MS Windows
briani 27239
WinXP sporadisk "blue screen of death" hv~
Fra : Jakob

Dato : 02-06-04 14:35

Jeg har et winXP system som er begyndt at komme med en blå fejlskærm når
jeg logger på. Det er først når jeg forsøger at logge på at det sker,
indtil da ser alt normalt ud. Det sker ikke altid men engang imellem.

Under tekniske oplysninger står der så noget i stil med "0x0000007E
(0xc0000005, 0x805B305E, 0xF8B6DAFC, 0xF8B6D7FC)

Når maskinen genstartes får jeg besked om at systemet er genoprettet
efter en alvorlig fejl, og under yderligere oplysninger får jeg følgende
informationer

BCCode : 1000007e BCP1 : C0000005 BCP2 : 805B305E BCP3 :
F8B6DAFC
BCP4 : F8B6D7FC OSVer : 5_1_2600 SP : 1_0 Product : 256_1

Det er jo ikke lige umiddelbart til at forstå , så hvordan skal jeg
forholde mig til det ? Er der nogen måde at teste min hardware
softwaremæssigt på ??

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Hans

Dato : 02-06-04 15:02

Jakob wrote:
> [...]
>
> Det er jo ikke lige umiddelbart til at forstå , så hvordan skal jeg
> forholde mig til det ? Er der nogen måde at teste min hardware

Det er formodentlig en syg driver. Se her:

http://support.microsoft.com/?kbid=321637

/ Hans

Fra : Jakob

Dato : 02-06-04 15:26

In article <40bddde5$0$3053$14726298@news.sunsite.dk>,
email@kvik.org.invalid says...
> Det er formodentlig en syg driver. Se her:

Ok men det er jo ikke til at finde ud af hvilken der så er synderen. Har
været inde på den side du foreslog, men her taler de om creative
joystick hvilket jeg ikke bruger. Jeg har haft lidt problemer med en usb
mus fra logitech der nogen gange holder op med at funge, men ellers har
jeg ingen ideer. Jeg har et skod noname lydkort i maskinen og der har
nogen gange været problemer med at opdatere driver til det, men ellers
ved jeg ikke

Men tak for tippet, vil kigge lidt mere hos ms

Jakob

Fra : Hans

Dato : 02-06-04 16:36

Jakob wrote:
> [...]
> det, men ellers ved jeg ikke
>
> Men tak for tippet, vil kigge lidt mere hos ms

Hvis du bruger Logitechs drivere til din mus, så ville jeg starte der og
prøve at afinstallere softwaren. Musen fungerer formodentligt udmærket uden
Logitechs software.

Det næste ville være lydkortet, og specielt hvis du har haft problemer med
tidligere drivere. At bruge de nyeste drivere fra en producent er ikke lig
med, at de er den optimale løsning. Der er udgivet mange drivere som har
flere fejl end den forrige udgave.

/ Hans

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-04 15:04

On Wed, 2 Jun 2004 15:34:35 +0200 skrev Jakob <nomail@nomail.no> .

> [...]
>
>Det er jo ikke lige umiddelbart til at forstå , så hvordan skal jeg
>forholde mig til det ? Er der nogen måde at teste min hardware

Jeg har set nøjagtigt samme fejl. Er sikker på det ikke er et hardwareproblem,
mener det er opstået efter sidste windows update. Måske man på Microsoft kan
finde en forklaring ?

VH Martin

Fra : Jakob

Dato : 02-06-04 15:23

> Jeg har set nøjagtigt samme fejl. Er sikker på det ikke er et hardwareproblem,
> mener det er opstået efter sidste windows update. Måske man på Microsoft kan
> finde en forklaring ?

Det kan være at jeg skal prøve endnu en windows update, ellers vil jeg
kigge hos ms

Tak for tippet

Jakob

Fra : Leo Havmøller

Dato : 03-06-04 05:24

"Jakob" <nomail@nomail.no> wrote in message
> [...]
>
> Under tekniske oplysninger står der så noget i stil med "0x0000007E
> (0xc0000005, 0x805B305E, 0xF8B6DAFC, 0xF8B6D7FC)

Det er en bug in en driver.

Download Debugging Tools for Windows, start debuggeren, file -> Open crash
dump.
http://www.microsoft.com/whdc/devtools/debugging/default.mspx

Leo Havmøller.