan kan det være, at nogle lastbiler nærmest skal op og ligge ved
> ens kofanger?
> Tror de, at deres kørselsøkonomi forbedres af slipvinden?
> Eller er de bare ikke klar over risikoen ved en evt.
> katastrofeopbremsning?
>
> Til Trucker-GUIDO i sin Scania:
> Tag så for h........ at holde afstand, så jeg ikke kan tælle fluerne
> på din front!
> Næste gang, så klodser jeg bremserne, så du får firkantede dæk og et
> vognlæs i nakken.
> Så kan du lære det!
>
> Tackleberry.

Hej

Jeg ligger og køre i lastbil være dag. og har spurte nogen chauffør om
hvorfor de køre så tæt på... det gøre de for at komme hurtig op i fat
igen...Men mund dog det er så slemt som du siger... !!


--
Med Venlige Hilsen
Tobias Klint / Webmaster
siden til dig og din scooter
www.scooterhoved.dk / der er også et forum



Thomas (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 25-05-04 17:06


"Tobias Haugaard Klint" <webmaster@FJERENDETTEscooterhoved.dk> wrote in
message news:40b36b9b$0$489$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hej
>
> Jeg ligger og køre i lastbil være dag. og har spurte nogen chauffør om
> hvorfor de køre så tæt på... det gøre de for at komme hurtig op i fat
> igen...Men mund dog det er så slemt som du siger... !!
>


Jeg ser ikke sammenhængen imellem afstanden til den forreste bil og evnen
til at komme hurtigt op i fart? Man er magtesløs over for de lastbiler der
hænger oppe i baggruden. Ved alm. billister kan man træde på bremsen, det
plejer at skabe afstand, men det virker ikke rigtigt på en lastbilschauffør.
Det er desværre for sent at give ham kindheste, den dag han har mast mig til
ukendelighed, og gør man det før, bliver man jo udnævnt som psykopat i
trafikken


Mvh

Thomas



Tackleberry (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Tackleberry


Dato : 25-05-04 17:36

"Tobias Haugaard Klint" <webmaster@FJERENDETTEscooterhoved.dk> skrev i en
meddelelse news:40b36b9b$0$489$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Tackleberry wrote:
> > Hvordan kan det være, at nogle lastbiler nærmest skal op og ligge ved
> > ens kofanger?
> > Tror de, at deres kørselsøkonomi forbedres af slipvinden?
> > Eller er de bare ikke klar over risikoen ved en evt.
> > katastrofeopbremsning?
> >
> > Til Trucker-GUIDO i sin Scania:
> > Tag så for h........ at holde afstand, så jeg ikke kan tælle fluerne
> > på din front!
> > Næste gang, så klodser jeg bremserne, så du får firkantede dæk og et
> > vognlæs i nakken.
> > Så kan du lære det!
> >
> > Tackleberry.
>
> Hej
>
> Jeg ligger og køre i lastbil være dag. og har spurte nogen chauffør om
> hvorfor de køre så tæt på... det gøre de for at komme hurtig op i fat
> igen...Men mund dog det er så slemt som du siger... !!

Ja, ellers ville jeg jo ikke gøre opmærksom på det.
Selv når jeg holder fartbegrænsningerne på motortrafikveje på 90 km/t,
hænger de op i røven på en.
Det kan ikke gå stærkt nok for de lastvognschauffører.
De burde holde den samme afstand til forankørende, som deres køretøj er
langt.
I Sverige har man en lovgivning, som siger 4-5 vognlængder i afstand til
forankørende.
Ellers vanker der bøder.

Tackleberry



tommy (25-05-2004)
Kommentar
Fra : tommy


Dato : 25-05-04 17:45

hej
noter nummeret - ring til vognmanden - tag nummeret på en anden trafikant
som vidne - ring til polisen

til Tobias
jo det er så slemt, kører selv lastbil, det er jo ikke uden grund at der
sker ulykke når forankørende bremser op, men selvfølgelig gælder det også
andre trafikanter, også personbiler. afstand i meter = km/ t



Brizz (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 25-05-04 18:01

> De burde holde den samme afstand til forankørende, som deres køretøj er
> langt.
> I Sverige har man en lovgivning, som siger 4-5 vognlængder i afstand til
> forankørende.

