MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Når jeg højreklikker på et billede...
Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-06-04 18:49

Når jeg højreklikker på et billede er i menuen mulighed for at vælge
[Edit]. Det gør så at billedet åbnes i Pain(t). Kan man ikke selv vælge
programmet billedet skal åbnes i?

Bruger Windows XP.

--
Mvh. Lars

Fra : Malene P

Dato : 02-06-04 19:03

"Lars Jørgensen" <fake@email.invalid> skrev i en meddelelse
> Når jeg højreklikker på et billede er i menuen mulighed for at vælge
> [Edit]. Det gør så at billedet åbnes i Pain(t). Kan man ikke selv vælge
> programmet billedet skal åbnes i?

Shift-højreklik og vælg så Åbn med og sæt flueben, hvis det altid skal åbnes
med det pågældende program.

mvh
Malene P

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-06-04 19:19

On Wed, 2 Jun 2004 20:02:39 +0200, Malene P wrote:

> Shift-højreklik og vælg så Åbn med og sæt flueben, hvis det altid skal åbnes
> med det pågældende program.

Det var ikke helt det jeg mente.

Mine billeder åbner fint nok som de skal i XnView. Det er punktet "Edit" i
højreklikmenuen der _vil_ åbne billedet i Paint som åbenbaret er
standart-editor.

http://2105.dk/temp/edit.png

--
Mvh. Lars

Fra : Malene P

Dato : 02-06-04 19:25

> [...]
>
> Mine billeder åbner fint nok som de skal i XnView. Det er punktet "Edit" i
> højreklikmenuen der _vil_ åbne billedet i Paint som åbenbaret er

Hvad kan du evt pille ved under "open with"?

mvh
Malene p

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-06-04 20:15

Lars Jørgensen skrev:

>Når jeg højreklikker på et billede er i menuen mulighed for at vælge
>[Edit]. Det gør så at billedet åbnes i Pain(t). Kan man ikke selv vælge
>programmet billedet skal åbnes i?

Kontrolpanel => mappeindstillinger => filtyper => find de
pågældende filtyper jpg, bmp osv. => marker punktet Edit og vælg
rediger eller sådan noget lign.
(Sidder ikke ved XP og husker ikke den præcise ordlyd).
--
Knud

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-06-04 20:39

On Wed, 02 Jun 2004 21:14:48 +0200, Knud Gert Ellentoft wrote:

> Kontrolpanel => mappeindstillinger => filtyper => find de
> pågældende filtyper jpg, bmp osv. => marker punktet Edit og vælg
> rediger eller sådan noget lign.

Der var den. Der stod godt nok kun [open] på listen, men jeg tilføjede bare
en [edit]. Tak for hjælpen.

--
Mvh. Lars