Hvordan takler jeg den ?
Fra : Me & my pc.

Dato : 21-05-04 20:19

Hej alle sammen

Jeg har fået et lidt pusigt problem, som jeg ikke rigtigt ved hvordan jeg
skal takle.

Her i vænget hvor vi bor, er der en pige på 12-13 år, som min datter ofte
leger med.
Nu leger jeg også ofte sammen med min datter og dermed også med de børn som
er i vænget. Det har iøvrigt givet gode forhold og venner til børnenes
venner, så det kan anbefales.

Men, hende pigen er begyndt at rende efter mig. Jeg kan forstå på de andre
børn, at hun giver udtryk for at hun er "forelsket" i mig, men har -
heldigvis - ikke sagt noget direkte til mig.
Hun hænger på mig, ligeså snart jeg er ude med min datter. Ringer på, hvis
vi ikke er ude - angiveligt for at ville lege med min datter, men kun hvis
jeg vil med ud.

Kommer min kone ud til os - vips - så er hun væk igen

Umiddelbart er jeg da smigeret over at hun mener at en småfed, tæt på 40 og
ikke speciel good-looking fyr som mig er attraktiv. Men med en dejlig kone,
er det ikke lige en ny jeg er på jagt efter og så er hun jo også kun et
barn.

Hvordan hulen takler jeg dette ?

Jeg vil gerne respektere hendes følelser, men har ingen intentioner om at
begynde noget der. Jeg vil ikke gøre grin af det, fordi jeg er bange for at
såre hende.
Og bare vade hen og fortælle at hun er fjollet og skal holde op med sådan
noget pjat, er nok heller ikke den rigtige vej ?

Hvad syntes I ?

Jeg vil lige for en god ordens skyld gøre opmærksom på, at jeg IKKE har
opfordret hende på nogen måde, ikke har interesse i små piger og kun leger
med områdets børn, fordi jeg derved samtidigt kan holde øje med min egen
datter og tage del i hendes leg.
( Beklager at skulle skrive dette, men er nervøs for at få etiketten
"pædofil" klæbet på mig )

Ole
Odense

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 23-05-04 00:22

"Me & my pc." <test@test.dk> wrote in message

> [...]
> Og bare vade hen og fortælle at hun er fjollet og skal holde op med sådan
> noget pjat, er nok heller ikke den rigtige vej ?

Svært problem..!! Måske skulle du få din kone til at deltage mest
muligt, så pigen indser, at det er nytteløst?

Fra : TriDane

Dato : 23-05-04 11:46

"Me & my pc." <test@test.dk> wrote in

---klip
> [...]
> 40 og ikke speciel good-looking fyr som mig er attraktiv. Men med en
> dejlig kone, er det ikke lige en ny jeg er på jagt efter og så er hun

Det minder om mig selv. Gudskelov er kvinder åbenbart mere nuancerede
når det gælder mænds udseende - det er det jeg lever højt på. Nej,
alvorligt talt lader det til at specielt unge pigers forelskelse ofte
handler om rollemodeller, og sådan opfatter hun åbenbart dig. Det er da
en kompliment der vil noget!

> [...]
> Og bare vade hen og fortælle at hun er fjollet og skal holde op med
> sådan noget pjat, er nok heller ikke den rigtige vej ?

Det jeg husker bedst med forelskelser fra de tidlige teenageår var, hvor
hurtigt pigerne forelskede sig i en anden, suk. Men jeg tror folk er
forskellige på det område: Nogen forelsker sig ikke særligt tit, men
måske derfor stikker det dybere end de der forelsker sig i hvert
frikvarter...

Mit råd er: Giv det 14 dage så skal du bare se om ikke du er "sidste
uges flavour". Der er ikke noget mere flyvsk end en teenagers
kærlighed.

mvh.
Kim

Fra : Mette

Dato : 23-05-04 12:50

> [...]
> Og bare vade hen og fortælle at hun er fjollet og skal holde op med sådan
> noget pjat, er nok heller ikke den rigtige vej ?

Mit korte svar er: du takler den ikke. Du lader som om, du intet har hørt
(det kan jo også bare være overfortolkning og at du nu ser alle hendes
handlinger i dét lys). Glem det - lad hende være den hun er, og fortsæt som
du plejer. Så går det hele i sig selv igen. Det mest pinagtige for alle
ville være at bringe det på bane - forestil dig, hvor pinligt det måtte være
for hende, hvis du begyndte at "takle det".
Så lad være.

Fra : Anita

Dato : 24-05-04 13:00

"Mette" <m@nospam.dk> skrev i
> [...]
være
> for hende, hvis du begyndte at "takle det".

Jeg er meget enig.