Men det kan jo ganske simpelt ikke lade sig gøre for så kommer der en eller
anden og lægger sig ind foran og snupper din bremselængde

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Tackleberry (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Tackleberry


Dato : 25-05-04 18:10

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
news:40b37bba$0$3051$14726298@news.sunsite.dk...
> > De burde holde den samme afstand til forankørende, som deres køretøj er
> > langt.
> > I Sverige har man en lovgivning, som siger 4-5 vognlængder i afstand til
> > forankørende.
>
> Men det kan jo ganske simpelt ikke lade sig gøre for så kommer der en
eller
> anden og lægger sig ind foran og snupper din bremselængde

Jamen så er det denne bilist, som er den lovbrydende.
Så enkelt er det.



Brizz (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 25-05-04 19:31

> > Men det kan jo ganske simpelt ikke lade sig gøre for så kommer der en
> eller
> > anden og lægger sig ind foran og snupper din bremselængde
>
> Jamen så er det denne bilist, som er den lovbrydende.
> Så enkelt er det.

Ja ja men det er jo lige så generelt som det du skrev.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Hans L. Jørgensen (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 25-05-04 20:19


"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
news:40b37bba$0$3051$14726298@news.sunsite.dk...
> > De burde holde den samme afstand til forankørende, som deres køretøj er
> > langt.
> > I Sverige har man en lovgivning, som siger 4-5 vognlængder i afstand til
> > forankørende.
>
> Men det kan jo ganske simpelt ikke lade sig gøre for så kommer der en
eller
> anden og lægger sig ind foran og snupper din bremselængde
>

Ganske rigtigt og hvad så? det kan du aldrig undgå, da loven siger at du
skal give plads for et overhalende køretøj således at han erafslutte sin
overhaling, men derimod skal du ikke sænke hastigheden for at han kan
fuldføre sin overhaling.

Kan da godt se at det er livsnødvendigt at bibeholde den vognlængde du skal
give ham, sæt nu du mister et enkelt sekund;-/



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Brizz (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 25-05-04 20:39

> Kan da godt se at det er livsnødvendigt at bibeholde den vognlængde du
skal
> give ham, sæt nu du mister et enkelt sekund;-/

Tydeligt at se du ikke kører lastbil til dagligt...

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Hans L. Jørgensen (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 25-05-04 20:53


"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
news:40b3a0e7$0$3055$14726298@news.sunsite.dk...
> > Kan da godt se at det er livsnødvendigt at bibeholde den vognlængde du
> skal
> > give ham, sæt nu du mister et enkelt sekund;-/
>
> Tydeligt at se du ikke kører lastbil til dagligt...
>
Har ikke de store kommetarer hertil fik kørekort til lasbil + anhænger 26.
nov. 1963 (min attenårs fødselsdag). Nu snart 41 år efter kan se tilbage på
mange både gode og dårlige oplevelser både som chauffør og vognmand
(export).

Har i dag ikke dagligt landevejen som arbejdsplads, men dog yderst tæt på
lastvogne endda store biler (op til 94 tons total), mon så ikke den ged er
barberet, udtrykt ofte af Jan;-/


fortsat god aften.




--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Brizz (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 25-05-04 21:04

> > Tydeligt at se du ikke kører lastbil til dagligt...
> >
> Har ikke de store kommetarer hertil fik kørekort til lasbil + anhænger 26.
> nov. 1963 (min attenårs fødselsdag). Nu snart 41 år efter kan se tilbage

> mange både gode og dårlige oplevelser både som chauffør og vognmand
> (export).

Billedet ændrer sig jo fra for 5 år siden til idag. Men jeg trækker min
udtalelse til mig
>
> Har i dag ikke dagligt landevejen som arbejdsplads, men dog yderst tæt på
> lastvogne endda store biler (op til 94 tons total), mon så ikke den ged er
> barberet, udtrykt ofte af Jan;-/
>
Rørby johansen special transport?

