crashtest med 50 km/t - lastbil vs. to per~
Fra : bme

Dato : 23-05-04 09:06

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-05-04 09:13

Her er filmen.

Trist at sidde på bagsædet i den Pegåt..

http://www.112alarm.dk/kta/112alarm.wmv

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-05-04 11:55

> Her er filmen.
>
> Trist at sidde på bagsædet i den Pegåt..

Nu har man så også valgt to biler, der er bløde som smør.

M.v.h.

Fra : Chr.

Dato : 23-05-04 13:57

Fra : Chr.

Dato : 23-05-04 13:59

> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har man så også valgt to biler, der er bløde som smør.
>
> M.v.h.

ja også vis et link til en side hvor bilfabrikkerne har gjort noget for at
gøre bilerne mere stærke ved sammenstød bagfra?.

jeg tror at der er sket meget ved at vi har fået test fra euroNCAP, men vel
ikke mere at det mest har handlet om frontal og side kollision...og deraf
optimering af bilernes konstruktion ved netop disse kollisioner...samtidigt
er det jo faktisk relevant at teste game biler da den danske bilpark er ca
6-8år gammel i snit.....

Chr.

Fra : JBH

Dato : 23-05-04 14:55

> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har man så også valgt to biler, der er bløde som smør.

Det er vist generelt for Pegøjér. Her for et års tid siden var der på Viborg
egnen en Peugeot 405 sedan som blev påkørt bagfra af en lastbil, som godt
nok formåede at trække nogle lange bremsespor inden. Trods det så det ud som
om bagenden af bilen var klippet af!!! Heldigvis overlevede både fører og
passager .

mvh
JBH

Fra : Jan Riber

Dato : 23-05-04 18:43

<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> inden. Trods det så det ud som om bagenden af bilen var
klippet af!!!
> Heldigvis overlevede både fører og passager .

405 kabinen er temmelig stærk. Derfor er det meget naturligt
at bagenden/deformationszonen, klapper sammen ved et uheld
af den type.

Naturligvis er 405, der som model opstod i 1987 ikke lige så
sikker som nutidens modeller. Men i en eller anden
statistisk undersøgelse (Svensk eller Tysk) fik den
topkarakter for at holde "indholdet" i live ved uheld, i
modsætning til BMW 3 serien i samme årgange, der havde en
tendens til at krølle helt sammen og knuse indholdet.

Og jo.. Jeg kører 405

--
Venlig hilsen Jan
http://www.dkfritidbil.dk/whois/jan_riber/jan_riber.htm

Fra : JBH

Dato : 24-05-04 00:46

"Jan Riber" <jariFJERN@DETTEoncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> modsætning til BMW 3 serien i samme årgange, der havde en
> tendens til at krølle helt sammen og knuse indholdet.

Me too

mvh
JBH

Fra : Henrik B.

Dato : 24-05-04 16:27

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Me too

Er det noget at prale med??

M.v.h.

Fra : Jan Riber

Dato : 24-05-04 18:40

Henrik B. skrev i en meddelse:

> Er det noget at prale med??

Det ka` vel vær` li`så godt som og kør` skærgårdstravtor
Selvom en 9000 CS turbo absolut ikke er at kimse af...Den
rykker da godt nok en lille smule.

Fra : Jan Riber

Dato : 24-05-04 18:43

JBH skrev i en meddelse:
> "Jan Riber" <jariFJERN@DETTEoncable.dk> skrev i en
meddelelse

> Me too

Det skal du ikke være ked af

Fra : Thomas

Dato : 23-05-04 09:31

"bme" <bme@fritid.tele.hej> wrote in message
> http://www.112alarm.dk/kta/kta.htm
>
> /bo

Kører den lastbil ikke mere end 50 km/t? Eller er det filmvinklen der
snyder.

Mvh

Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 23-05-04 11:54

"Thomas" <BambanosREmOvE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kører den lastbil ikke mere end 50 km/t? Eller er det filmvinklen der
> snyder.

Han kører nærmere 70 km/t end 50 km/t.

M.v.h.

Fra : Chr.

