Billigste dyre bil?
Fra : Kim Christensen

Dato : 21-05-04 20:44

Sjovt subjekt ikke?

Jeg er i den heldige/uheldige situation at jeg må trække mine faktiske
udgifter til kørsel fra i skat. I forbindelse med det må man regne 15% af
bilens nyværdi som en udgift hvert år.

Nu er det så jeg spørger, hvordan får jeg mest for mine penge? Altså hvilken
bil skal jeg købe hvis den skal være så dyr som muligt i nyværdi, men gerne
så billig som muligt i brugt pris?

De krav som bilen skal overholde er følgende

- Nyværdi skal være over 500.000 og gerne meget mere
- Brugtprisen må max være 150.000,-
- Alder max 10 år

Som kom med nogle bud på min næste bil

Fra : Deaster

Dato : 21-05-04 21:07

Kim Christensen wrote:

> [...]
>
> De krav som bilen skal overholde er følgende
>
> - Nyværdi skal være over 500.000 og gerne meget mere

Lancia Kappa, Citroen XM det er vist nogle af de biler der falder/ er
faldet mest i værdi. Specielt Lanciaen. BMW 7 serien falder også pænt
meget, og det samme gør den sidste Scorpio serie fra Ford af, burde
nemt kunne finde en pænt billig Cosworth model.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 21-05-04 22:36

Kim Christensen wrote:

> - Nyværdi skal være over 500.000 og gerne meget mere
> - Brugtprisen må max være 150.000,-
> - Alder max 10 år
>
> Som kom med nogle bud på min næste bil

Jeg kan ikke lige huske om alderen passer, men Alfa 164 Q4 havde
på et tidspunkt rekorden for værditab. Sådan en svend kostede
omkring 750-775.000 som ny og idag fås den meget vel for noget der
ligner de 150.000 du snakker om. Bortset fra skattefordelen får du
en skideskæg køremaskine med i købet og det er da ikke så ringe
endda..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-05-04 09:30

On Fri, 21 May 2004 23:36:25 +0200, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Jeg kan ikke lige huske om alderen passer, men Alfa 164 Q4 havde
>på et tidspunkt rekorden for værditab.

Sikkert rigtigt...

>Sådan en svend kostede omkring 750-775.000 som ny

Jow, jow...

>og idag fås den meget vel for noget der ligner de 150.000

Du tror ikke årgang, km og aktuel stand har indflydelse?
Er din pris et udtryk for et max uanset disse forhold?

> Bortset fra skattefordelen får du en skideskæg køremaskine med
>i købet og det er da ikke så ringe endda

Er du sikker?

/Mogens

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 23-05-04 20:59

Mogens Knudsen wrote:

> Du tror ikke årgang, km og aktuel stand har indflydelse?
> Er din pris et udtryk for et max uanset disse forhold?

Der er ikke mange der ved det, men lige netop den model koster
*altid* 150.000 og så er alder og stand underordnet...

Hvad tror du egentlig jeg mente??

> Er du sikker?

Det siger rygterne ihvertfald, jeg har endnu ikke prøvet Q4
modellen..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-05-04 21:02

On Sun, 23 May 2004 21:58:42 +0200, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Der er ikke mange der ved det, men lige netop den model koster
>*altid* 150.000 og så er alder og stand underordnet...

Det er selvfølgelig ikke rigtigt. Også dén bil har et spillerum, som
man kender det fra andre biler.

>Hvad tror du egentlig jeg mente??

Tja' - vildfarelse, måske :)

>Det siger rygterne ihvertfald - jeg har endnu ikke prøvet Q4
>modellen..

OK - jeg kan nævne, at rygterne taler sandt...

/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4 3.0 V6 24V m/232 hk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 24-05-04 22:12

Mogens Knudsen wrote:

> Det er selvfølgelig ikke rigtigt. Også dén bil har et spillerum, som
> man kender det fra andre biler.

Er det sandt??

> Tja' - vildfarelse, måske :)

Muligvis, eller også mente jeg at hvis Kim stod med 150.000, så
skulle det nok være muligt at finde et eksemplar af racen. Om det
lige bliver det supervelholdte liebhavereksemplar skal jeg ikke
kunne sige, jeg tror personligt det koster noget mere, men et
rimeligt sund "hverdagseksemplar" skulle man nok kunne finde til
den pris. Har du andre erfaringer?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-05-04 05:31

On Mon, 24 May 2004 23:12:06 +0200, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

> [...]
>kunne sige, jeg tror personligt det koster noget mere, men et
>rimeligt sund "hverdagseksemplar" skulle man nok kunne finde til

Så dine 2 ovenstående postings skal altså ikke læses, som skrevet
står

>Har du andre erfaringer?