>
> fortsat god aften.
>
tak og lige over

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Christian B. Andrese~ (26-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 26-05-04 07:50


"Brizz" <nogen@microsoft.com> wrote in message
news:40b37bba$0$3051$14726298@news.sunsite.dk...
> > De burde holde den samme afstand til forankørende, som deres køretøj er
> > langt.
> > I Sverige har man en lovgivning, som siger 4-5 vognlængder i afstand til
> > forankørende.
>
> Men det kan jo ganske simpelt ikke lade sig gøre for så kommer der en
eller
> anden og lægger sig ind foran og snupper din bremselængde

Så letter du bare lidt på speederen, og så er alt i orden igen.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Christian B. Andrese~ (26-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 26-05-04 07:48


"Tackleberry" <COP@academy.com> wrote in message
news:40b375ea$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Tobias Haugaard Klint" <webmaster@FJERENDETTEscooterhoved.dk> skrev i en
> meddelelse news:40b36b9b$0$489$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Tackleberry wrote:
> > > Hvordan kan det være, at nogle lastbiler nærmest skal op og ligge ved
> > > ens kofanger?
> > > Tror de, at deres kørselsøkonomi forbedres af slipvinden?
> > > Eller er de bare ikke klar over risikoen ved en evt.
> > > katastrofeopbremsning?
> > >
> > > Til Trucker-GUIDO i sin Scania:
> > > Tag så for h........ at holde afstand, så jeg ikke kan tælle fluerne
> > > på din front!
> > > Næste gang, så klodser jeg bremserne, så du får firkantede dæk og et
> > > vognlæs i nakken.
> > > Så kan du lære det!
> > >
> > > Tackleberry.
> >
> > Hej
> >
> > Jeg ligger og køre i lastbil være dag. og har spurte nogen chauffør om
> > hvorfor de køre så tæt på... det gøre de for at komme hurtig op i fat
> > igen...Men mund dog det er så slemt som du siger... !!
>
> Ja, ellers ville jeg jo ikke gøre opmærksom på det.
> Selv når jeg holder fartbegrænsningerne på motortrafikveje på 90 km/t,
> hænger de op i røven på en.
> Det kan ikke gå stærkt nok for de lastvognschauffører.
> De burde holde den samme afstand til forankørende, som deres køretøj er
> langt.

Det er slet slet slet ikke nok.

> I Sverige har man en lovgivning, som siger 4-5 vognlængder i afstand til
> forankørende.
> Ellers vanker der bøder.

Det lyder meget fornuftigt.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Holten (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 25-05-04 18:22


"Tobias Haugaard Klint" <webmaster@FJERENDETTEscooterhoved.dk> skrev i en
meddelelse news:40b36b9b$0$489$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Tackleberry wrote:
> > Hvordan kan det være, at nogle lastbiler nærmest skal op og ligge ved
> > ens kofanger?
> > Tror de, at deres kørselsøkonomi forbedres af slipvinden?
> > Eller er de bare ikke klar over risikoen ved en evt.
> > katastrofeopbremsning?
> >
> > Til Trucker-GUIDO i sin Scania:
> > Tag så for h........ at holde afstand, så jeg ikke kan tælle fluerne
> > på din front!
> > Næste gang, så klodser jeg bremserne, så du får firkantede dæk og et
> > vognlæs i nakken.
> > Så kan du lære det!
> >
> > Tackleberry.
>
> Hej
>
> Jeg ligger og køre i lastbil være dag. og har spurte nogen chauffør om
> hvorfor de køre så tæt på... det gøre de for at komme hurtig op i fat
> igen...Men mund dog det er så slemt som du siger... !!

Ja det er; man skal i følge færdselsloven holde afstand, så et overhalende
køretøj kan komme ind i mellem.
Det er der sgu ette mange lastbiler der gør på vejene i dag.

MVH

Holten



jan@stevns.net (25-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 25-05-04 20:35

"Holten" <Virkerikke@mail.dk> skrev :

>Ja det er; man skal i følge færdselsloven holde afstand, så et overhalende
>køretøj kan komme ind i mellem.

Nope - det siger færdselsloven vist ikke ret meget om


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Hans L. Jørgensen (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 25-05-04 20:11


"Tobias Haugaard Klint" <webmaster@FJERENDETTEscooterhoved.dk> skrev i en
meddelelse news:40b36b9b$0$489$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg ligger og køre i lastbil være dag. og har spurte nogen chauffør om
> hvorfor de køre så tæt på... det gøre de for at komme hurtig op i fat
> igen...Men mund dog det er så slemt som du siger... !!
>
>
Ja det er absolut ikke overdrevet.

Fortæl mig lige hvad det hjælper for dem rent hastighedsmæssigt, når de over
en længere strækning ligger klods op ad en forankørende, - nej vel, ikke en
hujende fis, tværtimod risíkerer de blot at den forankørende slipper
speederen eller endnu mere drastisk bremser ned så sikkerhedafstanden til
den bagvedkørende passer.




