ADAC kræver medlemsnr
Fra : Erik Rasmussen

Dato : 22-05-04 08:22

Vi vil søge på ADAC.de men der kræves medlemsnr m.v. hvad gør man så ?
Kan nogen hjælpe ?

Vi benytter også et FDM nr + postnr, men det låner vi fra vores
lægekonsultationsventeværelse

vh
Eva og Erik

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 22-05-04 09:02

Erik Rasmussen wrote:

> Vi benytter også et FDM nr + postnr, men det låner vi fra vores
> lægekonsultationsventeværelse

Er det ikke bedrag?

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator
http://www.fischer.as & http://www.humlebæk.dk

Fra : Bernhard Ege

Dato : 22-05-04 10:51

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote in message

> Er det ikke bedrag?

Jo, og hans kiggen med betaler jeg bl.a. for...

I det mindste har FDM forbedret sikkerheden omkring login
(postnummerkrav er tilføjet)... Det har sikkert lukket adgang for mange.

mvh Bernhard

Fra : KH

Dato : 22-05-04 10:58

> I det mindste har FDM forbedret sikkerheden omkring login
> (postnummerkrav er tilføjet)... Det har sikkert lukket adgang for mange.

Postnummeret står ved siden af medlemsnumret, så jeg tror ikke det
hjælper )c8

Klaus

Fra : Henning

Dato : 22-05-04 13:18

On Sat, 22 May 2004 11:58:28 +0200, "KH" <Fuck@Off.ma> wrote:

>Postnummeret står ved siden af medlemsnumret, så jeg tror ikke det
>hjælper )c8

Det har lukket for mange "vi prøver bare at taste et nummer ind"?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Bernhard Ege

Dato : 22-05-04 15:47

"Henning" <nomail@all.invalid> wrote in message

> Det har lukket for mange "vi prøver bare at taste et nummer ind"?

Netop. Det kan jo ikke lukke for folk som misbruger andres oplysninger.
Stort set samme problem som med homebanking.

mvh Bernhard

Fra : Lars

Dato : 22-05-04 14:13

Hejsa,

"Erik Rasmussen" <Erik@Rasmussen.dk> wrote in message

> Vi vil søge på ADAC.de men der kræves medlemsnr m.v. hvad gør man så ?
> Kan nogen hjælpe ?

Prøv at tegne abonnement... Det vil jeg tro virker.

> Vi benytter også et FDM nr + postnr, men det låner vi fra vores
> lægekonsultationsventeværelse

Snyd og bedrageri er hvad det er. Hvis I finder nytte af FDMs sider, så
burde I også betale - i stedet for at leve som snyltere.

** Lars

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-05-04 14:24

> Snyd og bedrageri er hvad det er. Hvis I finder nytte af FDMs sider, så
> burde I også betale - i stedet for at leve som snyltere.

Nu kommer du sikkert i himlen.

*kvalm*

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-05-04 14:55

> Nu kommer du sikkert i himlen.

>--

Hvis jeg nogensinde bliver en engel, vil jeg være helt ligeglad med om mine
vinger bliver hvide eller sorte, bare jeg kan flyve.

Men helt ærligt, Jan, manden har jo ret. Hvis det "kvalmer" dig, hvordan er
så din indstilling til f.eks. socialt bedrageri? Det betaler "vi andre" da
også for.

Venlig hilsen
Folmer

If you've got it
a trucker brought it.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-05-04 15:04

> [...]
er
> så din indstilling til f.eks. socialt bedrageri? Det betaler "vi andre" da

Socialt bedrageri er ikke pænt. Det er det heller ikke systematisk at
udnytte private foreninger, der drives af medlemmernes kontingent.

Personligt betaler jeg til FDM, men hvor kan det ikke røre mig, at en eller
anden gut, der lige har brug for lidt info, låner et nummer og hurtigt slår
noget op. I hvert fald ikke nok til at jeg gider "slå folk i hovedet" på den
måde der.

Jeg tror sgu´, jeg generelt er mere træt af "de frelste" end af dem, der har
en tendens til i ny og næ at "cutte´ a few corners".

--
/Jan W Nielsen

Fra : Bernhard Ege

Dato : 22-05-04 15:53

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
> [...]
der har
> en tendens til i ny og næ at "cutte´ a few corners".

