Klarlak how to ?
Fra : Ukendt

Dato : 21-05-04 19:53

Hejsa Alle

For satan det er nemt at lakke med en rigtig sprøjtepistol..

Nå men tiden er kommet til klarlakken, og så er det mit?? kommer ind..

Hvor mange lag skal bilen ha? og hvor lang tid skal man vente imellem hvert
lag ?? 10min ? 20min ? 30min ? en dag???

og skal den alm lak vente en dag før man kan gi den klarlak eller kan man
vente nogle timer ?? og gøre det samme dag ?

Håber at i kan hjælpe mig lidt her..

Mvh
Morten

Fra : hamselv

Dato : 21-05-04 20:00

bed om datablad på den klarlak du har købt

normalt er det 10 min mellem hvert lag

--
VH
Flemming

Fra : Andreas

Dato : 21-05-04 20:01

> Hejsa Alle

Hej Morten

> [...]
>
> og skal den alm lak vente en dag før man kan gi den klarlak eller kan man
> vente nogle timer ?? og gøre det samme dag ?

Kan jeg nok desværre ikke, men jeg vil meget gerne høre om din erfaringer.
Jeg skal nemlig selv igang med at male en del her til sommer.
Hvilken malersprøjte og kompressor har du brugt?
Er det let at indstille pistolen til den rette mængde luft og maling?
Og hvor lang afstand fra overfladen maler du fra?

Mvh Andreas

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-04 22:24

> Kan jeg nok desværre ikke, men jeg vil meget gerne høre om din erfaringer.
> Jeg skal nemlig selv igang med at male en del her til sommer.
> Hvilken malersprøjte og kompressor har du brugt?

En 2HKér den levere rigeligt luft... og malersprøjten er biltemas til 180,-
(dem med plastbeholder, så man kan se hvor meget malling der er tilbage !!)

> Er det let at indstille pistolen til den rette mængde luft og maling?

Jeps skruede helt ned for det hele og justerede op, og det virker rigtigt
godt synes jeg
Den får 3½bar fra kompressoren..

> Og hvor lang afstand fra overfladen maler du fra?

En 15-20cm ca.. men bare prøv dig frem.. der er kun et DONT man må ikke være
for ivrig !!!

Mvh
Morten