--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Nielsen (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 25-05-04 17:50


"Tackleberry" <COP@Acedemy.com> skrev i en meddelelse
news:40b361f7$0$283$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvordan kan det være, at nogle lastbiler nærmest skal op og ligge ved ens
> kofanger?
> Tror de, at deres kørselsøkonomi forbedres af slipvinden?
> Eller er de bare ikke klar over risikoen ved en evt.
katastrofeopbremsning?
>
> Til Trucker-GUIDO i sin Scania:
> Tag så for h........ at holde afstand, så jeg ikke kan tælle fluerne på
din
> front!
> Næste gang, så klodser jeg bremserne, så du får firkantede dæk og et
vognlæs
> i nakken.
> Så kan du lære det!
>
> Tackleberry.
>
>

Prøv at udskifte ordet `lastbil` med personbil eller varevogn.
Godt nok er en lastbil størrer men, mht. afstand ser jeg dagligt personbiler
på motorvejen i en lang hale med 5-6 meter imellem hinanden.
Hvis de potter sammen, og jeg rammer dem med min lastbil er jeg skurken.
Se på jer selv, ingen er perfekt i trafikken.

vh jan
ps bare hvad jeg oplevede idag:

Personbil overhaler på den forkerte side af et helleanlæg, pga. jeg kommer
langsomt op i fart (80 km/t på landevej)
Personbil som kommer med uændret fart på en cykelsti, imens jeg er ved at
bakke.



Tackleberry (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Tackleberry


Dato : 25-05-04 18:11

"Nielsen" <jnsnabela@msn.com> skrev i en meddelelse
news:40b3792f$0$184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tackleberry" <COP@Acedemy.com> skrev i en meddelelse
> news:40b361f7$0$283$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Hvordan kan det være, at nogle lastbiler nærmest skal op og ligge ved
ens
> > kofanger?
> > Tror de, at deres kørselsøkonomi forbedres af slipvinden?
> > Eller er de bare ikke klar over risikoen ved en evt.
> katastrofeopbremsning?
> >
> > Til Trucker-GUIDO i sin Scania:
> > Tag så for h........ at holde afstand, så jeg ikke kan tælle fluerne på
> din
> > front!
> > Næste gang, så klodser jeg bremserne, så du får firkantede dæk og et
> vognlæs
> > i nakken.
> > Så kan du lære det!
> >
> > Tackleberry.
> >
> >
>
> Prøv at udskifte ordet `lastbil` med personbil eller varevogn.
> Godt nok er en lastbil størrer men, mht. afstand ser jeg dagligt
personbiler
> på motorvejen i en lang hale med 5-6 meter imellem hinanden.
> Hvis de potter sammen, og jeg rammer dem med min lastbil er jeg skurken.
> Se på jer selv, ingen er perfekt i trafikken.
>
> vh jan
> ps bare hvad jeg oplevede idag:
>
> Personbil overhaler på den forkerte side af et helleanlæg, pga. jeg kommer
> langsomt op i fart (80 km/t på landevej)
> Personbil som kommer med uændret fart på en cykelsti, imens jeg er ved at
> bakke.

Hvor tit oplever du det?



Brizz (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 25-05-04 19:33

> > Personbil overhaler på den forkerte side af et helleanlæg, pga. jeg
kommer
> > langsomt op i fart (80 km/t på landevej)
> > Personbil som kommer med uændret fart på en cykelsti, imens jeg er ved
at
> > bakke.
>
> Hvor tit oplever du det?
>
Jeg oplever det faktisk også engang imellem. Eller andre ting i den stil.
Vil sige ihvertfald 1 gang om ugen oplever jeg en sådan ting.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Hans L. Jørgensen (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 25-05-04 20:27


"Nielsen" <jnsnabela@msn.com> skrev i en meddelelse
news:40b3792f$0$184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Prøv at udskifte ordet `lastbil` med personbil eller varevogn.
> Godt nok er en lastbil størrer men, mht. afstand ser jeg dagligt
personbiler
> på motorvejen i en lang hale med 5-6 meter imellem hinanden.
> Hvis de potter sammen, og jeg rammer dem med min lastbil er jeg skurken.
> Se på jer selv, ingen er perfekt i trafikken.
>
Det retfærdiggør ikke specifikt hvad lastbilerne gør, og ret beset var det
dem tråden omhandler,

Men du har da også ret personbilerne er da ikke en Sk.. bedre, blot mindre.