Dato : 23-05-04 14:04

> "Thomas" <BambanosREmOvE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Han kører nærmere 70 km/t end 50 km/t.

ja jeg syntes også det virker som om han køre mere end 50 km/t...men hov det
er jo også hvad de der lastbilschaufføre gør....speederen i bund og sluk for
hjernen....så er det jo godt der er en tre,-fire biler der er stop klods når
det går galt...

jeg takker gud for at fly piloter som de eneste er professionelle når det
gælder folk der får penge for at sidde bag 'rattet'...

Chr

Fra : Henrik B.

Dato : 23-05-04 14:54

"Chr." <chrisl@askfordomain.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> er jo også hvad de der lastbilschaufføre gør....speederen i bund og sluk

Ja, de ligner jo her de øvrige bilister i trafikken..

> jeg takker gud for at fly piloter som de eneste er professionelle når det
> gælder folk der får penge for at sidde bag 'rattet'...

Bwwahahahaha....du har forhåbentlig glemt en smiley her. Hvad med det
russerfly, som styrtede ned over Sydtyskland? Hér sad piloterne og skændtes.
Eller for en måned siden, hvor man, var det i London, stoppede to piloter på
vej til et fly, med en ordentlig bøh-mand på........jow, jow, godt de er så
professionelle.

M.v.h.

Fra : Jimmy

Dato : 23-05-04 16:20

> [...]

> vej til et fly, med en ordentlig bøh-mand på........jow, jow, godt de er

Klart nok, det var jo russere, og de flyver jo bedst med vodka i blodet...
De havde ikke fået noget den dag..

Fra : Propellen

Dato : 23-05-04 19:34

On Sun, 23 May 2004 15:03:34 +0200, "Chr." <chrisl@askfordomain.dk>
wrote:

> [...]
>hjernen....så er det jo godt der er en tre,-fire biler der er stop klods når

Tågehorn... Skære alle over en kam, det er jo let! Men dem der i
legobilerne skulle dælme til at bruge hovedet lidt osse, for de kører
sq ikke alle sammen lige pænt.
--
/Prop

Propellen(snabela)SoftHome(punktum)Net

Fra : chr

Dato : 23-05-04 21:27

"Propellen" <not@Valid.Invalid> wrote in message

> Tågehorn... Skære alle over en kam, det er jo let! Men dem der i
> legobilerne skulle dælme til at bruge hovedet lidt osse, for de kører
> [...]
Husk på at dem i legobilerne ikke professionelle, mens lastbilschaufføren
er,-og de burde vide bedre,-og føle større ansvar.

Jeg er stort sikker på at jeg kan skære alle over en kam,-jeg mangler ENDNU
at møde en lastbil på motorvej der holder fartgrænsen....

Chr.

Chr.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 23-05-04 21:41

"chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> skrev

> Jeg er stort sikker på at jeg kan skære alle over en kam,-jeg mangler
ENDNU
> at møde en lastbil på motorvej der holder fartgrænsen....

En Citroen Mahari på gule plader med original 600ccm. motor kan ca. køre 80

Og en gulpladebil, er pr definition en lastbil.

Mvh.

Fra : Reino Andersen

Dato : 24-05-04 15:22

Uffe Ravn skrev:

> Og en gulpladebil, er pr definition en lastbil.

Den holder vist ikke helt...

--
Reino

Fra : Uffe Ravn

Dato : 24-05-04 20:10

"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev

> Den holder vist ikke helt...

Hvor er det du mener den ikke holder?

Det eneste sted jeg selv kan se at den ikke holder, er i forholdet til
hastighed, men netop hastighedsgrænserne er sat i forhold til vægt og ikke
til pladefarve.

At vi så her netop talte om hastighed, gør så ikke min sag bedre

Mvh.

Fra : Reino Andersen

Dato : 24-05-04 22:06

Uffe Ravn skrev:

> Hvor er det du mener den ikke holder?

En gulpladebil med en vægt på under 3.500 kg kaldes vist en varebil og ikke
en lastbil.

--
Reino

Fra : Uffe Ravn

Dato : 24-05-04 22:33

"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev

> En gulpladebil med en vægt på under 3.500 kg kaldes vist en varebil og
ikke
> en lastbil.

Igen har jeg vist taget fejl.

Mvh.

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-04 07:43

> Igen har jeg vist taget fejl.

