Parkering tæt på Parken?
Fra : Q

Dato : 24-05-04 22:31

Jeg skal til Metallica koncert i Parken på Onsdag, og har lige et par
spørgsmål i den forb. ?

2 Spørgsmål:

Ca. køretid fra Odden til Parken, ankomst ved Odden omkring kl. 18 ?

Parkering i nærheden af parken, hvor, hvordan?

/peter ( som har ledige pladser i bilen fra Aalborg på Onsdag )

Fra : DK

Dato : 24-05-04 23:25

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Parkering i nærheden af parken, hvor, hvordan?
>
> /peter ( som har ledige pladser i bilen fra Aalborg på Onsdag )

1. Du kan køre fra Odden til Kbh. (hvis der ikke er mange biler fra Odden
til "Holbæk") på 1½ time
http://www.parken.dk/script/site/page.asp?artid=66&cat_id=48

2. Hvad der angår parkering så se her
http://www.parken.dk/div/korselsvejledning.pdf, og husk at P-vagter elsker
koncerter i Parken, dog har det vist sig at de altid kommer forsent???

Fra : Emil Jensen

Dato : 25-05-04 06:10

> 2. Hvad der angår parkering så se her
> http://www.parken.dk/div/korselsvejledning.pdf, og husk at P-vagter elsker
> koncerter i Parken, dog har det vist sig at de altid kommer forsent???

Det er umuligt at få plads så tæt på Parken, desuden er det svært at komme
væk derfra efter koncerten.

Parker istedet nogle gader væk fra Parken, størst chance for at finde en
ledig plads er der nok hvis man kommer i lidt god tid, for så kan man
parkere på selve Jagtvej der hvor det støder op til Fælledparken. Ellers er
der sidegaderne til Jagtvej som en anden nævner. Men parker for guds skyld
korrekt, for P-vagterne er nidkære herude, og de dukker stort set altid op
når der er et stort arrangement i Parken.

Mvh

Emil
Østerbro - med udsigt til Parken

Fra : Thomas

Dato : 31-05-04 18:24

Emil Jensen skrev:
> [...]
>parkere på selve Jagtvej der hvor det støder op til Fælledparken. Ellers er
>der sidegaderne til Jagtvej som en anden nævner.

Meget flot tip du der giver, som om at vi der bor på sidevejene til Jagtvej
ikke har parkeringsproblemer nok i forvejen. Når der er kamp/koncert i
Parken, er det 1115% umuligt at få en parkeringsplads, man tør dårligt køre
en lille tur med mindre man ikke har noget imod at cruise rundt i 45 min for
at finde en p-plads eller parkere ulovligt når man kommer hjem igen.

mvh
Thomas
(en der bor på en sidevej til Jagtvej)

Fra : Johnt

Dato : 24-05-04 23:57

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse
> Jeg skal til Metallica koncert i Parken på Onsdag, og har lige et par
> spørgsmål i den forb. ?
>
> 2 Spørgsmål:
>
> Ca. køretid fra Odden til Parken, ankomst ved Odden omkring kl. 18 ?

Mit gæt mindst 2 timer, inkl. tid til at finde en parkeringsplads.

> Parkering i nærheden af parken, hvor, hvordan?

Det er insider viden! Men der er generelt for få p-pladser på Østerbro om
aftenen. Jeg bor meget tæt på parken og bruger ofte mellem 15-30 minutter på
at finde en p-plads når jeg kommer hjem efter kl. 19.00.

Et tip kunne være at prøve sidevejene til Jagtvej op til Parken (det er det
tætteste på Parken, hvor der er god chance for en p-plads).

Prøv evt. http://www.parkering.dk
Det var for at gøre opmærksom på at det er dumt at holde ulovligt, da man
næsten er sikker på at få en bøde (husk 10 meter fra hjørnet, ingen hjul
oppe på kantsten m.m.).

Ved ikke om dette var nogen hjælp

Hilsen

Johnt

Fra : Rander

Dato : 24-05-04 23:39

Mon, 24 May 2004 23:31:25 +0200 brugte Q 12 linier på at fortælle dette til
dk.fritid.bil:

>Jeg skal til Metallica koncert i Parken på Onsdag, og har lige et par
>spørgsmål i den forb. ?
>2 Spørgsmål:
>Ca. køretid fra Odden til Parken, ankomst ved Odden omkring kl. 18 ?

1½-2 timer, alt efter trafik og hvis fartgrænserne overholdes.

>Parkering i nærheden af parken, hvor, hvordan?