> vh jan
> ps bare hvad jeg oplevede idag:
>
> Personbil overhaler på den forkerte side af et helleanlæg, pga. jeg kommer
> langsomt op i fart (80 km/t på landevej)
> Personbil som kommer med uændret fart på en cykelsti, imens jeg er ved at
> bakke.
>
Jamen han er da fuldt så stor en trafiksynder som lastbilerne og
personbilerne der ikke holder afstand.

Sidst men ikke mindst det formilder ikke den omstændighed at det er hamrende
farligt at ligge så tæt på forankørende.



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Brizz (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 25-05-04 20:41

> Sidst men ikke mindst det formilder ikke den omstændighed at det er
hamrende
> farligt at ligge så tæt på forankørende.

Det kan nok være at jeg ikke har skrevet det klart eller overhovedet. Men
jeg er heller ikke typen der over et langt stræk ligger lige i røven på
andre. og vi er fuldt ud enige om det ikke er forsvarligt at ligge der.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Brizz (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 25-05-04 17:58

> Til Trucker-GUIDO i sin Scania:
> Tag så for h........ at holde afstand, så jeg ikke kan tælle fluerne på
din
> front!
> Næste gang, så klodser jeg bremserne, så du får firkantede dæk og et
vognlæs
> i nakken.
> Så kan du lære det!

Så vil jeg anbefale dig at kigge lidt ned i tråden der handler om en
påkørsel med 50km/t og det er uden læs på. Så tror jeg du kan lære det!
Kan du så komme med en god forklaring på hvorfor personbiler så ALTID skal
mase sig ind foran en og hugge ens bremselængde og bringe sig selv i fare?

Mvh Brian
....der kører scania til dagligt



Tackleberry (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Tackleberry


Dato : 25-05-04 18:12

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
news:40b37b05$0$3059$14726298@news.sunsite.dk...
> > Til Trucker-GUIDO i sin Scania:
> > Tag så for h........ at holde afstand, så jeg ikke kan tælle fluerne på
> din
> > front!
> > Næste gang, så klodser jeg bremserne, så du får firkantede dæk og et
> vognlæs
> > i nakken.
> > Så kan du lære det!
>
> Så vil jeg anbefale dig at kigge lidt ned i tråden der handler om en
> påkørsel med 50km/t og det er uden læs på. Så tror jeg du kan lære det!
> Kan du så komme med en god forklaring på hvorfor personbiler så ALTID skal
> mase sig ind foran en og hugge ens bremselængde og bringe sig selv i fare?

Du må spørge de bilister, som fortager de åndsvage manøvre.
En ting er sikkert; En lastvogn skal holde afstand, også dig!



Brizz (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 25-05-04 19:33


> Du må spørge de bilister, som fortager de åndsvage manøvre.
> En ting er sikkert; En lastvogn skal holde afstand, også dig!

Vi er enige om der skal holdes afstand. Men hvis du skulle bremse ned for
hver gang der var en der lagde sig foran dig holder man jo stille på
motorvejen.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Hans L. Jørgensen (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 25-05-04 20:37


"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
news:40b37b05$0$3059$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Så vil jeg anbefale dig at kigge lidt ned i tråden der handler om en
> påkørsel med 50km/t og det er uden læs på. Så tror jeg du kan lære det!
> Kan du så komme med en god forklaring på hvorfor personbiler så ALTID skal
> mase sig ind foran en og hugge ens bremselængde og bringe sig selv i fare?
>

Måske fordi de der lastbiler meget ofte på det almindelige vejnet ikke
tilnærmelsesvis over deres hastighedsbegrænsning på 70 km., men derimod
kører med samme hastighed som på motorvejen altså 90 kmt -+3-4 kmt.

Dette ikke sagt for at retfærdiggøre det som personbilerne gør de er stort
set ikke bedre end lastbiler og deres fører, men - generelt burde
lastbilchaufførerne nu nok i lidt højere grad tænke på ry/omdømme.

Desværre er det ikke de mange som jeg dagligt oplever kører rigtigt
fornuftigt, men derimod nogle enkelte der med deres dårlige trafikopførsel
fylder meget i trafikbilledet.