Tænk hvis fleretallet her i gruppen var mænd nok til at sige den slags der..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Peter Weis

Dato : 25-05-04 11:44

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote:

> Tænk hvis fleretallet her i gruppen var mænd nok til at sige den
> slags der..

Det er nemlig altid mindretallet der har ret

mvh
Peter

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-05-04 16:29

On 25 May 2004 10:43:30 GMT, Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> wrote:

>Det er nemlig altid mindretallet der har ret

Man kan jo starte med at stille sig foran "spejlet..."

/Mogens

Fra : Peter Weis

Dato : 25-05-04 20:27

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

> Man kan jo starte med at stille sig foran "spejlet..."

Nåja, så bliver man jo en mere

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-04 20:32

> Nåja, så bliver man jo en mere

Så er man aldrig alene..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-05-04 22:46

"chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> skrev i en meddelelse
> Husk på at dem i legobilerne ikke professionelle, mens lastbilschaufføren
> er,-og de burde vide bedre,-og føle større ansvar.

Sikke en gang vås!

> Jeg er stort sikker på at jeg kan skære alle over en kam,-jeg mangler
ENDNU
> at møde en lastbil på motorvej der holder fartgrænsen....

Jeg tror du skal have justeret dit speedometer.

M.v.h.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-05-04 23:13

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev :

>Jeg tror du skal have justeret dit speedometer.

Og jeg tror du skal kigge lidt mere realistisk ud af ruden ;)

Efter mit speedo er blevet kontrolleret, så kniber de satme for en del
af de rødder, at holde den på 80...... ( eller 90)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-05-04 09:00

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> "chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> skrev i en meddelelse
lastbilschaufføren

> Sikke en gang vås!

> ENDNU
>
> Jeg tror du skal have justeret dit speedometer.

Samme opfattelse har jeg, og jeg har flere gange kørt med GPS, som må være
det ultimative speedometer.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-05-04 08:51

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> lastbilschaufføren

> Samme opfattelse har jeg, og jeg har flere gange kørt med GPS, som må være
> det ultimative speedometer.

Den opfattelse jeg har er at jeg mangler også ENDNU at møde en lastbil på

Fra : Propellen

Dato : 25-05-04 16:00

On Tue, 25 May 2004 09:51:21 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Den opfattelse jeg har er at jeg mangler også ENDNU at møde en lastbil på
>motorvej der holder fartgrænsen.

Det er generende at de kørere 90 km/t istedet for de lovlige 80 fordi?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-05-04 07:43

> Det er generende at de kørere 90 km/t istedet for de lovlige 80 fordi?

Nej det er ikke generende. De må gerne køre 90 km/t for mig.
Det jeg skrev var bare at det virker som om de alle sammen gør det.

Men det som sinker trafikken mest ved lastbiler er deres overhalinger, som
tager meget lang tid, og det vil der jo ikke ændres på.

Desuden vil en ulykke med en lastbil som kører 90 km/t bliver voldsommere
end en med en lastbil som kører 80 km/t.

Fra : chr

Dato : 24-05-04 20:00

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> "chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> skrev i en meddelelse
lastbilschaufføren

> Sikke en gang vås!

Skal det forstås at lastbil/busschaufføre ikke burde have det professionele
overskud i trafikken?, personligt vil jeg da mene man har et større ansvar
ved netop at køre i et stort tungt køretøj.

Chr.

Fra : Henrik B.

Dato : 24-05-04 21:14

> Skal det forstås at lastbil/busschaufføre ikke burde have det
professionele
> overskud i trafikken?, personligt vil jeg da mene man har et større ansvar
> ved netop at køre i et stort tungt køretøj.

Ja. Vi er alle bilister/trafikanter. Vi har derfor alle et lige stort ansvar
for at alle (inkl. os selv) kommer hele og uskadte hjem.

M.v.h.

Fra : Thomas

Dato : 23-05-04 16:38

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> "Thomas" <BambanosREmOvE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Han kører nærmere 70 km/t end 50 km/t.
>
> M.v.h.

Ja, jeg vil også mene 60-70 km/t. Hvis det der er 50 km/t, så skal
hastigheden på villaveje vist sættes ned til 30 km/t

Mvh

Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-05-04 20:56

On Sun, 23 May 2004 17:37:32 +0200, Thomas wrote:

> Ja, jeg vil også mene 60-70 km/t. Hvis det der er 50 km/t, så skal

Jeg synes det fint ligner 50... ?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 21:04

> Jeg synes det fint ligner 50... ?

