Skift af radio i Ford Scorpio årgang 92
Fra : Pr0gm4n

Dato : 20-05-04 16:33

Min far har ovenstående bil, som skal have en ny radio monteret.

Den originale radio er en Blaupunkt Sound 2000 - model 2007.

Han har nu indkøbt et stk. Sony single CD spilledåse samt et
converter-stik hos Ford der hedder Ford -> ISO.

MEN MEN MEN

Såvidt vi kan se er bilen monteret med en effektforstærker. Den ville
vi gerne genbruge så vi ikke skal til at trække nye ledninger til
højtalere etc.

Men det stik, der er købt hos Ford passer ikke med de stik, der sidder
i bilen. (og med Ford sælgerens ord, så var det noget lort at rode med
i en gammel Scorpio).

Er der nogen her, der kan komme med gode råd, evt et diagram (eller
link til et sådan).

pft.
pr0gm4n

Fra : alexbo

Dato : 20-05-04 16:48

"Pr0gm4n" skrev

> Såvidt vi kan se er bilen monteret med en effektforstærker. Den ville
> vi gerne genbruge så vi ikke skal til at trække nye ledninger til
> højtalere etc.

Det er først og fremmest et spørgsmål om hvorvidt Sonyén kan trække en
effektforstærker.
Hvis den kun har ISO stik altså 2 stk 8 benede stik, så kan den ikke.
At fjerne forstærkeren er nu ikke så svært som bilsælgeren påstår, bilen er
jo ikke født med forstærker.

dk.teknik.lyd bilstereo vil være et godt sted at få gode råd.

mvh
Alex christensen

Fra : HC

Dato : 20-05-04 17:14

> At fjerne forstærkeren er nu ikke så svært som bilsælgeren påstår, bilen
er
> jo ikke født med forstærker.

Jo flere af scorpioerne er født med indbygget forstærker.

--
Mvh Hans Jensen
Ford Mondeo 1,8 med VDO 5000 Navigation

Fra : alexbo

Dato : 20-05-04 17:24

"HC" <h@ns.dk> skrev

> Jo flere af scorpioerne er født med indbygget forstærker.

Det vidste jeg ikke.
man skulle så synes at Ford, som har solgt mellemledningen skulle have gjort
opmærksom på, at der er flere muligheder.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 20-05-04 17:44

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det vidste jeg ikke.
> man skulle så synes at Ford, som har solgt mellemledningen skulle have
gjort
> opmærksom på, at der er flere muligheder.

Helt enig.

En reservedelssælger på 23 år må vide alt om en bils audiotekniske
system.... specielt da potten er fra 1992 og han dengang bilen var ny blot
var 11 år gammel og havde bumser.

Hr. Bjørn

Fra : Pr0gm4n

Dato : 20-05-04 19:36

On Thu, 20 May 2004 18:43:34 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>gjort
>
>Helt enig.

Det gjorde de jo også: "...og med Ford sælgerens ord, så var det noget
lort at rode med i en gammel Scorpio"

>En reservedelssælger på 23 år må vide alt om en bils audiotekniske
>system.... specielt da potten er fra 1992 og han dengang bilen var ny blot
>var 11 år gammel og havde bumser.

Godt min far ikke følger med her det ville såre ham at se at du
omtaler hans iøvrigt imponerende gode bil som en 'potte'

pr0gm4n

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 20-05-04 20:43

"Pr0gm4n" <no-spam@no-spam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Godt min far ikke følger med her det ville såre ham at se at du
> omtaler hans iøvrigt imponerende gode bil som en 'potte'

LOL ... jeg omtaler normalt alle biler (også mine egne) som potter...)

PS: Motorbåde under 35 fod er joller. Det er min egen også..

Hr. Bjørn

Fra : Troels Pedersen

Dato : 21-05-04 06:46

Bjørn Jørvad wrote:
> PS: Motorbåde under 35 fod er joller. Det er min egen også..

Hvor mange fod bør en bil måle, før den ikke ryger i kategorien "potte", så?

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 21-05-04 10:14

"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvor mange fod bør en bil måle, før den ikke ryger i kategorien "potte",
så?

Den skal måle ala en amerikansk kæmpetaxa.

Hr. Bjørn

Fra : Troels Pedersen

Dato : 21-05-04 11:52

Bjørn Jørvad wrote:
> Den skal måle ala en amerikansk kæmpetaxa.

Ok

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 21-05-04 13:58

"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ok

Herefter kaldes potten en 'lokum' og jollen en 'færge' ....)

