Viskerblade?
Fra : Morten Klostergaard

Dato : 20-05-04 10:42

Hej

Så er det tid til at jeg skal have skiftet viskerblade på min Citroen C3,
skal jeg købe de originale eller er der andre der er bedre?

Mvh
Morten

Fra : Michael

Dato : 20-05-04 10:56

Køb f.eks. nogle Alaska, der ofte er på tilbud i større supermarkedskæder.
Jeg købte selv nogle originale til min Mondeo - de kostede >200 kr?! Du får
et par Alaska på tilbud til <50 kr. og de er præcis lige så gode.
Efterfølgende har jeg købt en bagrudevisker fra Alaska, så jeg har altså
prøvet begge løsninger...

Husk at måle længden på viskerne og bemærk, at den ene ofte er kortere end
den anden.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-05-04 08:19

"Michael" <a@b.dk> wrote in message news:c8hv11$elp$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
> prøvet begge løsninger...
>
> Husk at måle længden på viskerne og bemærk, at den ene ofte er kortere end

Den aksel som den lille clipsfætter skal slutte om kan også have forskellig
tykkelse, de billige alaska jeg købte var med tykkere aksel end de Bosch jeg
havde på.

Kan man købe nogle af de clips til forskellige akseltykkelser ?

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-05-04 10:56

On Thu, 20 May 2004 11:41:43 +0200, "Morten Klostergaard"
<mgk@tera.dk.invalid> wrote:

>Så er det tid til at jeg skal have skiftet viskerblade på min Citroen C3,
>skal jeg købe de originale eller er der andre der er bedre?

Der findes noget, der er bedre...Valeo. De findes til rimelige priser
hos Hoyer og Krogslund.

Valeo viskerbladende skulle efter andres mening være de bedste, og
bladene har ovenikøbet en slid indikator. Der sidder et lille
klistermærke på oversiden af viskerbladene - dét fjerner man, når man
montere bladet. Derunder er der en lille sort plet, som med tiden
antager en gul farve. Når den er helt gul, skal viskerbladet skiftes.
Spørg mig ikke, hvordan det virker; men NG'en siger, at det virker

/Mogens

Fra : Peter G C

Dato : 20-05-04 11:23

> Der findes noget, der er bedre...Valeo. De findes til rimelige priser
> hos Hoyer og Krogslund.

Valeo er originale visker hos citrobang..... i hvert fald på de lidt ældre
modeller, som min

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 20-05-04 14:10

Peter G C wrote:
> "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en
> meddelelse news:3uvoa0pp82sm063ulp6vu33kr6pt32fevh@4ax.com...

> Valeo er originale visker hos citrobang..... i hvert fald på de lidt
> ældre modeller, som min

Det lugter lidt af at jeg nok skal ned til Citroen og give de 400,- plus
moms for 2 for og en bag.

\MK

Fra : Diesel

Dato : 20-05-04 14:25

Eller kig på www dot vieskergummi dot dk
Diesel

"Re: Viskerblade?"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.61.132.151)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-05-04 08:21

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> [...]
C3,

> Valeo er originale visker hos citrobang..... i hvert fald på de lidt ældre

Men er det ikke som OEM med Citroen / peugeot logo ?
Men til det dobbelte i pris ?

Fra : Peter G C

Dato : 24-05-04 10:29

[klip]

> Men er det ikke som OEM med Citroen / peugeot logo ?
> Men til det dobbelte i pris ?

Ingen logo - priserne er næsten ens......

/Peter

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-04 15:25

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Der findes noget, der er bedre...Valeo. De findes til rimelige priser
> hos Hoyer og Krogslund.

Det må være dagens bedste vittighed

Valeo er normalt original leverandør til PSA.
Dog bruger jeg selv Bosch Twin, selvom jeg kører PSA
--
Møller

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 21-05-04 19:17

> [...]
> antager en gul farve. Når den er helt gul, skal viskerbladet skiftes.
> Spørg mig ikke, hvordan det virker; men NG'en siger, at det virker

Mine viskere på Golf´en har også små sorte klistermærker der bliver gule af
sollys. Dog bruger jeg en (mener jeg) både nemmere og mere økonomisk
metode......

Jeg skifter dem når de begynder at viske dårligt.

Dem jeg har nu har efter klistermærket stået til udskiftning i over 6
måneder, men det ved de vist ikke selv, for de visker stadig fint.

Blot en tanke om smarte løsninger der måske er FOR smarte.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 20-05-04 17:32

"Morten Klostergaard" <mgk@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Så er det tid til at jeg skal have skiftet viskerblade på min Citroen
C3,
> skal jeg købe de originale eller er der andre der er bedre?

Kan på det varmeste anbefale Bosch.
Temmelig dyre, men det er ren duracell

Men lad nu være at bruge dem af-isning

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator
http://www.fischer.as & http://www.humlebæk.dk

Fra : Ole Pedersen

Dato : 21-05-04 00:01

> [...]
>
> Så er det tid til at jeg skal have skiftet viskerblade på min Citroen C3,
> skal jeg købe de originale eller er der andre der er bedre?

Jeg købte i JEM & FIX tog gummiet ud og indsatte i mine orginale viskere fra 20 kr stk
!

vh OP