MS Windows
briani 27239
sammenlign biblioteker inden kopiering?
Fra : Brian k

Dato : 02-06-04 12:45

Hej

Jeg mangler et program som sammenligner 2 biblioteker (der er
underbiblioteker) (på 2 forskellige drev).

Det er til sikkerhedskopiering, og det er lidt irriterende at skulle flytte
20GB hvergang, det ville være lettere hvis programmet inden det kopierede så
hvilke filer der var ændrede eller nye, og kun kopierede disse.

Nogen bud?

Mvh
Brian

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-06-04 12:53

"Brian k" wrote

> [...]
> 20GB hvergang, det ville være lettere hvis programmet inden det kopierede

> hvilke filer der var ændrede eller nye, og kun kopierede disse.

Kik på XCopy

- Peter

Fra : Brian k

Dato : 02-06-04 13:03

Peter Lykkegaard wrote:

> Kik på XCopy
>
> - Peter

Hej

Er der ikke et windows baseret program (brugerflade)?

Mvh
brian

Fra : Gevaldi

Dato : 02-06-04 12:45

Brian k skriblede:

> Er der ikke et windows baseret program (brugerflade)?

Jo da, du kan hente stones Kopikontrol, det
er dansk og kan nøjagtig det du efterlyser.
*Det er endda freeware*

http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

--
/Gevaldi

Fra : Brian k

Dato : 02-06-04 13:26

Gevaldi wrote:

> Jo da, du kan hente stones Kopikontrol, det
> er dansk og kan nøjagtig det du efterlyser.
> *Det er endda freeware*
>
> http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

Ahhhhhh... lige det jeg søgte... takker meget

Mvh
Brian

Fra : Brian k

Dato : 02-06-04 15:50

Brian k wrote:

> Ahhhhhh... lige det jeg søgte... takker meget
>

> Mvh
> Brian

For dulen da... det er et kanon program !!

Mvh
Brian

Fra : jesper

Dato : 02-06-04 13:35

Det funger rigtig godt. Også han øvrige programmer

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 02-06-04 13:45

Brian k, du skrev:

> Nogen bud?

Jeg bruger Mirror fra denne side.

http://home.in.tum.de/~jain/

--
Henrik
fdf59029680c200be53550175215dc68

Fra : Klaus

Dato : 02-06-04 15:45

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
kopierede så
> hvilke filer der var ændrede eller nye, og kun kopierede disse.

Denne funktion er indeholdt i TotalCommander:

Danish distribution site:

Total Commander
c/o DKC DATA
Alhambravej 1
1826 Frederiksberg C.

Internet: http://www.totalcmd.dk

Tlf: 70 20 20 80 (orders only!!!)
Fax: 70 20 20 85
email: totalcmd@totalcmd.dk

Klaus

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 02-06-04 16:50

Hej
Ja Total-commander har denne funktion, men det har vindows også.
Det er et spørgsmål om at sætte og fjerne attributten a (a-Arkiv). Hos alle
de filer man ved er kopieret fjerner man a- attributten og lader den være
ved de nye filer. Nu vil kopi-programmet udvælge dem med "a" sat og kopiere
dem og kun dem.
mvh
Kurt

PS: Total-commander (Windows-commander WINCMD), så behøver du ikke andet
værktøj til filbehandling.

Fra : Lars

Dato : 02-06-04 20:54

In article <40bdf733$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, kurt_birgit.ns@pedersen.mail.dk
says...
> Hej
> Ja Total-commander har denne funktion, men det har vindows også.

Ja for TC, nej for windows

> Det er et spørgsmål om at sætte og fjerne attributten a (a-Arkiv).

TC har altså en dedikeret synchronize funktion, det er 1000 gange nemmere end metoden du
beskrev

> PS: Total-commander (Windows-commander WINCMD), så behøver du ikke andet
> værktøj til filbehandling.

Absolut enig

--
Best regards

Lars

Fra : Lars

Dato : 02-06-04 20:38

In article <c9kejj$1kmt$1@news.cybercity.dk>, brian@nospam.com says...
> Hej
>
> Jeg mangler et program som sammenligner 2 biblioteker (der er
> underbiblioteker) (på 2 forskellige drev).

Suverænt bedste løsning er Total Commander:

http://www.ghisler.com/
http://www.ghisler.com/featurel.htm

--
Best regards

Lars

Fra : Hans

Dato : 02-06-04 23:10

Brian k wrote:
> [...]
> flytte 20GB hvergang, det ville være lettere hvis programmet inden
> det kopierede så hvilke filer der var ændrede eller nye, og kun

Hvis du vil ofre lidt på sagen (20 USD) så er det helt klart Dillobits
inSync du skal kigge på. Det arbejder betydelig hurtigere end TC'
synkronisering og mulighederne er mange. Jeg har brugt det i flere år
efterhånden og har ikke fundet noget tilsvarende som er så universelt og
effektivt.

http://www.dillobits.com/insync.phtml

/ Hans