MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Gentagende fejl i Xp
Fra : Kim Jensen

Dato : 02-06-04 16:40

Jeg får fejl i Xp pro. Og jeg har store problemr med at køre nogle
programmer, putteren går ned med blå skærm og jeg får kun "liv" i den ved
genstart.
Og jeg har en mistanke til at det er min computer der er gået i udu.
Jeg får flg. meddelse. Er der nogle der kan sige hvad det er for type fejl.

Computeren blev genstartet efter en fejlkontrol. Fejlkontrollen var:
0x1000008e (0xc0000005, 0xe2c4c68b, 0xba2adb2c, 0x00000000). Et dump blev
gemt i : C:\WINDOWS\Minidump\Mini060204-01.dmp.

v.h Kim

Fra : Hans

Dato : 02-06-04 17:15

Kim Jensen wrote:
> [...]
> 0x1000008e (0xc0000005, 0xe2c4c68b, 0xba2adb2c, 0x00000000). Et dump
> blev gemt i : C:\WINDOWS\Minidump\Mini060204-01.dmp.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/ddtools/hh/ddtools/bccodes_59k7.asp

Fejlen tyder på inkompatibelt hardware. Er det en ældre maskine, eller
sidder der et ældre pci-kort i den?

/ Hans

Fra : Kim Jensen

Dato : 02-06-04 17:26

> Fejlen tyder på inkompatibelt hardware. Er det en ældre maskine, eller
> sidder der et ældre pci-kort i den?

Nej det er ikke en gammel maskine, jeg købte den hos Multimedia eksperten i
januar i år. Bundkortet er Asus A7N8X 2,4Ghz Amd med indbygget skærmkort og
Lan. Jeg har ikke brugt nogle ekstrakort overhovedet.
v.h Kim

Fra : Hans

Dato : 02-06-04 17:25

Kim Jensen wrote:

> [...]
> eksperten i januar i år. Bundkortet er Asus A7N8X 2,4Ghz Amd med
> indbygget skærmkort og Lan. Jeg har ikke brugt nogle ekstrakort

Så har du et seriøst problem. Er det noget den er begyndt på, eller har den
altid været ustabil?

/ Hans

Fra : Kim Jensen

Dato : 02-06-04 17:55

> Så har du et seriøst problem. Er det noget den er begyndt på, eller har
den
> altid været ustabil?

Den har altid været lidt ustabil. Men er blevet slem her på det sidste.
v.h Kim

Jeg har prøvet at få kontakt til multimedia eksperten, uden det store held.
De har været mine e-mails overhørrige indtil videre. Jeg sendte dem så sent
som en "husker" i dag.

Fra : Hans

Dato : 02-06-04 18:31

Kim Jensen wrote:

> [...]
>
> Jeg har prøvet at få kontakt til multimedia eksperten, uden det store
> held. De har været mine e-mails overhørrige indtil videre. Jeg sendte

Har du prøvet at sætte din BIOS-setup til at hente standardindstillingerne?

/ Hans

Fra : Kim Jensen

Dato : 02-06-04 18:53

> Har du prøvet at sætte din BIOS-setup til at hente
standardindstillingerne?

Nej det vil jeg ikke påstå, jeg kørte en opdatering af bios, for nogle dage
siden. Under opdateringen siger den, at den gamle opsætninge bliver slettet
når den nye bliver lagt ind. Men det var måske en mulighed.

v.h Kim

Fra : Jens Jensen

Dato : 02-06-04 20:53

> [...]
slettet
> når den nye bliver lagt ind. Men det var måske en mulighed.

Er det ikke nogenlunde på denne måde, at en opdatering som regel fungerer?

Fra : Hans

Dato : 02-06-04 21:03

Jens Jensen wrote:

> Er det ikke nogenlunde på denne måde, at en opdatering som regel
> fungerer?

Nej, ikke helt. Det er altid en god idé at hente standard biosindstillinger
efter en opdatering, da du så er helt sikker på at få alle de nye eller
ændrede indstillinger sat til de rigtige værdier.

/ Hans