Ombytningsmotor til Renaul Megane 1997 2,0~
Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 21-05-04 17:51

En af min kones veninder har desværre haft et tamdremsknæk.
Efter at en mikker har skiftet den, kan motoren stadig ikke starte (den
tørner ikke)
En Renault-mekaniker mener at topstykke, ventiler m.m. er gået, og han vil
ikke skifte/reparere den.

Har nogen i NG et bud på prisen en ombytter eller en hovedreparation.
Vognen skal sælges, da hun ønsker en vogn, der er billigere i forsikring.
Har selv slet ingen erfaring med nyere Renaulter, selv om jeg har haft en
4'er, en 6'er, en 12'er og en 17'er tilbage i 70'erne og 80'erne.
Hilsen
JP
---------------------------
I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.

"Jeg har det som om den russiske hær har marcheret tværs over min tunge - på
strømpesokker!"
W.C. Fields

Fra : jens andersen

Dato : 21-05-04 18:40

"Jens-Peder Rasmussen" <sletmigførst.post@it-entre.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.
>
> "Jeg har det som om den russiske hær har marcheret tværs over min tunge -

Man bør da starte med at undersøge hvorfor motoren ikke kan
starte, kan den ikke dreje rundt,er strøm, virker selvstarter. er der
tænding, benzin, kompression og er tandrem taktet rigtigt.
Mvh. Jens

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 22-05-04 18:05

"jens andersen" <tcp999@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> starte, kan den ikke dreje rundt,er strøm, virker selvstarter. er der
> tænding, benzin, kompression og er tandrem taktet rigtigt.

Tak for svaret.
Det har "de" tjekket, de har bare ikke haft toppen af eller set på den med
et endoskop.
"De" er henholdsvis en Toyota-112%-MEK, og et par af Renault-typen.
De er ikke "helt på talefod" med veninden p.g.a. skilsmisse og du ved. Så
hun sad og var lidt ked af det. Derfor denne tråd, hvis der nu var nogen,
der havde oplevet det samme. Motorhavari altså -- ikke skilsmissen.

Har ikke kunne finde en ombytter i DK, men har skrevet til Vege Motorer i
Helsingborg (www.vege.se)
Men den anden tråd ser også spændende ud.
mvh
JP

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 22-05-04 10:23

Jens-Peder Rasmussen wrote:

> [...]
> I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.
>
> "Jeg har det som om den russiske hær har marcheret tværs over min tunge - på

Hejsa JP

Lækker bil din kones veninde har ..

Hvis remmen sprang under kørsel kan du være ret sikker på at ventiler og
stempler mm. har taget skade .. spørgsmålet er blot hvormeget. Jeg ville
få låget af motoren for at se hvor slemt det står til. Mht.
ombytningsmotor så ville jeg forsøge mig på det tyske megane forum. De
taler/skriver udemærket engelsk hvis tysk ikke er din stærke side ..
adressen er http://213.133.123.93/megane/index.php

Mvh,

Jan

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 22-05-04 18:28

"Jan Mikkelsen" <jhm@NOSPAM.kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ombytningsmotor så ville jeg forsøge mig på det tyske megane forum. De
> taler/skriver udemærket engelsk hvis tysk ikke er din stærke side ..

Tak for tippet.
Jeg kikker dernede.
mvh
JPR