Afslag i pris ved reperation.
Fra : Kim Christensen

Dato : 24-05-04 20:44

Min bil begyndte at knage ude fra det venstre forhjul. Jeg ringede så til
FOrd, da det er en ford, og de mente det måtte være den venstre stabilisator
arm. Så vi aftalte at de skulle skifte den.

Jeg afleverede bilen om morgenen og de ringede om efter middagen at jeg
kunne hente den da den var færdig. Da jeg så hentede den og kørte hjem var
lyden der stadigt. Jeg ringede så til dem dagen efter hvor de fortalte at da
den venstre arm så næsten ny ud, havde de skiftet den højre istedet.

Så ind på værkstedet dagen med bilen igen. Denne gang skiftede de så den
venstre stabilisator arm...men igen da jeg hentede bilen var lyden der
stadigt.

Så ind på værksted en 3 gang. Denne gang mente de at det måtte være venstre
bærearm det måtte være galt med. Men atter engang var lyden der da jeg
hentede bilen.

Jeg var så inde en 4 gang hvor de ikke kunne finde fejlen, så jeg aftalte
med dem at de skulle have bilen ind en dag hvor jeg var på arbejde så de
kunne se om de kan finde fejlen. Men nu har jeg fået en regning på
udskiftning af alle de her dele, med arbejdsløn og det hele. På regningen
står bla bilen er prøvekørt efter hver reperation.

Nu er det så jeg mener skulle jeg ikke have mulighed for at få et nedslag i
prisen? De har jo bla. skiftet dele jeg ikke har bedt om, tænker her på den
højre stabilisator arm......

/Kim

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-04 20:56

> Så ind på værksted en 3 gang. Denne gang mente de at det måtte være
venstre
> bærearm det måtte være galt med. Men atter engang var lyden der da jeg
> hentede bilen.

Jeg forstår ikke helt hvorfor Ford skifter alle de andre dele når der er
kuglelejet som er gået sig en tur

Bilver lyden kraftigere når du drejer til en af siderne?

--
Tom

Fra : Kim Christensen

Dato : 24-05-04 20:58

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> venstre
>
> Jeg forstår ikke helt hvorfor Ford skifter alle de andre dele når der er
> kuglelejet som er gået sig en tur
>
> Bilver lyden kraftigere når du drejer til en af siderne?

Lyden er der kun når jeg drejer til venstre...eller nogen gange hvis jeg
kører over et humpel

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-04 21:03

> Lyden er der kun når jeg drejer til venstre...eller nogen gange hvis jeg
> kører over et humpel

Så er mit råd:
"kør til et andet værksted og få dem til at skifte lejet i højre side"

--
Tom

Fra : Kim Christensen

Dato : 24-05-04 21:07

> Så er mit råd:
> "kør til et andet værksted og få dem til at skifte lejet i højre side"
>
> --
> Tom

Vi vender detl ige om...lyden er der når jeg drejer til højre og kommer fra
venstre side....det er ligsom om at når der kommer tryk på venstre hjul så
kommer lyden.

Så det må være venstre hvis det er det...men kan man ikke tjekke det på en
eller anden måde inden man skifter? Gider snart ikke skifte flere dele som
ikke fejler noget...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-05-04 21:09

Hej!

Kim Christensen wrote:

> Så det må være venstre hvis det er det...men kan man ikke tjekke det på en
> eller anden måde inden man skifter? Gider snart ikke skifte flere dele som
> ikke fejler noget...

Tom har været så grueligt meget igennem med forhjulslejer at han *må* have ret.
Sådan er _det_ :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-04 21:17

> Tom har været så grueligt meget igennem med forhjulslejer at han *må* have
ret.
> Sådan er _det_ :)

Har skiftet det 3 gange i samme side på mondeo'en :o/
Ellers er det da blevet til en 6-7 lejeskift i det hele på sierra og mondeo

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-05-04 21:22

Hej!

Tom wrote:

> ret. Sådan er _det_ :)
>
> Har skiftet det 3 gange i samme side på mondeo'en :o/
> Ellers er det da blevet til en 6-7 lejeskift i det hele på sierra og mondeo

Yes, kan godt huske din kamp med Mondeoen. Selv har jeg kun skiftet
baghjulslejer på Escorten og et forhjulsleje på en Galant. Men lidt tæller også

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-04 09:11

> ret.
>
> Har skiftet det 3 gange i samme side på mondeo'en :o/
> Ellers er det da blevet til en 6-7 lejeskift i det hele på sierra og
mondeo

4 skift, begge sider, på 1 år på min tidligere Kadett :/

--
Mvh Bjørn,
Pt. kørende i Astra G Stc 1.6 Twinport '04

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-04 15:48

> mondeo
>
> 4 skift, begge sider, på 1 år på min tidligere Kadett :/

Kører du med spacere siden de ryger så ofte?

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-04 21:15

> [...]
fra
> venstre side....det er ligsom om at når der kommer tryk på venstre hjul så

Ja det er lejet i den side som er hårdest belastet når du drejer.
Jeg kan ikke lige finde ud af hvad du mener fordi du skriver til venstre og
nu til højre )

> Så det må være venstre hvis det er det...men kan man ikke tjekke det på en
> eller anden måde inden man skifter? Gider snart ikke skifte flere dele som
> ikke fejler noget...

Hvis du hejser bilen op så hjulene er frie og drejer dem rundt med hånden så
skal du kunne høre en hårfin rumlen (forskel) på det defekte hjulleje.

--
Tom

Fra : Kim Christensen

Dato : 24-05-04 21:28

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Hvis du hejser bilen op så hjulene er frie og drejer dem rundt med hånden

> skal du kunne høre en hårfin rumlen (forskel) på det defekte hjulleje.

Sidste gang havde de den oppe på en lift...men man kunne ikke høre nogen
mislyde....

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-04 21:38

> så
> >
> Sidste gang havde de den oppe på en lift...men man kunne ikke høre nogen
> mislyde....

Det er også kun hvis det er meget slemt og man skal høre rigtig godt efter.
Men regn alligevel med at det er hjullejet.

--
Tom

Fra : Kim Christensen

Dato : 27-05-04 10:32

> hånden

> Det er også kun hvis det er meget slemt og man skal høre rigtig godt
efter.
> Men regn alligevel med at det er hjullejet.

Har lige været hos Ford igen, og de påstår at de IKKE er kuglelejet. Men det
skulle istedet være højre bærearm

Så nu skifter de den imorgen.

Hvis det nu viser sig at det stadigt ikke har hjulpet når de er færdig
imorgen, hvordan står jeg så? Kan jeg lade vær med at betale fuld pris
eller??

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-04 14:45

> [...]
>
> Hvis det nu viser sig at det stadigt ikke har hjulpet når de er færdig
> imorgen, hvordan står jeg så? Kan jeg lade vær med at betale fuld pris

Næh, du er nød til at få en snak med værkføreren eller chefen for hele
butikken og det rimelige i at du skal betale for ting som ikke var
nødvendige at skifte.
I sidste instans kan man også sende et klagebrev til Ford Motor Company, det
plejer de at tage ganske seriøst begge steder.

--
Tom