Enig.

Det er vel derfor, der står det..

Hvorfor skulle de oplyse noget forkert, kunne man spørge.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 23-05-04 21:22

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Enig.
>
> Det er vel derfor, der står det..
>
> Hvorfor skulle de oplyse noget forkert, kunne man spørge.

Hvad ville der ske, hvis det var en Alfa 147 som blev påkørt med 50 ?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-05-04 23:27

> Hvad ville der ske, hvis det var en Alfa 147 som blev påkørt med 50 ?

Olesen ville græde.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : chr

Dato : 23-05-04 21:35

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message

> Enig.
>
> Det er vel derfor, der står det..
>
> Hvorfor skulle de oplyse noget forkert, kunne man spørge.

Jeg tror da også at der bliver kørt 50 km/t,-men visuelt virker det
hurtigere, netop pga den bil der bliver ramt står bom stille, så er 50 km/t
sgu ret hurtigt...

jeg har aldrig fattet dem som siger at der ikke sker en skid ved 50 km/t
hvis man rammer noget,-sjovt nok har de ikke lyst til at tage en cykel og
cykle alt hvad de kan lige ind i en væg...og der kommer man ikke engang op
på 50 km/t....

Chr.

Fra : Henrik B.

Dato : 23-05-04 22:49

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> Enig.
>
> Det er vel derfor, der står det..
>
> Hvorfor skulle de oplyse noget forkert, kunne man spørge.

Men husk nu lige på at, skaderne i den "virkelige verden", ville være knap
så voldsomme som i forsøget - p.g.a. det påmonterede "kængurugitter".

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 22:56

> Men husk nu lige på at, skaderne i den "virkelige verden", ville være knap
> så voldsomme som i forsøget - p.g.a. det påmonterede "kængurugitter".

Det tror jeg nu ikke.

Kængurugitter er primært hårdt ved "bløde trafikanter" - altså
menneske-kroppe - og her er ikke engang tale om et kængurugitter, som det vi
ser der.

Tværtimod er det konkrete kængurugitter designet, så der når helt ned til
vejen. Formentlig fordi bilen ikke må kunne komme ind under lastbilen og
lave skader på den.

Med andre ord - kollisionstrykket fordeles over hele bilens bagende, som var
det en mur, der havde ramt den.

I virkelighedens verden var det gået langt værre - der havde lastbilen kørt
halvt henover bilerne, og de var blevet knust til ukendelighed.

Sådan TROR jeg, det hænger sammen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 24-05-04 16:30

> Det tror jeg nu ikke.

Nå.

> Kængurugitter er primært hårdt ved "bløde trafikanter" - altså
> menneske-kroppe - og her er ikke engang tale om et kængurugitter, som det
vi
> ser der.

Jeg kaldte det blot kængurugitter i mangel af bedre.

> Tværtimod er det konkrete kængurugitter designet, så der når helt ned til
> vejen. Formentlig fordi bilen ikke må kunne komme ind under lastbilen og
> lave skader på den.

Ja, men dette gitter er monteret direkte på lastbilens chassis-ramme. Og dén
giver sig ikke 5 mm. Havde det gitter ikke siddet der, ville noget af
lastbilens front have taget noget af energien (kofanger, kølergitter m.m).

> I virkelighedens verden var det gået langt værre - der havde lastbilen
kørt
> halvt henover bilerne, og de var blevet knust til ukendelighed.

Måske, måske ikke.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-04 16:50

> Nå.

> Måske, måske ikke.

Ja, det er svært at vide.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 24-05-04 17:00

Du har ingen mening om dette?:

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-04 22:10

> Du har ingen mening om dette?:

Jo.

> [...]
> giver sig ikke 5 mm. Havde det gitter ikke siddet der, ville noget af
> lastbilens front have taget noget af energien (kofanger, kølergitter

En lastbils kofanger giver sig ikke noget af den store betydning, IMO.
Specielt ikke lidt ældre lastbiler. Samtidig betyder dens højde, at den
kører hen over de små biler. Du kan "skrawe" bilen af vangerne og motor
inden under, når Falck er været ude at feje på. Det er muligt, at de nye
Actros etc. er bedre - men det er flertallet af lastbilerne på vejen ikke.

