MS Windows
briani 27239
Jeg skal lave noget sjov
Fra : Mythos

Dato : 02-06-04 14:46

Hej i gruppen

En af vennerne har lavet noget på min maskine der fik systemet til at blive
ret sløvt, jeg har så fundet ud af det, og rettet det. Nu vil jeg gerne lave
lidt sjov på hans maskine, men hvad skal jeg finde på ?
Det skal siges at manden er ret skrap til det med at finde fejl, så det skal
ikke være alt for let at rode bod på.
Får nogle år siden gik jeg på en IT-medarbejder uddannelse hvor vi skulle
lave fejl på hinandens maskiner, og så vendte vi tilbage til egen maskine
for at rette fejl. Den gang brugte vi Win98, så jeg havde på makkers maskine
lagt win.exe filen i startmenuen, det var ret sjovt at se panikken. Men den
fil er jo ikke i XP, så jeg skal finde på noget andet.
Er der nogen der har nogle gode ideer til hvad jeg skal udsætte ham for ?

Kim Larsen

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 02-06-04 14:59

Mythos wrote:
> Er der nogen der har nogle gode ideer til hvad jeg skal udsætte ham for ?

Jeg har ikke - men du må da i hvert fald håbe, han ikke sæer med her! :)

--
(slet 'fjern' fra mail-adr.)
med venlig hilsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-06-04 15:19

Mythos skrev:

> Er der nogen der har nogle gode ideer til hvad jeg skal
> udsætte ham for ?

Hvad med at tage et screenshot af skrivebordet og indsætte det
som baggrundsbillede, hvorefter du stiller Windows til, at den
ikke skal vise ikoner på skrivebordet (højreklik på skrivebordet
og vælg Arrange Icons By, hvor du så fjerner fluebenet ud for:
'Show Desktop Icons'. Den er godt nok simpel, men jeg har set
folk gå i panik over, at der ingenting sker, når de klikker på
de kunstige ikoner på skrivebordet.

En anden og mere led måde kunne være at skjule ikonerne vha.
Gpedit.msc. Så sker der intet når man højreklikker på det og
han skal derfor kende til Gpedit.msc (eller være velbevandret
i registreringsdatabasen) for at slå det til igen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-06-04 15:22

Thomas G. Madsen wrote:
> Hvad med at tage et screenshot af skrivebordet og
> indsætte det som baggrundsbillede

Eller bare en BSOD screensaver.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Mythos

Dato : 02-06-04 15:52

> [...]
> han skal derfor kende til Gpedit.msc (eller være velbevandret
> i registreringsdatabasen) for at slå det til igen.

Den med skrivebordet, den er ret sjov, men jeg er bange for han kender den.
Det andet, den kender jeg godt nok ikke, men den lyder da sjov

Kim

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-06-04 16:22

Mythos skrev:

> Det andet, den kender jeg godt nok ikke, men den lyder da sjov

Start > Kør: Gpedit.msc
Plus-tegn ud for Administrative Templates > Desktop, hvor du stiller
'Hide and disable all items on the desktop' til 'Enabled'. Log derefter
af og på (eller genstart) for at få det til at gælde. Der er i øvrigt
mange andre mere eller mindre "sjove" indstillinger derinde.

--
Hilsen
Madsen

Fra : WR

Dato : 04-06-04 13:22

Hvor ligger filen, kan ikke finde den..

Hilsen Jan

Fra : complex-fjernes-@pc.~

Dato : 02-06-04 16:20

Har lagt en lille file i binaer
dr.exe
sættes i autoexec.bat
(slukkes med alt+255)

Med venlig hilsen
Lars (København nord)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-06-04 22:47

complex-fjernes-@pc.dk skrev:

> sættes i autoexec.bat

XP bruger jo ikke autoexec.bat

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-06-04 13:37

WR skrev:

> Hvor ligger filen, kan ikke finde den..

Hvilken fil?

--
Hilsen
Madsen

Fra : WR

Dato : 04-06-04 13:57

Gpedit.msc

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-06-04 14:00

WR skrev:

> Gpedit.msc

Start > Kør: gpedit.msc
Hvis der ingenting sker, så kører du sikker WinXP Home, for den
har ikke funktionen, så vidt jeg ved.

--
Hilsen
Madsen

Fra : WR

Dato : 04-06-04 15:18

Jeg kører XP - Prof.
Og nej filen er der ikke når man skriver kør: gpedit.msc
har søgt efter den på harddisken uden held, heller ikke i skjulte filer..