Godt spørgsmål. Ved større arrangementer i Parken (som det jo må siges at
være) plejer politiet at spærre hel Øster Alle, så forbered dig på en
længere gåtur - eller vær opmærksom på de elektroniske skilte med
parkeringshusene ved indfaldsvejene til byen, parker i et P-hus og tag en
bus/taxa så til Parken (eller så tæt på som den nu kan komme)...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Dette hæfte kan De få tilsendt ved at indsende en frankeret
kuvert med frimærker på. (Næste uges TV - DR)

Fra : Deaster

Dato : 25-05-04 16:20

Rander wrote:

> [...]
>
> Godt spørgsmål. Ved større arrangementer i Parken (som det jo må
> siges at være) plejer politiet at spærre hel Øster Alle,

Hmm, det har jeg godt aldrig oplevet, hverken ved koncerter eller
fodboldkampe.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Henning

Dato : 24-05-04 23:46

On Mon, 24 May 2004 23:31:25 +0200, "Q" <Q@Q.Q> wrote:

> [...]
>
>Ca. køretid fra Odden til Parken, ankomst ved Odden omkring kl. 18 ?
>
>Parkering i nærheden af parken, hvor, hvordan?

Nej - glem det. Du er måske heldig at finde en plads, men du kommer
ikke væk før næste morgen - er du rigtig heldig er bilen ikke
vandaliseret (de der dødsmetal-tilhængere ved man ikke hvor man har
Parker i stedet ved ex. Svanemøllen Station og tag en bus eller gå den
halve time det tager.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Don H.

Dato : 25-05-04 00:18

Henning wrote:
> Nej - glem det. Du er måske heldig at finde en plads, men du kommer
> ikke væk før næste morgen

Sikke dog en gang sludder og vrøvl... det er vist længe siden du har været i
parken, jeg var der senest til Rock'n Royal og det gik uden probz, som det
plejer.

På bagsiden af parken kan man holde... kan ikke huske gadenavn, men skal se
i morgen aften.

> er du rigtig heldig er bilen ikke
> vandaliseret (de der dødsmetal-tilhængere ved man ikke hvor man har

Den lader vi stå for sig selv...

> Parker i stedet ved ex. Svanemøllen Station og tag en bus eller gå den
> halve time det tager.

Eller tag tog og bus hele vejen, når nu det skal gøres mere besværligt end
som så

Fra : Q

Dato : 25-05-04 22:56

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
> On Mon, 24 May 2004 23:31:25 +0200, "Q" <Q@Q.Q> wrote:
>

> Nej - glem det. Du er måske heldig at finde en plads, men du kommer
> ikke væk før næste morgen -

Hvorfor ikke?...

>er du rigtig heldig er bilen ikke
> vandaliseret (de der dødsmetal-tilhængere ved man ikke hvor man har

Kunne de så bare totalskade den var det da fint nok

/peter

Fra : Henning

Dato : 26-05-04 14:58

>Hvorfor ikke?...
40.000 mennesker som skal væk fra området på en gang - det er ikke
bilisterne der prioriteres højst af fodgængerne.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Deaster

Dato : 26-05-04 17:13

Henning wrote:

> 40.000 mennesker som skal væk fra området på en gang - det er ikke
> bilisterne der prioriteres højst af fodgængerne.

Medmindre man holder på selve Øster Allé er det ikke noget problem i
praksis.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Q

Dato : 27-05-04 04:52

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Medmindre man holder på selve Øster Allé er det ikke noget problem i
> praksis.

Mine evner til at navigere rundt i KBH viste sig at være mere begrænsede end
først antaget, så vi endte med at parkere askebægeret ved Zoologisk museum
( tror det hed Jagtvej, hvor vi parkerede ), og gå resten af vejen ( ca. 10
minutter ).. I den afstand bemærkede jeg ingen problemer med at komme
derfra, men motorvejen og de første 3-4 motorvejstankstationer bar tydeligt
præg af at der havde været folk i byen ( vil jeg tro... trafikbelastningen
på de første godt 50 km af E20'eren mod Slagelse, og antallet af folk der
skulle have smøger, franske hotdogs, colaer og benzin var af ikke
uvæsentlige dimensioner )..

Bilen blev forresten fundet i hel og uskadt tilstand uden girokort under
vinduesviskeren

tak for hjælpen

/peter

Fra : Jonas R.

Dato : 25-05-04 07:55

Q wrote:
> Jeg skal til Metallica koncert i Parken på Onsdag, og har lige et par
> spørgsmål i den forb. ?
> 2 Spørgsmål:

Kan på ingen måde hjælpe dig med hvor lang tid det tager.

> Parkering i nærheden af parken, hvor, hvordan?

Mit gode råd er dette: Hvis du kommer af lyngbyvejen altså motorvejen indtil
hans knuds plads. Så drejer du til højre af Haralds Gade og derefter til
venstre Klostervænget eller Rønnegade eller Lersø Parkalle. Der er altid
plads der normalt idet og gå turen burde tage omkring maks 10 min at nå til
parken derfra.

KRAK:
Har bare lavet det fra rønnegade, men altså det kunne lige så godt være
lersø parkalle eller kostervænget
http://makeashorterlink.com/?O36E61368

Andet alternativ, parker ved vognmandsmarken er lige ved hans knudspladsen
og gå derfra tager cirka 15 min.

MVH
Jonas

Her kan du ses

Fra : Jonas R.