En af mine veninder fra fritids/ungdomsklubben forelskede sig også hovedkuls
i en af medarbejderne i klubben. Og hun vedholdte faktisk denne tiltrækning
i mange år. Hun var altid hvor han var, interesserede sig for de ting han
gjorde og så meget op til ham. Han var også gift og havde 2 små børn.

Han ignorerede det, men holdt det på et venskabeligt plan, som med alle de
andre unge. Lod hende måske komme lidt tættere på end andre, idet de
snakkede sammen så tit, men ikke mere end det.

Idag (hvor hun vel er omkring 23 år) har hun haft et længerevarende forhold
til en ældre fyr (45-50 år) og er fortsat til fyre, der er noget ældre end
hende selv.

Jeg mener han gjorde det rette, ved at bibeholde venskabet. Det ville have
været meget svært for hende at håndtere en total afvisning. Så mit svar er,
afvis hende blidt men bestemt, hvis hun bliver for nærgående. Pubertetspiger
er ikke de letteste at have med at gøre.

Venligst Anita

Fra : Gitte

Dato : 24-05-04 14:41

>Jeg er meget enig.

Og det er jeg såmænd også....

> [...]
>i mange år. Hun var altid hvor han var, interesserede sig for de ting han
>gjorde og så meget op til ham. Han var også gift og havde 2 små børn.

Jeg har selv, både helt konkret hos mig selv, men også hos en del
jævnaldrende og yngre piger, oplevet nøjagtigt det samme.
Jeg havde i mine teenageår (og også før) min daglige gang på en
rideskole, hvor der var en håndfuld "ældre" mænd, i alderen 25-40 år,
som mange af os tøser på skift forelskede os i.
De fleste af disse forelskerlser blev ganske simpelt ignoreret af
mændene. Nogle af os, der var på rideskolen hver dag, kom selvfølgelig
lidt "tættere" på, end dem der kom der til deres ugentlige
ridetime.... Men ikke tæt nok på til, at det på nogle måder kunne
ligne et forhold.
Selv passede jeg i en periode hest for en af disse mænd, og var da
også med ham rundt i landet til nogle enkelte stævner, hvor jeg hjalp
til. Selv om ham jeg passede hest for, havde ry for at være til unge
piger (han var på det tidspunkt omkring de 37 og jeg var 15 - de piger
han havde "hang" til var omkring de 20), var han meget påpasselig med,
at det ikke var "overnatnings-stævner" jeg kom med til, men kun nogle
hvor man kom hjem igen samme dag. Nok netop for at vise, at der aldrig
var noget mellem os. Men ikke desto mindre var der en mindre hob af
iger, der var dybt misundelige på mig
Lidt det samme var gældende for alle (5-6 stykker) de andre "voksne"
mænd, som de unge tøser sværmede for. De ignorede det, eller holdt
"bekendtskabet" på et rent kammeratligt plan.
Noget jeg i dag, hvor jeg selv er voksen, kun kan have stor respekt
for....

MVH
Gitte

Fra : Anita

Dato : 24-05-04 16:38

"Gitte" <gajb@ofir.dk> skrev

> De ignorede det, eller holdt
> "bekendtskabet" på et rent kammeratligt plan.
> Noget jeg i dag, hvor jeg selv er voksen, kun kan have stor respekt
> for....

Præcis.

Venligst Anita

Fra : Povl

Dato : 23-05-04 17:29

"Me & my pc." <test@test.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

[Snip]

> [...]
> børn, at hun giver udtryk for at hun er "forelsket" i mig, men har -
> heldigvis - ikke sagt noget direkte til mig.

Jeg ser den slags som, at de unge piger vil prøve deres gryende kvindelighed
og seksualitet af på en voksen. Noget i stil med, når en datter bliver
forelsket i sin far. Et helt naturligt led i udviklingen fra barn til
voksen. Jeg mener også, at Freud har skrevet noget om det emne. Ser man
"problemet" i det lys, er det lettere at tackle situationen. Og som Kim
skriver, løber den forelskelse sikkert hurtigt ud i sandet.

Jeg kan da også huske hvordan jeg som ganske ung kunne blive forelsket i en
voksen kvinde, f.eks. en lærerinde, en sød kasse-dame eller andre som faldt
i min smag. Voksne kvinder kan være meget tiltrækkende når man er i den
alder. Men det går jo hurtigt over, og bliver afløst af forelskelse i
jævnaldrende eller lidt ældre piger.

Venlig hilsen: Povl

Fra : Me & my pc.

Dato : 23-05-04 18:33

Først tak for jeres svar !

Var en del bekymret for at I ville opfatte mit spørgsmål forkert, men rådene
bære bestemt ikke præg af det !

Som I skriver, så er det nok noget med at lade tingene dampe af og se hvad
fremtiden bringer.

Så jeg vil se tiden an, trække min kone mere med ud på legepladsen og så
ellers bare være stolt over at jeg stadigvæk er "attraktiv"

Tak for jeres svar !

Ole