Jeg vil derfor LANGT hellere påkøres bagfra af en lastbil med den ovennævnte
løsning, end jeg vil påkøres af en alm. lastbil ude i trafikken.

Du beder eksplicit om min mening til dette: Min mening er, at det er helt
hul i hovedet at drage det pågældende kængurugitter ind i snakken som noget,
der skulle gøre det farligere for bilen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 24-05-04 23:26

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> En lastbils kofanger giver sig ikke noget af den store betydning, IMO.

Det gør det så alligevel, eftersom den er mere eftergivende end selv rammen.

> [...]
> Actros etc. er bedre - men det er flertallet af lastbilerne på vejen ikke.

Tager du f.eks. Scania's nyere biler er de netop konstrueret så de ikke
"kravler" op over en evt. personbil. Og kigger du på vejene i dag, er der
netop Scania langt flere nyere (4-serie) biler, end ældre Scania'er. Dette
gitter er ikke monteret på pågældende lastbil for at forhindre at den skal
gøre op over personbilen, men for at forhindre at netop lygter, grill m.v.
ikke ødelægges af dele fra personbilen.

> Jeg vil derfor LANGT hellere påkøres bagfra af en lastbil med den
ovennævnte
> løsning, end jeg vil påkøres af en alm. lastbil ude i trafikken.

Ok, det er så dit valg - jeg foretrækker en moderne lastbils
frontkonstruktion, fremfor chassisrammen.

> [...]
noget,
> der skulle gøre det farligere for bilen.

Så længe at den er en forlængelse af chassisrammen er det ganske relevant,
da det giver et lidt misvisende billede af virkeligheden.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-04 07:47

> Det gør det så alligevel, eftersom den er mere eftergivende end selv
rammen.

Af *betydning*..

> Tager du f.eks. Scania's nyere biler er de netop konstrueret så de ikke
> "kravler" op over en evt. personbil.

Jeg mente nok, der var sket noget med de nye modeller.

> Ok, det er så dit valg - jeg foretrækker en moderne lastbils
> frontkonstruktion, frem for chassisrammen.

Nu brugte jeg jo ikke chassisrammen og nye lastbiler som
sammenligningsgrundlag - men hvis vi snakker om dette i stedet, og de
moderne lastbiler samtidig er konstrueret, så de fungerer efter hensigten,
som du beskriver, så giver jeg dig ret. Så foretrækker jeg også "en over
nakken" af lastbilen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 25-05-04 15:37

> Nu brugte jeg jo ikke chassisrammen og nye lastbiler som
> sammenligningsgrundlag - men hvis vi snakker om dette i stedet, og de

Nej, men det er netop chassisrammen der benyttes i det forsøg på KTI.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-04 15:47

> Nej, men det er netop chassisrammen der benyttes i det forsøg på KTI.

Ja, men den er påspændt en stor flad "skærm", som fordeler påvirkningen
bredt - omend den giver sig lige så lidt som chassisrammen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 24-05-04 10:42

> Enig.
>
> Det er vel derfor, der står det..
>
> Hvorfor skulle de oplyse noget forkert, kunne man spørge.

Spørgsmålet kunne vel være om det var 50 km/t målt, eller om
lastbilchaufføren accelererer bilen op indtil der står 50 km/t på hans
speedo ?

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-04 10:57

> Spørgsmålet kunne vel være om det var 50 km/t målt, eller om
> lastbilchaufføren accelererer bilen op indtil der står 50 km/t på hans
> speedo ?

Lastbilspeedo er ekstremt nøjagtigt.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-05-04 13:15

On Mon, 24 May 2004 11:56:58 +0200, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

>Lastbilspeedo er ekstremt nøjagtigt.

>--

Ja, og det kalibreres hvert andet år.

Der kan forekomme ganske små fejlvisninger i forbindelse med f.eks.
dækskift.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-05-04 15:22

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Lastbilspeedo er ekstremt nøjagtigt.

Er du nu helt sikker på det ?

Iflg flere, kører lastbilerne ikke for hurtigt på motorvejene, så
noget tyder da på deres "ellers meget nøjagtige" speedometre viser
temmeligt forkert

En hurtig lille spotmåling på KøgeBugt i dag

TN 93.089   93km/t
SZ 98.954   90km/t
RL ??.???   89km/t
RN 93.912   90km/t
JV 96.563   92km/t
OD 93.094   86km/t
TS 98.953   87km/t
NE 91.435   85km/t
SL 88.828   94km/t
RH 94.951   91km/t
SZ91.786   92km/t

Der var kun 1 af dem jeg lige målte, der kørte 80, nemlig
PM 94.73 med    79km/t

Ret nemt at måle, læg dig bag en lastbil, hold afstanden, og kig på
GPS'en

Man undres ;)

(rent basalt set, er jeg ret indifferent om de kører 80 eller 100)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-04 15:29

> En hurtig lille spotmåling på KøgeBugt i dag

*LOOL*

Ja, du er en gal mand.. Man må tage hatten af for din ihærdighed..

--
/ Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-05-04 16:45

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev :

>*LOOL*

;)

>Ja, du er en gal mand.. Man må tage hatten af for din ihærdighed..

Nu må jeg jo ikke snakke i håndholdt mobil i bilen mere, eller ryge -
så må tiden gå med noget andet ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Henrik B.

Dato : 24-05-04 16:31

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Er du nu helt sikker på det ?

Mit er 100% nøjagtig - iflg. politiet.

M.v.h.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-05-04 16:42

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev :

>Mit er 100% nøjagtig - iflg. politiet.

Det er de, jeg målte i dag sikkert også, ikke desto mindre giver det
en underlig skurren ørene, når "folket" påstår, de ikke kører for
hurtigt, og et hutigt kig fortæller noget andet.

(Polisen fortæller vist ogsa at der falder bøder til hver fjerde, der
bliver kigget efter i sømmene)

Jeg så dog ikke føromtalte "lemming_effekt" i aktion i dag ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-05-04 08:55

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Mit er 100% nøjagtig - iflg. politiet.

GPS er stadig bedre, så det må jo enten være Toyota måden med 112% eller
100,00%

Fra : Propellen

Dato : 24-05-04 16:38

On Mon, 24 May 2004 16:22:28 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Iflg flere, kører lastbilerne ikke for hurtigt på motorvejene, så
>noget tyder da på deres "ellers meget nøjagtige" speedometre viser
>temmeligt forkert

Der må iflg. loven være en fejlvisning på 3%, ved sq ikke om det er +
- .

>En hurtig lille spotmåling på KøgeBugt i dag
>
>TN 93.089   93km/t
>SZ 98.954   90km/t
>RL ??.???   89km/t
>RN 93.912   90km/t
>JV 96.563   92km/t
>OD 93.094   86km/t
>TS 98.953   87km/t
>NE 91.435   85km/t
>SL 88.828   94km/t
>RH 94.951   91km/t
>SZ91.786   92km/t

Tror 98% af alle piloter giver den fuld skrue. Mig selv incl.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-05-04 16:47

Propellen <not@Valid.Invalid> skrev :

>Tror 98% af alle piloter giver den fuld skrue. Mig selv incl.

Det tror jeg gerne - det er da også komplet tåbeligt, at man har en så
stor hastighedsforskel på motorvej.

Men de der mener *de* ved alt, har jo talt ;(

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-05-04 11:46

On Sun, 23 May 2004 10:06:18 +0200, "bme" <bme@fritid.tele.hej> wrote:

>http://www.112alarm.dk/kta/kta.htm

Jep - har set det live på KTI i Roskilde.
Hvorfor fan har "manden" dog ikke taget og udlagt videoen istedet?

/Mogens

Fra : KP

Dato : 23-05-04 11:57

> Jep - har set det live på KTI i Roskilde.
> Hvorfor fan har "manden" dog ikke taget og udlagt videoen istedet?
>
> /Mogens

Du mener den video man kan se/downloade hvis man klikker på linket midt på
siden ???

/KP

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-05-04 15:38

On Sun, 23 May 2004 12:56:35 +0200, "KP" <tjaahh@hvorfor.ikke.dk>
wrote:

>Du mener den video man kan se/downloade hvis man klikker på linket midt på
>siden ?

:)

/Mogens