MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
win xp boot CD
Fra : Oldman

Dato : 02-06-04 16:15

Hej

er her nogen der ved hvor man kan downloade en BOOT CD til windows xp pro,da
jeg har ikke har diskette drev.De eneste jeg har kunne finde er med sp1
på,men vil gerne ha en uden..Håber der er nogen der kan hjælpe..

mvh Denis

Fra : Gevaldi

Dato : 02-06-04 16:47

Oldman skriblede:
> [...]
> pro,da jeg har ikke har diskette drev.De eneste jeg har kunne finde
> er med sp1 på,men vil gerne ha en uden..Håber der er nogen der kan

Brug din XP til at boote på, såre simpelt.

--
/Gevaldi

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-06-04 17:25

Din nærmeste software forhandler har en.
En OEM version koster ca. 900kr inclusive en mus.

Fra : Oldman

Dato : 02-06-04 21:02

jeg kan desværre ikke boote på min win xp cd,da jeg skal har lavet en
fdisk,og hvorfor er der altid nogen med platte svar istedet for så at lade
være med at svare,især da min win xp pro er original kære jens peter hat..

mvh Denis

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-06-04 21:26

Oldman skriver:

> [...]
> være med at svare,især da min win xp pro er original kære jens peter hat..

Kan du ikke "nøjes" med de funktioner der er på XP cd'en ?
Her kan du partitionere drev og vælge FAT.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-06-04 00:49

Hvad forhindrer dig i at boote på din XP CD når du vil fdiske?

Hvem har snakket om noget uoriginalt?
Jeg gik selvfølgelig ud fra at du ikke havde en WIN XP CD ud fra dit
spørgsmål.
Du kunne eventuelt have spurgt om det du ville gøre i stedet for at
spørge om en boot cd som du i følge dig selv allerede har.

Fra : Anders

Dato : 03-06-04 09:27

"Oldman" <Riis@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har ikke har diskette drev.De eneste jeg har kunne finde er med sp1
> på,men vil gerne ha en uden..Håber der er nogen der kan hjælpe..

Hvis jeg skulle køre fdisk på en XP-puter ville jeg boote DOS fra en
diskette og derfra køre fdisk. Jeg ved ikke om dette kan lade sig gøre fra
en cd.

/Anders

Fra : Poul Erik

Dato : 03-06-04 11:38

On Thu, 3 Jun 2004 10:27:29 +0200, "Anders" <dont@spam.me> wrote:

> [...]
>
>Hvis jeg skulle køre fdisk på en XP-puter ville jeg boote DOS fra en
>diskette og derfra køre fdisk. Jeg ved ikke om dette kan lade sig gøre fra

Husk, en DOS diskette kan kun læse FAT diske og ikke NTFS, som XP for
det meste bruger.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Anders

Dato : 03-06-04 12:51

"Poul Erik" <lindaa@mail.telecykel.dk> skrev i en meddelelse

> Husk, en DOS diskette kan kun læse FAT diske og ikke NTFS, som XP for
> det meste bruger.

Nu er jeg nok kommet lidt på gyngende grund, men har det nogen betydning for
fdisk? Kan fdisk ikke sagtens fungere med NTFS, selvom det kører i DOS...?
Eller er det mig der er galt i byen?

/Anders

Fra : Gevaldi

Dato : 03-06-04 13:48

Anders skriblede:

> Nu er jeg nok kommet lidt på gyngende grund, men har det nogen
> betydning for fdisk? Kan fdisk ikke sagtens fungere med NTFS, selvom
> det kører i DOS...? Eller er det mig der er galt i byen?

Kæden hoppede af da du begyndte at
rode med din Dos diskette, for når du
sætter en WindowsXP cd i drevet og
booter på den, ja så får du adgang til
både at fdiske og formattere din disk.

Fdisk i Dos kan sagtens slette en ntfs
partition, men den kan ikke oprette
en tilsvarende.

Håber det var forklaring nok

--
/Gevaldi

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 03-06-04 11:46

Anders wrote:

> Hvis jeg skulle køre fdisk på en XP-puter ville jeg boote DOS fra en
> diskette og derfra køre fdisk. Jeg ved ikke om dette kan lade sig
> gøre fra en cd.

Hvor er det kæden hopper af her?

mvh
Henning