privat salg
Fra : kb

Dato : 25-05-04 00:43

Hej

Hvis man sælger sin bil på nettet og bilen stadig har fabriksgaranti, ville
denne fabriksgaranti så blive overført til den nye ejer...
Med andre ord følger garantien bilen, og ikke ejeren?

Hvor udbredt er det at sælge sin bil privat? jeg har prøvet at lave en
simpel udregning på bilpriser, hvor en bil blev vurderet til i salg hos
forhnadler at give 85.900 kr. Hvis man så laver samme søgning men nu på hvad
bilen vil blive solgt til, hvis det give en forskel på næsten 25.000 kr. det
synes jeg lyder af en del, når forsøget er lavet over en bil fra april, og
som har gået 1000 km.

på forhånd tak

Klaus

Fra : kb

Dato : 25-05-04 12:40

Det jeg tænker på er.

Jeg køber f.eks en bil i morgen. Bilen er ny, og reg i mit navn. Bilen har
3 års fabriksgaranti

efter 6 mdr f.eks. sælger jeg denne bil igen.
Der resterer så stadig 2½ års fabriksgaranti. Vil den nye køber kunne gøre
brug af det? eller er det kun mig som førstegangskøber?

Fra : Emil Jensen

Dato : 25-05-04 13:56

> [...]
> Der resterer så stadig 2½ års fabriksgaranti. Vil den nye køber kunne gøre
> brug af det? eller er det kun mig som førstegangskøber?

Garantien følger bilen, ligesom ethvert andet normalt produkt som der gives
garanti på.

Mvh

Emil

Fra : TGD

Dato : 25-05-04 16:07

"Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Garantien følger bilen, ligesom ethvert andet normalt produkt som der
gives
> garanti på.

Nej garanti er en ekstra ydelse som en producent kan yde, det er så op til
dem om garantien følger varen eller kun er til 1. gangs køberen.

Derfor læs altid garantibestemmelserne.

Fra : Emil Jensen

Dato : 26-05-04 22:39

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nej garanti er en ekstra ydelse som en producent kan yde, det er så op til
> dem om garantien følger varen eller kun er til 1. gangs køberen.

Ja ok, jeg forvekslede garanti med reklamationsretten

Emil