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Brizz (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 25-05-04 20:43


> Måske fordi de der lastbiler meget ofte på det almindelige vejnet ikke
> tilnærmelsesvis over deres hastighedsbegrænsning på 70 km., men derimod
> kører med samme hastighed som på motorvejen altså 90 kmt -+3-4 kmt.

Nu er jeg heldigvis timelønnet og får en ganske god overbetaling så jeg har
sq ikke travlt og kører aldrig mere end 80 på landevejene for det meste
omkring 75 - 80. Men der er mange der kører stærkere.

> Desværre er det ikke de mange som jeg dagligt oplever kører rigtigt
> fornuftigt, men derimod nogle enkelte der med deres dårlige trafikopførsel
> fylder meget i trafikbilledet.

Enig!

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Propellen (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Propellen


Dato : 25-05-04 18:27

On Tue, 25 May 2004 17:10:42 +0200, "Tackleberry" <COP@Acedemy.com>
wrote:

>Hvordan kan det være, at nogle lastbiler nærmest skal op og ligge ved ens
>kofanger?
>Tror de, at deres kørselsøkonomi forbedres af slipvinden?

Den forringes hvis man skal bremse ned & accelere hele tiden
Men Ligeover til bilisterne i peronbiler/varevogne. De er ikke en skid
bedre.. Specielt ikke på E45 ved Aalborgkanten.

>Eller er de bare ikke klar over risikoen ved en evt. katastrofeopbremsning?
>
Det tror jeg såmænd nok.
..
>Til Trucker-GUIDO i sin Scania:
>Tag så for h........ at holde afstand, så jeg ikke kan tælle fluerne på din
>front!
>Næste gang, så klodser jeg bremserne, så du får firkantede dæk og et vognlæs
>i nakken.

30-35 ton ind over din bil... Held & lykke
Du kunne jo evt. accelere lidt. Lastvogne kan trods alt ikke køre mere
end 90 km/t.[1] Og nej, jeg tror ikke på dig, hvis du er blevet
overhalet af en lastvogn med 125 km/t.



[1] + - et par km/t

--
/Prop


Propellen(snabela)SoftHome(punktum)Net

Lars G (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Lars G


Dato : 25-05-04 19:10


"Propellen" <not@Valid.Invalid> skrev i en meddelelse
news:2rv6b0tk24dj7blrqucmigcljghtnu6feo@4ax.com...
>
> Du kunne jo evt. accelere lidt. Lastvogne kan trods alt ikke køre mere
> end 90 km/t.[1]

? betaler du da ?

Nej trickket er at tage farten langsomt af til eks 70 !

og så hurtig op på de 80

Det bliver de som regel træt af effer et par gange....

Mvh
Lars



Ukendt (26-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-05-04 18:03


"Propellen" <not@Valid.Invalid> wrote in message
news:2rv6b0tk24dj7blrqucmigcljghtnu6feo@4ax.com...
> 30-35 ton ind over din bil... Held & lykke
> Du kunne jo evt. accelere lidt. Lastvogne kan trods alt ikke køre mere
> end 90 km/t.[1] Og nej, jeg tror ikke på dig, hvis du er blevet
> overhalet af en lastvogn med 125 km/t.

Jeg har da engang måtte op på 140 km/t bare for at komme lidt hurtigere
forbi en lastbil på motorvejen...
Jeg snakkede enda med chafutten på den næste tankstation.. jeg tankede og
han skulle handle ind til aftensmaden.. han sagde selv han kørte ca
120-130km/t :) det var så hudt jeg vister en scania langsnudet med
sættevogn's tiplad.. :)



Mogens Knudsen (26-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 26-05-04 16:20

On Tue, 25 May 2004 17:10:42 +0200, "Tackleberry" <COP@Acedemy.com>
wrote:

>Hvordan kan det være, at nogle lastbiler nærmest skal op og ligge ved ens
>kofanger?

Synes ikke det er det store problem - jég oplever det ikke som det.
Men idag var der dog en full-loaded tysker, som aspirerede til at få
et drag over snuden.

I myldretiden og op af bakke ved Sandberg slår han blinket ud, ligesom
jeg skal forbi. Flink som jeg er, træder jeg let på bremsen, idet jeg
viser "værsågod" med hånden (de fleste buschauffører og truckere kan
se mig i deres spejle).