Dét må man i al beskedenhed sige ja til.
Pris og stand hænger sammen - især med en 164. Ellers havde jeg næppe
fået 130.000 kr for min '93 164 QV 24V m/235.000 km på klokken...

/Mogens

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 25-05-04 21:38

Mogens Knudsen wrote:

> Så dine 2 ovenstående postings skal altså ikke læses, som skrevet
> står

Jo, jeg mener hvad jeg har skrevet.

> Dét må man i al beskedenhed sige ja til.
> Pris og stand hænger sammen - især med en 164. Ellers havde jeg næppe
> fået 130.000 kr for min '93 164 QV 24V m/235.000 km på klokken...

Jo, men mener du det er urealistisk at lede efter en hæderlig 164
Q4 hvis man har 150.000??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-05-04 22:13

On Tue, 25 May 2004 22:38:01 +0200, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Jo, jeg mener hvad jeg har skrevet.

"Modellen koster altid 150.000 kr", hvorefter du skriver noget andet
om en højere pris. Nu må du sgu te' å' beslut' dig :)

>Jo, men mener du det er urealistisk at lede efter en hæderlig 164
>Q4 hvis man har 150.000??

Manden siger max. 10 år - jeg tror ikke, du finder en hæderlig bil med
lav km til dén pris. Men man kan jo blive overrasket...
(der er noget i Bilbasen)

/Mogens

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 26-05-04 12:08

Mogens Knudsen wrote:

> "Modellen koster altid 150.000 kr", hvorefter du skriver noget andet
> om en højere pris. Nu må du sgu te' å' beslut' dig :)

Som ironisk svar på din "Du tror ikke årgang, km og aktuel stand
har indflydelse?" - et, undskyld mig, temmeligt tosset spørgsmål.
Naturligvis har stand, alder og km-tal indflydelse, det har det jo
på alle biler.

> Manden siger max. 10 år - jeg tror ikke, du finder en hæderlig bil med
> lav km til dén pris. Men man kan jo blive overrasket...
> (der er noget i Bilbasen)

Han spurgte nu ikke til lav km, men lad det nu være. På mobile.de
er der et par Q4'ere til salg, bl.a. en til 4500 euro der har gået
153.000 km og en til 6200 euro der har gået 89.000 km. Begge er
under 10 år gamle. Jeg synes de ser rimeligt hæderlige ud begge
to, men det kan selvfølgelig snyde hvis man ser dem live.
Spørgsmålet er så hvad T&S vil have i afgift, men hvis ikke der er
tale om supervelholdte liebhavereksemplarer, så ligger det vel
ikke meget over 100.000??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Cosworth POWER

Dato : 22-05-04 09:19

> - Nyværdi skal være over 500.000 og gerne meget mere
> - Brugtprisen må max være 150.000,-
> - Alder max 10 år
>
> Som kom med nogle bud på min næste bil

Audi V8 4,2 Quattro....

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-05-04 09:43

On Sat, 22 May 2004 10:18:39 +0200, "Cosworth POWER"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>Audi V8 4,2 Quattro....

Jep, men man kan næppe finde een til under 150.000 kr.
Du skal finde dig noget italiensk, IMO...

/Mogens

Fra : Mathias

Dato : 22-05-04 10:05

Kim Christensen wrote:
> - Nyværdi skal være over 500.000 og gerne meget mere
> - Brugtprisen må max være 150.000,-
> - Alder max 10 år

Hvad med Mercedes, f.eks. E-klasse fra 95? De skulle være til at få for
150K. Nypris, ca. 670K og op.

-Mathias

Fra : MM

Dato : 22-05-04 14:39

> Som kom med nogle bud på min næste bil

Lancia Kappa, den har bl.a også fået meget rosende ord med på vejen fra fdm.

~M

Fra : Henrik B.

Dato : 22-05-04 20:39

"Kim Christensen" <mesleepy@mail.dk> skrev i en meddelelse
> De krav som bilen skal overholde er følgende
>
> - Nyværdi skal være over 500.000 og gerne meget mere
> - Brugtprisen må max være 150.000,-
> - Alder max 10 år
>
> Som kom med nogle bud på min næste bil

Gerne: Saab 9000 CS 2,3 Turbo (eller Aero).
Alt i udstyr, massere af plads, god komfort, top sikkerhed og huuurtig.

M.v.h.