Indhegningen af mit have - et mindre probl~
Fra : Maria Fabæch

Dato : 03-05-01 09:24

Hejsa

Nå ja,. så lykkedes det så min bror og hans ven at få lavet hegnet færdigt
(tog ret meget længere tid end forventet - de har svært ved at komme op og
igang - alt ialt har de nok brugt 7 timer - fordelt over mange dage.
Nå, de var netop ved at rydde op, da det ringer på min dør: Det er to
medlemmer af bestyrelsen, der lige synes de vil fortælle mig (for min egen
skyld, selvfølgelig, inden vi gør hegnet helt færdigt (!)) at de vist nok
mener, at der er en regel om at de hegn man laver skal være med vandrette
brædeder!!! Jeg har kigget og kigget i de forskellige
vedligeholdelsesreglementer mm, og det eneste jeg har kunnet se af regler er
1. Hegnet må ikke være over 180 cm højt (mit er 165). 2. Hegnet skal ligne
de andre hegn i bebyggelsen (de andre hegn er bygget af trygimprægneret
træ - således er mit). Nå, nogle af husene har lodrette, andre har vandrette
brædder. Mit nærmeste nabo-hegn er enddda både lodret og vandret. Det skal
lige siges, at der er hæk udenfor hegnet, og når den springer ud, kan man
alligevel ikke se det....
hmmmm
Er det mig der er dum når jeg ikke kan forstå at man går op i det???

De havde ikke kunnet finde noget på skrift, men vil hive fat i
boligselskabet, samt formanden for at finde ud af reglerne. Jeg skulle gerne
få besked i dag...
Nedtur!
Bortset fra det er kattene ret glade for haven, så jeg håber de får lov til
at beholde den!

KH Maria (lidt trist)

Fra : Gitte J.L

Dato : 03-05-01 09:32

Ej, hvor surt! En skam at den slags regler nogle gange er så kvælende stramme,
at boligområderne lyser langt væk af ensrettethed fremfor liv og bevægelse.
Håber også, at du får lov at beholde det....det lyder jo egtl. umiddelbart som
om det er ok.
- Gitte