Dato : 25-05-04 07:58

Q wrote:
SNIP
> Parkering i nærheden af parken, hvor, hvordan?

Som alle andre også har sagt, lad vær og parker kreativt, jeg bor har inde
og jeg har efterhånden få en del bøder... De der f'******** p-vagter er
ekstremt emsige... :(

/Jonas

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-05-04 10:46

"Q" <Q@Q.Q> skrev

> Jeg skal til Metallica koncert i Parken på Onsdag,

> Parkering i nærheden af parken, hvor, hvordan?

Der er fri parkering på selve Rigshosspitalets område efter kl. 15:45,
derfra kan du gå igennem fælledparken, til selve Parken.

På Frederik V´s vej lige op ad Fælledparken kan du parkere fra kl. 17:00
stille P-skiven og holde resten af aftenen.

Husk høreværn, jeg har hørt at Slipnot varmer op.

Mvh.

Fra : Deaster

Dato : 25-05-04 16:19

Q wrote:

> [...]
>
> Ca. køretid fra Odden til Parken, ankomst ved Odden omkring kl. 18 ?
>
> Parkering i nærheden af parken, hvor, hvordan?

Enten på selve ØSterbrogade, eller sidevejene omkring Hans Knudsens
plads/Jagtvej.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Q

Dato : 25-05-04 23:02

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse
> Jeg skal til Metallica koncert i Parken på Onsdag, og har lige et par
> spørgsmål i den forb. ?
>

> Parkering i nærheden af parken, hvor, hvordan?

Tak for tipsene.. Jeg tror jeg prøver at parkere på Riget, hvis det da ikke
er alt for langt der fra?

Mht. at komme hjem: Jeg har været så forudseende at tage fri på torsdag, men
et par at mine kammerater, som skal med skal møde på arbejde torsdag morgen,
så det er med hjemtur over broen efter koncerten..

Jeg måtte jo belære dem om at de alligevel ikke kunne drikke sig fulde hvis
de skulle arbejde dagen efter

/peter

Fra : Emil Jensen

Dato : 26-05-04 22:37

> Tak for tipsene.. Jeg tror jeg prøver at parkere på Riget, hvis det da
ikke
> er alt for langt der fra?

Hvordan er det så gået?

Jeg bor på Jagtvej ved Fælledparken, og havde besøg af et par kammerater som
ville se Championsleague finale hos mig. Den ene parkerede ulovligt da der
jo var fyldt op pga. Metallica koncert i Parken, han fik et parkeringsafgift
på 510,- kr udstedt ca. kl 19:50, kun ti minutter før koncerten skulle
starte. Svineri synes jeg, at P-vagterne udnytter den slags store
arrangementer til at udstede massevis af bøder. Jeg har selv modtaget en del
bøder (afgifter) i forbindelse med arrangementer i Parken, nogle bøder
uddelt så sent som 23:35 om aftenen/natten. Og jeg bor her bare!

Emil

Fra : Q

Dato : 27-05-04 05:02

"Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> ikke
>
> Hvordan er det så gået?

Tjaa.. kom hjem for 20 min. siden ca..

Som jeg skrev i et andet indlæg smed vi askebægeret ved Zoologisk museum kl.
19.45 og fandt den i uskadt tilstand, og uden girokort igen da konc.
sluttede..

> [...]
> bøder (afgifter) i forbindelse med arrangementer i Parken, nogle bøder
> uddelt så sent som 23:35 om aftenen/natten. Og jeg bor her bare!

Jeg har den stik modsatte oplevelse med P-svinene i Aalborg..

For nogen tid siden smed jeg det 4-hjulede askebæger i en P-forbudt zone ved
23.30-tiden (godtnok et sted hvor ingen ville blive generet af det).. Tænkte
" det går sku nok, jeg skal afsted kl 05 igen )... Da jeg kom ned til bilen
sad der et girokort udskrevet kl. 04.57 om morgenen..

Jeg bor rimeligt tæt på stadion i Aalborg, og er en af dem der er plaget af
voldsom underkapacitet i forbindelse med fodboldkampe, men P-vagterne
skriver ikke bøder ud til de ulovligt parkerede biler når der er 'bold, men
de kan sku godt komme klokken træls om morgenen og skrive bøder ud...

Jeg er en af dem der mener at Parken burde ligge på en stor mark lidt
udenfor byen, med ordentlig skiltning fra motorvejen og en STOR
parkeringsplads... Det ville gøre tingene meget nemmere for os andre

Fee' koncert forresten!

/peter

Fra : Deaster

Dato : 29-05-04 09:08

Emil Jensen wrote:

> [...]
> forbindelse med arrangementer i Parken, nogle bøder uddelt så sent
> som 23:35 om aftenen/natten. Og jeg bor her bare!

Mjooo, men nu render parkeringsvagterne jo ikke rundt med en online
adgang til CMR registret så de kan tjekke om bilens ejer bor indenfor
en radius af 500 meter hvor bilen er parkeret.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"