Slibning af løbere i klarlak ???
Fra : Ukendt

Dato : 24-05-04 20:29

Hejsa Alle

Så fik bilen klarlak.. men %&¤%¤#%&#¤ der er kommet 2 løbere.. mumle mumle..
Kan det slibes væk uden at den skal ha klarlak igen ??
Hvis ja hvordan gøres det så ??

Og hvordan/hvad skal der gøres for at polere klarlakken op igen, hvilke
midler skal der bruges og hvilke kemikalier ??

Håber at i kan hjælpe..

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-04 20:36

> [...]
>
> Og hvordan/hvad skal der gøres for at polere klarlakken op igen, hvilke
> midler skal der bruges og hvilke kemikalier ??

Kender en autolakerer og han siger at han bare polerer løbere i klarlakken
væk. Han bruger 3M polermiddel og en meget speciel polerskive med lameller
(ligner nærmest et luftfilter) på en langsomtkørende vinkelsliber.
Det tager ham 3 min. at fjerne en løber. Men man skal vente til det er
ordentlig tørret ellers dur det ikke.

--
Tom

Fra : Rasmus

Dato : 24-05-04 22:18

"Juel" <Kongen"snabela"starchild.dk> wrote in message
> [...]
>
> Og hvordan/hvad skal der gøres for at polere klarlakken op igen, hvilke
> midler skal der bruges og hvilke kemikalier ??

Jeg brugte noget korn 1000 sandpapir, derefter slipol og så noget
lakforsegler. Resultatet blev fint, man kunne ihvertfald ikke se hvor jeg
havde slebet/poleret, og løberen var også helt væk.

.....men pas på du ikke sliber igennem, min bagklap havde fået 4 lag maling
så det var ikke noget problem.

mvh
Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-04 22:25

> [...]
> havde slebet/poleret, og løberen var også helt væk.
>
> ....men pas på du ikke sliber igennem, min bagklap havde fået 4 lag maling

Ok Super, tak.. hvor lang tid skal der gå før jeg må gøre det ?? er et døgn
efter lakering nok ?? det er gammeldags lak, altså ikke noget af det der
vandbaseret pjat

Mvh
Morten

Fra : Tobester

Dato : 25-05-04 08:10

Ved rep af lakskader plejer man at sige en uge til to uger før du polerer
lakken ned i niveau. Der er den hærdet.

Om det er tilfældet med klarlak ??? Men hvis du gør det for tidligt, så
bliver det ikke pænt...

God fornøjelse!

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-05-04 11:25

> Ok Super, tak.. hvor lang tid skal der gå før jeg må gøre det ?? er et
døgn
> efter lakering nok ?? det er gammeldags lak, altså ikke noget af det der
> vandbaseret pjat

Da jeg fik malet hjælmen op til pugen så maleren de næste 14dage skulle jeg
være nænsom ->så jeg vil tro 14dage inden du begynder :)
Det kan være det det går hurtigere nu når solen står ligepå

--
/Dennis
Pug 106GTI