Efter et par hundrede meter uden tiltag, tager tyskeren blinket
tilbage igen, gearer ned og stamper på pedalen. Jeg giver gas igen, og
da jeg "rammer" det 3. hjul på traileren, slår han blinket ud igen.

Altså var hans problem manglende kræfter ift. overhalingsforsøget.
At han under denne øvelse var kommet meget tæt på den forankørende,
kan sikkert ikke undre nogen hér - det ville ske efter overhalingen.

Morale:
Lad være med at blinke, hvis du ikke kan noget, og når du nu har så
ringe fartmæssig forskel, så bliv inde (alt for tæt kørsel før og
efter overhaling) -> og da særligt i myldretrafikken, hvor hastigheden
efterhånden er kommet tilbage til det normael stade...

/Mogens

Ukendt (26-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-05-04 16:35


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:ntc9b0l6i3ur6d2osfh931khtmg1n22u64@4ax.com...
> On Tue, 25 May 2004 17:10:42 +0200, "Tackleberry" <COP@Acedemy.com>
> wrote:
>
> >Hvordan kan det være, at nogle lastbiler nærmest skal op og ligge ved ens
> >kofanger?
>
> Synes ikke det er det store problem - jég oplever det ikke som det.
> Men idag var der dog en full-loaded tysker, som aspirerede til at få
> et drag over snuden.
>
> I myldretiden og op af bakke ved Sandberg slår han blinket ud, ligesom
> jeg skal forbi. Flink som jeg er, træder jeg let på bremsen, idet jeg
> viser "værsågod" med hånden (de fleste buschauffører og truckere kan
> se mig i deres spejle).
>
> Efter et par hundrede meter uden tiltag, tager tyskeren blinket
> tilbage igen, gearer ned og stamper på pedalen. Jeg giver gas igen, og
> da jeg "rammer" det 3. hjul på traileren, slår han blinket ud igen.
>
> Altså var hans problem manglende kræfter ift. overhalingsforsøget.
> At han under denne øvelse var kommet meget tæt på den forankørende,
> kan sikkert ikke undre nogen hér - det ville ske efter overhalingen.
>
> Morale:
> Lad være med at blinke, hvis du ikke kan noget, og når du nu har så
> ringe fartmæssig forskel, så bliv inde (alt for tæt kørsel før og
> efter overhaling) -> og da særligt i myldretrafikken, hvor hastigheden
> efterhånden er kommet tilbage til det normael stade...

Er det ikke blevet forbudt for lastvogne at påbegynde en overhaling hvis
hastighedsforskellen ikke mindst er 10 km/timen
--
Møller



Mogens Knudsen (26-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 26-05-04 16:36

On Wed, 26 May 2004 17:34:51 +0200, "Møller" <eam_at_privat_dot_dk>
wrote:

>Er det ikke blevet forbudt for lastvogne at påbegynde en overhaling hvis
>hastighedsforskellen ikke mindst er 10 km/timen

Det er i det unævnelige (hérinde) das Vaterland :)
(Germany)

/Mogens

Freeliner (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Freeliner


Dato : 30-05-04 12:21

Tue, 25 May 2004 17:10:42 +0200, Tackleberry <COP@Acedemy.com> skrev:

> Hvordan kan det være, at nogle lastbiler nærmest skal op og ligge ved ens
> kofanger?
> Tror de, at deres kørselsøkonomi forbedres af slipvinden?
> Eller er de bare ikke klar over risikoen ved en evt.
> katastrofeopbremsning?
>
> Til Trucker-GUIDO i sin Scania:
> Tag så for h........ at holde afstand, så jeg ikke kan tælle fluerne på
> din
> front!
> Næste gang, så klodser jeg bremserne, så du får firkantede dæk og et
> vognlæs
> i nakken.
> Så kan du lære det!
>
> Tackleberry.

Det er ikke for at forsvare at der bliver kørt tæt, men jeg oplever mange
gange at folk ikke kan holde hastigheden, bare der kommer en lille bakke
kan hastigheden hurtigt falde med 10 km eller mere et sving eller noget
der forgår på den anden side af vejen er nok, da de fleste lastbiler køre
med cruse-control kan de hurtig fange en og hvis man ikke kan finde ud af
at sætte hastigheden op igen…


--
Freeliner

------------------
Using M2, Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/m2/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste