Vægtafgift ?
Fra : Ukendt

Dato : 22-05-04 21:12

Hej

Jeg har et spørgsmål omkring vægtafgiften på en Peugeot 307 Airvan.
Bilen kan købes på gule plader af privatperson. Vægtafgift er 4030,- årligt.
Jeg vil købe bilen som privatperson. Jeg er ikke momsregistreret.
Men bilen bliver også brugt på mit job. Jeg modtager betaling for kørte
kilometre, men er der ikke en regel der giver nedslag i vægtafgiften, når
bilen bruges delvist som firmabil ?

Mvh Preben Graversen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-05-04 21:29

yep wrote:
> [...]
> kørte kilometre, men er der ikke en regel der giver nedslag i
> vægtafgiften, når bilen bruges delvist som firmabil ?

Nej.

Hvis en bil er registreret med anvendelse "Godstransport privat", og
registreret 1. gange efter 2. juni 1998 er den pålagt en tillægsafgift for
privat anvendelse.
Hvis den bruges blandet (privat/firma) er tillægsafgiften den halve.
Der er ingen tillægsafgift på firmabiler.

For biler med en totalvægt på over 2T er afgiften ca. 5.000 kr.
Under 2T = 1.000 kr. Over 4T = 0.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-04 22:04

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> [...]
> Der er ingen tillægsafgift på firmabiler.
>
> For biler med en totalvægt på over 2T er afgiften ca. 5.000 kr.

Hej Morten

tak for den hurtige respons.

'Hvis den bruges blandet (privat/firma) er tillægsafgiften den halve'

Kan jeg ikke bruge dette argument ved 1.gangs registrering af bilen, hvis
jeg kan dokumentere jeg vil bruge bilen
til at udføre mit erhverv ?

Mvh Preben Graversen

Fra : Jan Riber

Dato : 23-05-04 02:54

yep skrev i en meddelse:

> Kan jeg ikke bruge dette argument ved 1.gangs registrering
af bilen,
> hvis jeg kan dokumentere jeg vil bruge bilen
> til at udføre mit erhverv ?

Prøv at læse det her:
http://www.ft.dk/Samling/19972/udvbilag/SAU/L89_bilag14.htm

--