Hilsen Jan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-06-04 15:41

WR skrev:

>Og nej filen er der ikke når man skriver kør: gpedit.msc

Du skal kun skrive
gpedit.msc
i start => kør

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.
--
Knud

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 02-06-04 16:33

On Wed, 2 Jun 2004 15:46:14 +0200, "Mythos" <mythoss_43@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>lidt sjov på hans maskine, men hvad skal jeg finde på ?
>Det skal siges at manden er ret skrap til det med at finde fejl, så det skal

Installere VM-Ware og en ny win xp derpå. Så ser det ud til at hele
hans maskine er formateret/reinstalleret.

Den hoppede jeg på for et års tid siden..

Disable printspooleren, er også en af de ting vi selv "udfører".

Sætte "Hidden"-bittet på enten hele \"start menu" eller enkelte
underfoldere..

Skrivebeskytte desktoppen..

--
/Dan MOrtensen

www.webgaden.dk
www.hpc-nord.dk

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 02-06-04 17:24

Mythos skrev i en meddelelse...
> [...]
> finde på noget andet.
> Er der nogen der har nogle gode ideer til hvad jeg skal udsætte ham

Gå ind i indstillinger for mus, sæt den til at bevæge sig op når man
bevæger den til siden(el. lign.)
Byt om på højre og venste museknap

Hvis det er en XP så lav ugyldige stier til Temp-biblioteket(eks.
istedet for c:\windows\temp så et 7-tal eller en lille sætning til ham).

Vend skærmbilledet 180grader

Sæt opgavestyring til at starte 7-kabale, lommerregner osv. på underlige
tidspunkter.

Smut i BIOS og sæt computeren til at starte midt om natten + starte en
noget der virkeligt larmer i opgavestyring(sæt den gerne lige 5 min
efter start - så er du (næsten)sikker på at computeren når at starte op)

Giv ham et af jorden mest lamme temaer(sort med store-menuer)

Gå til diskhåndtering og fjern drev-bogstavet fra hans ekstra
drev(gætter jeg på at han har). Så "forsvinder" de indtil man giver dem
et bogstav igen.

Skru ned for kontrast på skærmen så den er sort når han starter op

Lige hvad jeg kunne finde på...
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 02-06-04 17:54

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:Zanvc.6903$Vf.337721@news000.worldonline.dk...

> [...]
> --
> Hilsen Torben Greve Otzen
>
> Træt af Outlook Express' måde at citere på?

I er godt nok onde !!!
- og jeg vil også være med !
Pil fire til seks taster af hans tastatur - og byt rundt på dem.

Jess

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-06-04 19:47

Jess Mathiasen wrote:

> I er godt nok onde !!!

Det er også ondt, når du citerer et megalangt indlæg uden at klippe i
det.

> - og jeg vil også være med !
> Pil fire til seks taster af hans tastatur - og byt rundt på dem.

Det gør ikke den store forskel, hvis offeret ikke kigger på tastaturet.
Så vil det være bedre at skille tastaturet ad og ændre lidt på
printbanerne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 02-06-04 20:04

"Mythos" <mythoss_43@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har nogle gode ideer til hvad jeg skal udsætte ham for ?

Prøv at udsætte ham for denne her sjove en:
http://www.caiman.us/scripts/fw/f1049.html

Har lige selv afprøvet den.. Kunne godt forestille mig et træls ansigt på en
uvidende person

Mvh
Benjamin

Fra : jan

Dato : 03-06-04 13:55

Hej
Jeg syntes at den er nem at omgå i xp brugte de tre taster ctrl alt delete.
A kunne se at der var et nyt program exe og bad om afslut proces ........for
nemt. Og jeg er ikke Nørd
h JAN

Fra : Laziter [9440]

Dato : 03-06-04 15:44

"jan privat.dk>" <jan.m.hansen@e> skrev i en meddelelse

> [...]
delete.
> A kunne se at der var et nyt program exe og bad om afslut proces

Tjo, men man kan jo bare omdøbe filen avoid.exe til et eller andet der
minder om en systemfil, så optræder der jo et andet navn i joblisten som
kunne være sværere at identificere

Mvh
Benjamin

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-06-04 19:01

jan skrev:

> Jeg syntes at den er nem at omgå i xp brugte de tre taster ctrl alt
> delete. A kunne se at der var et nyt program exe og bad om afslut

Ctrl-Shift-Esc kalder taskmanager direkte.

Jesper G. Poulsen