/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Afhentnings tilbud. Hvad er det?
Fra : Brizz


Dato : 25-05-04 11:23

En ven har set på en bil fra 01 med 43kkm på klokken (diesel bil) som er et
afhentnings tilbud. Sælgeren sagde at der var ingen grund til at at give
garanti på en så ny bil. Det kan man vel godt give ham ret i. Men det koster
ham jo heller ikke noget at give den garanti hvis der alligevel ikke skulle
være noget.
Men hvad siger købeloven? Er der ikke altid en form for garanti?
Og hvad bør man tænke når en sælger siger sådan til sådan et tilbud?

Mv Brian

--
www.gronaerten.dk



 
 
Morten Fruergaard (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 25-05-04 11:34

Brizz wrote:
> Men hvad siger købeloven? Er der ikke altid en form for garanti?

Jo, en form. Man har altid 24 måneders reklamationsret, hvoraf de første 6
måneder er med omvendt bevisbyrde. Hvis bilen er meget billig i forhold til
tilsvarende er det sværere at reklamere over fejl.

> Og hvad bør man tænke når en sælger siger sådan til sådan et tilbud?

At han nok er ligeglad med evt. mangler på bilen.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Brizz (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 25-05-04 11:36

> > Men hvad siger købeloven? Er der ikke altid en form for garanti?
>
> Jo, en form. Man har altid 24 måneders reklamationsret, hvoraf de første 6
> måneder er med omvendt bevisbyrde. Hvis bilen er meget billig i forhold
til
> tilsvarende er det sværere at reklamere over fejl.

Altså de første 6 mdr. skal sælger bevise at fejlen IKKE var der ved køb?
Bilen er ikke nævneværdig billigere end hvad man kunne forvente

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Morten Fruergaard (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 25-05-04 11:39

Brizz wrote:
> Altså de første 6 mdr. skal sælger bevise at fejlen IKKE var der ved
> køb?´

Korrekt. Og det er ikke "bare" fejlen. Det er også årsagen til
manglen(fejlen).

> Bilen er ikke nævneværdig billigere end hvad man kunne forvente

Hvorfor så ikke købe et sted, der vil give garanti og hvor de skilter med
reklamationsretten?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Brizz (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 25-05-04 11:54

> > Bilen er ikke nævneværdig billigere end hvad man kunne forvente
>
> Hvorfor så ikke købe et sted, der vil give garanti og hvor de skilter med
> reklamationsretten?
>
Fordi det er DEN bil han vil have

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Broegger (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 25-05-04 20:50

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev
news:40b325c6$0$3057$14726298@news.sunsite.dk:


> Fordi det er DEN bil han vil have

Så er der vel ikke grund til yderligere debat???

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Ukendt (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-05-04 16:03



> Og hvad bør man tænke når en sælger siger sådan til sådan et tilbud?

Jeg ved ikke.
Jeg tror jeg ville vælge en anden forhandler. De forhandlere som tror de kan
gradbøje købeloven har jeg ikke noget tilovers for. Synes det ville være
mere reelt at sige :
Pris xxx Kr
Lev omkost xxx Kr

6 mdr garanti mod fejl og mangler
+ x mdr med reklamationsret

Alle de der betegnelser:
* Afhentning
* Købt som beset
* uden garanti

Det lyder i mine øre som en forhandler der tager det let med købeloven.

--
Tom



Brizz (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 25-05-04 17:27

> Jeg ved ikke.
> Jeg tror jeg ville vælge en anden forhandler. De forhandlere som tror de
kan
> gradbøje købeloven har jeg ikke noget tilovers for. Synes det ville være
> mere reelt at sige :
> Pris xxx Kr
> Lev omkost xxx Kr
>
> 6 mdr garanti mod fejl og mangler
> + x mdr med reklamationsret
>
> Alle de der betegnelser:
> * Afhentning
> * Købt som beset
> * uden garanti
>
> Det lyder i mine øre som en forhandler der tager det let med købeloven.

Min kami har snakket med sælger igen og konfronteret ham med købeloven.
sælger gav ham ret og det endte med bilen blev 5k dyrere men med fuld
garanti og fuld service. Bilen var blevet købt for dyrt ind og bliver solt
uden avance for at få den afsted ASAP.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Ukendt (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-05-04 17:38



> Min kami har snakket med sælger igen og konfronteret ham med købeloven.
> sælger gav ham ret og det endte med bilen blev 5k dyrere men med fuld
> garanti og fuld service. Bilen var blevet købt for dyrt ind og bliver solt
> uden avance for at få den afsted ASAP.

HAHA han vil pludselig have 5000 kr mere for at opfylde de betingelser som
han i forvejen SKAL leve op til.
Jeg tror nok jeg kunne finde et bedre sted at købe bil.

(ellers må der ligge noget helt specielt i det der "service")

--
Tom



Brizz (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 25-05-04 18:03


> (ellers må der ligge noget helt specielt i det der "service")

Filtre, olie og hvad dertil hører. Så fik han en god pris på tonede ruder og
rep af en lille bule

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



TGD (25-05-2004)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 25-05-04 16:05


"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
news:40b31e85$0$3046$14726298@news.sunsite.dk...
> En ven har set på en bil fra 01 med 43kkm på klokken (diesel bil) som er
et
> afhentnings tilbud. Sælgeren sagde at der var ingen grund til at at give
> garanti på en så ny bil. Det kan man vel godt give ham ret i. Men det
koster
> ham jo heller ikke noget at give den garanti hvis der alligevel ikke
skulle
> være noget.
> Men hvad siger købeloven? Er der ikke altid en form for garanti?
> Og hvad bør man tænke når en sælger siger sådan til sådan et tilbud?

Afhentningsbil er et tegn på at sælgeren vil af med skidtet, men rent
jutidisk ændrer det ikke ved noget.

Men problematikken ved brugtvognskøb er hvis du vil klage over dytten, så
gælder 24 mdrs. reklamationsret selvfølgelig, men det er et rent vurderings
spm. det eneste de ikke acceptere er fejl i sikkerhedsudstyret.

Sørg for at få bilen "lev" altså indreg. und die gansch mollevitten.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste