Xantia trækker ujævnt...
Fra : Karsten Lindberg

Dato : 25-05-04 10:58

Har lige købt en Citroén Xantia - dejlig bil med fin komfort. Men den
ligesom trækker ujævnt. Også når jeg vil holde hastigheden i gearene
(undtaget 5.) virker det somom den ikke lige kan finde ud af om der gives
gas eller det modsatte.
Er der nogle af jer der ved om det er noget Citroén bare har eller om der
kan gøres noget ved det ?

Hilsen Karsten

Fra : Per Wildau

Dato : 25-05-04 12:31

Karsten Lindberg wrote:
> [...]
> gives gas eller det modsatte.
> Er der nogle af jer der ved om det er noget Citroén bare har eller om

Det kan der være tusinde grunde til.
Starter den godt nok?
- hvilket for en Xantia er /første/ gang man drejer nøglen.

P3R

Fra : Karsten Lindberg

Dato : 26-05-04 07:08

Hej Per

Alting virker perfekt - lige på nær det der ujævne træk

m.v.h.
Karsten

Fra : claus b. p.

Dato : 25-05-04 12:38

Det er ofte motorstyringselektronikken der er knas med. Jeg havde det samme
på min Xantia, og fik boxen skiftet på garantien. (Men det er 10 år siden på
en 2,0 8v). Måske kan en softwareopdatering klare problemet?

/Claus

Fra : Karsten Lindberg

Dato : 26-05-04 07:10

Hej Claus!!

Det lyder måske ikke helt ved siden af... min er en ´94 1.8 8v .... ved du
tilfældigvis hvad sådan noget koster ?

m.v.h.
Karsten

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-04 17:54

Karsten skrev $ssb$1@news.net.uni-c.dk...
> Har lige købt en Citroén Xantia - dejlig bil med fin komfort.

Jowjow....

> [...]
gives
> gas eller det modsatte.
> Er der nogle af jer der ved om det er noget Citroén bare har eller om

Det lyder lidt som noget min tidl. Xantia osse døjede lidt med. Den næsten
døde ved 24-2500 o/min. Værkstedet skiftede "gaspotentiometeret" og fodrede
computeren med nye tal, og bilen gik som en drøm.

VenHils
Peter