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-05-04 21:29

Pr0gm4n <no-spam@no-spam.dk> skrev :

>Det gjorde de jo også: "...og med Ford sælgerens ord, så var det noget
>lort at rode med i en gammel Scorpio"

Det kan da kun være fordi bemeldte sælger et et fjols til at bruge
sine hænder ....

Den er da ganske ukompliceret at pille i - forstærkeren (hvis
monteret) sidder inde bag trælisten over hanskerummet

Lige til at gå til !

..... sælgere .... ak ak ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 20-05-04 22:19

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> .... sælgere .... ak ak ;)

Det må du jo kende alt til.

Du lever jo af at sælge hver dag...)

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-05-04 06:37

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev :

>Det må du jo kende alt til.

Ja - egentligt.

>Du lever jo af at sælge hver dag...)

Faktisk ja - heldigtvis er jeg en "eftertragtet vare" ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 21-05-04 10:15

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Faktisk ja - heldigtvis er jeg en "eftertragtet vare" ;)

.. og dette gælder naturligvis også for de "dimmere" du evt. slipper af
med i samme moment.

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-05-04 10:38

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev :

> .. og dette gælder naturligvis også for de "dimmere" du evt. slipper af
>med i samme moment.

Hehe - jeg sælger udelukkende know-how ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 21-05-04 11:09

KLIP

> Hehe - jeg sælger udelukkende know-how ;)

Så må vi da håbe du 100% know how...)

PS: Hmm ... ikke så meget som et netkort, switch, cat(x)-kabel, harddisc
osv. ...?

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-05-04 17:21

>Så må vi da håbe du 100% know how...)

Det er jeg sgu' nødt til, ellers er der ikke "til sjov"

>PS: Hmm ... ikke så meget som et netkort, switch, cat(x)-kabel, harddisc
>osv. ...?

Mjoehhhhh..... lidt ryger der da af ved siden af, men 95% af det jeg
fakturerer er ren timeløn, så "ting" er en biting, og det bøvl gider
jeg sjældent, intet varelager, intet bøvl med tingene

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 21-05-04 17:24

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er jeg sgu' nødt til, ellers er der ikke "til sjov"

Tjaeee .... en enkelt eller to sange "fra de varme lande" kan det vel blive
til...

> Mjoehhhhh..... lidt ryger der da af ved siden af, men 95% af det jeg
> fakturerer er ren timeløn, så "ting" er en biting, og det bøvl gider
> jeg sjældent, intet varelager, intet bøvl med tingene

O.k. .. men så skal du alligevel vide lidt om skramlet også ... og
naturligvis ikke synge for mange "sange"...)

Salg og sælger er nu noget og nogen underfundig/underfundige.

Man fristes næsten til at sige. "Frænde er frænde værst"....

PS: Et godt gammelt jødisk forretningsudtryk er: " Jeg ønsker dig held i
forretningerne samt *mange* ansatte". I wonder why...

Hr. Bjørn

Fra : Pr0gm4n

Dato : 20-05-04 23:18

On Thu, 20 May 2004 22:28:36 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Pr0gm4n <no-spam@no-spam.dk> skrev :
>

>Den er da ganske ukompliceret at pille i - forstærkeren (hvis
>monteret) sidder inde bag trælisten over hanskerummet

Det var nice at høre hvor den var (forstærkeren altså), det bedste jeg
havde fundet indtil nu var placeringen i en amerikansk Taurus....

Takker

pr0gm4n

Fra : Pr0gm4n

Dato : 20-05-04 17:23

On Thu, 20 May 2004 17:47:34 +0200, "alexbo"
<alexbo@post.cybercity.dk> wrote:

>Det er først og fremmest et spørgsmål om hvorvidt Sonyén kan trække en
>effektforstærker.
Ja det bliver lidt spændende. Vi var ikke opmærksom på at der sad en
effektforstærker i, da vi købte Sony'en.

>Hvis den kun har ISO stik altså 2 stk 8 benede stik, så kan den ikke.
>At fjerne forstærkeren er nu ikke så svært som bilsælgeren påstår, bilen er
>jo ikke født med forstærker.
Som nævnt andetsteds jo

>dk.teknik.lyd bilstereo vil være et godt sted at få gode råd.
Ups var ikke opmærksom på at den gruppe fandtes. Jeg har nu
crossposted derovre.

Tak for hintet

Fra : Steffler @ Home

Dato : 21-05-04 01:57

"Pr0gm4n" <no-spam@no-spam.dk> wrote in message

> Ups var ikke opmærksom på at den gruppe fandtes. Jeg har nu
> crossposted derovre.

Det er heller ikke den mest levende gruppe.... Desværre....

/S