Nu kan man jo også komme til at få rabat forskellige steder ved at
benytte login til FDM, f.eks. til undervognsbehandling hvor man bare
skal downloade en seddel som man skal skrive ud. Det vil jeg da ikke
være med til at dække... Kan dog være det hul også er lukket, har ikke
checket.

FDM burde holde op med at trykke FDM nummeret sammen med navn opg
adresse på bladet. Så vil folk ikke så nemt kunne fristes til at stjæle
sig adgang.

mvh Bernhard

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-05-04 17:28

> [...]
> benytte login til FDM, f.eks. til undervognsbehandling hvor man bare
> skal downloade en seddel som man skal skrive ud. Det vil jeg da ikke

Du kommer ikke til at dække en pind.

Hvad skulle det koste dig - eller FDM..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-05-04 17:48

> Du kommer ikke til at dække en pind.
>
> Hvad skulle det koste dig - eller FDM..?

Here we go again . Økonomisk kommer det kun til at koste rabat-yderen.
Men der SNYLTES på nogle goder som er fremskaffet til/forbeholdt medlemmer.
Det er det samme med folk som på papiret bor i udlandet, men rettelig
beholder deres bopæl i DK. .

Fra : onix

Dato : 22-05-04 20:18

Helt ærligt nu må i stoppe - det er snyd at logge på en side som koster
penge uden at betale - det synes jeg ikke kan gradbøjes med "at det kun er
for et lille kig" det er mere principielt - vil du have den service FDM har
må du betale for den !

Mht. Jan må jeg sige du nok skuffer mig nu, det havde jeg en eller anden
grund ikke troet af dig Kan ikke huske det men er du ikke DR ansat ?
Siger du så også pyt til sortseere der "nasser" på os andre der troligt
betaler?

Hilsen
Onix
Fdm-medlem og DR licensbetaler

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-05-04 21:15

> Mht. Jan må jeg sige du nok skuffer mig nu.

Det er jeg da ked af.

Som sagt betaler jeg selv for at være medlem hos FDM, men jeg kan slet ikke
have så ondt bagi, over at en anden person kort læser en artikel i mit eller
en andens navn. Så lang tid det ikke er værre end det. Jeg kunner heller
ikke finde på at begynde at "harme" løs over sådan et indlæg.

Jeg trækker bare på skulderen - også over dem der gider "gå agurk" over
sådan en forespørgsel.

> Kan ikke huske det men er du ikke DR ansat ?

Nej, jeg er ikke ansat hos DR. Men jeg betaler licens.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Lars

Dato : 22-05-04 16:29

Hej jan,

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Nu kommer du sikkert i himlen.

Jeps, selvfølgelig gør jeg da det. Hvis jeg altså huske at be' min
søndagsbøn også...

> *kvalm*

Du er velkommen.

Jeg mener dog stadig at hvis man skal cutte hjørner som du skriver kunne man
måske da være en smule mere diskret end at poste sit spørgsmål her. Og alt
andet lige, så var mit svar vel gyldigt nok - hvis han vil se på ADAC's
sider, så kan han vel melde sig ind - med mindre de har har særlig
optagelseskrav?

Dybest set er jeg temmelig ligeglad om han snyder sig til at se på FDMs
medlemssider - og hvis det var et stort problem for foreningen at folk snød,
tjaeh, så øgede de jo nok sikkerheden...

** Lars

Fra : hanzen

Dato : 23-05-04 14:08

"Lars" <news41dot@landligt.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> "Erik Rasmussen" <Erik@Rasmussen.dk> wrote in message

> Prøv at tegne abonnement... Det vil jeg tro virker.

Hvis man er interesseret i ADAC's seneste statistik over hvilke mærker der
er mest driftssikre kan man finde den på ADAC's østrigske
søsterorganisations hjemmeside www.oeamtc.at >Auto & 2Rad > ADAC
Pannenstatistik

Og det er helt legalt.
--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : Fly Christensen

Dato : 23-05-04 19:49

On Sat, 22 May 2004 09:22:17 +0200, "Erik Rasmussen" <Erik@Rasmussen.dk>
wrote:

>Vi vil søge på ADAC.de men der kræves medlemsnr m.v. hvad gør man så ?
>Kan nogen hjælpe ?

Hvad leder du efter?

Fly