xantia baglygter
Fra : Morten

Dato : 24-05-04 08:33

Hej

Nogle gode råd til hvad jeg kan gøre ved min Xantia baglygter, der er
gået hen og blevet noget matte?

Jeg har hørt om siliconespray, autosol, varmeblæser m.m., er der nogen
der har nogle gode erfaringer, forslag?

mvh.
Morten

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-05-04 08:35

Morten wrote:
> [...]
> gået hen og blevet noget matte?
>
> Jeg har hørt om siliconespray, autosol, varmeblæser m.m., er der nogen

Nye uoriginale lygter.

--
Roberto Saldo

Fra : dosser

Dato : 24-05-04 08:39

Har selv købt nye, prøvede med lak men det hjalp ikke.

--
Jan

Vær venlig IKKE at tilføje adressen i deres navnekartotek!
Dette er for at undgå udbredelse af mailadressen med henblik på at undgå
SPAM og VIRUS!

Fra : Morten

Dato : 24-05-04 11:48

Jeg kan finde en nogenlunde billig pris på http://www.skovgaard-schmidt.dk
andre steder de kan fås?

Hvor svært er det at skifte dem, bør man sende sin øse til mekanikeren?

mvh

Morten

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-05-04 12:15

"Morten" <news@modulizer.net> wrote in message
> Jeg kan finde en nogenlunde billig pris på http://www.skovgaard-schmidt.dk
> andre steder de kan fås?
>
> Hvor svært er det at skifte dem, bør man sende sin øse til mekanikeren?

Så vidt jeg husker sidder der 2 vingeskruer bag lygten i bagagerummet - de
kan skrues løs med fingrene - så kan lygten trækkes ud og kablerne trækkes
af. Mit bud er at det kan du selv klare på 10 min. pr. side.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Per Wildau

Dato : 24-05-04 12:18

Morten wrote:
> Jeg kan finde en nogenlunde billig pris på
> http://www.skovgaard-schmidt.dk andre steder de kan fås?

Køb dem hér, fik mine for ca. kr. 1300 for komplet baglygtesæt.

- hvilket var absolut billigst.
Jeg forhørte mig hos skovgaard-schmidt som sendte dyre forkerte lygter til
forkert adresse, det virker som om de har malersyndrom.

Thansen leverede skadede lygter dyrt.

Jeg skulle være gået til Car Part straks

Det lyder som en reklame, gad vide om jeg kan få noget for det

Car Part
Ormslevvej 50
8260 Viby J

Tlf: 86 77 04 19
Mobil: 28 10 78 19

> Hvor svært er det at skifte dem, bør man sende sin øse til
> mekanikeren?

Det er egentligt ikke svært.
Der sidder en fløjmøtrik i bagagerummet til de yderste lygter, og man kan
komme til de inderste gennem nogle små 'plastic-låger' i bagklappen.

P3R W!LDAU

Fra : Morten

Dato : 24-05-04 13:33

Har de ikke en hjemmeside?

Det kunne også være fedt hvis det var en forhandler der lå i nærheden af
københavn @ djævleøen.

mvh
Morten

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-05-04 18:53

On Mon, 24 May 2004 13:17:50 +0200, "Per Wildau" <xy@z.com> wrote:

>Køb dem hér, fik mine for ca. kr. 1300 for komplet baglygtesæt.

Fik baglygterne så en gang klar lak, så afmatningen ikke sker igen?
(du fik rådet "dengang")

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 24-05-04 21:09

> Fik baglygterne så en gang klar lak, så afmatningen ikke sker igen?
> (du fik rådet "dengang")

Man kan formode at de nu benytter en bedre plastik - eller at de uoriginale
er bedre.

M.v.h.

Fra : Per Wildau

Dato : 24-05-04 21:15

Mogens Knudsen wrote:

> Fik baglygterne så en gang klar lak, så afmatningen ikke sker igen?
> (du fik rådet "dengang")

Nej - jeg øhh - fik det ikke lige gjort i kampens hede
- men tak for rådet.

- du kan tro Xantia'en blev flot, sølvmetallic, alu fælge ... mmm sexy
mother******.

--------------------
P3R W!lDAU

en Xantia er en kat
alle andre biler er hunde
sorry fokes !

Fra : Morten

Dato : 25-05-04 07:46

Prøvede med siliconespray (ca. 50 kr.) det ser meget bedre ud nu... den kan
i hvertfald klare et syn hvad baglygterne angår.

mvh
Morten

Fra : Per Wildau

Dato : 25-05-04 08:17

Morten wrote:
> Prøvede med siliconespray (ca. 50 kr.) det ser meget bedre ud nu...
> den kan i hvertfald klare et syn hvad baglygterne angår.

Ok, slog lige min op

*TOP TI*

Citroen
Xantia

1,8 i
Antal syn 18.796

Styreapparat styrekugle(r) opslidt(e) 90 0%
Bremser bremseskive(r) 219 1%
tilsmudset 204 1%
bremseslange(r) defekt(e) 970 5%
driftsbremse, rullemodstand for stor(t) 209 1%
parkeringsbremse, bremsekraft 1% 573 3%
skævbremsning på 1. aksel for stor(t) 251 1%
skævbremsning på 2. aksel 166 1%
Motor forureningsniveau for højt 221 1%
smøresystem, motor utæt(te) 1.366 7%
udstødningssystem defekt(e) 228 1%
Chassis hydraulisk affjedring, funktion ukorrekt(e) 183 1%

https://www.bilsyn.dk/aut/public/index2.htm

P3R W!LDAU