MS Windows
briani 27239
Win XP kører hele tiden
Fra : Gunnar

Dato : 02-06-04 10:50

Hej.
kan nogen hjælpe mig, jeg skal ud til en ven som har det problem at
processoren tilsyneladen kører uafbrudt, musen viser hele tide timeglas og
andre funktioner virker ikke så længe den kører. Der må være noget der
bruger alt energi, men hvordan finder jeg det? Jeg ved jeg kan gå til
prosessore ved hjælp af alt-ctrl-delete, men hvad skal jeg se efter der.
Gunnar

Fra : Laziter [9440]

Dato : 02-06-04 11:27

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved jeg kan gå til
> prosessore ved hjælp af alt-ctrl-delete, men hvad skal jeg se efter der.

Se efter om der er et eller flere programmer der bruger store mængder
resurser og prøv at afslutte dem hvis der er nogen.
Tag også et tjek for virus, det kan være en sådan der laver problemer.

Mvh
Benjamin

Fra : John

Dato : 02-06-04 12:05

> [...]
> bruger alt energi, men hvordan finder jeg det? Jeg ved jeg kan gå til
> prosessore ved hjælp af alt-ctrl-delete, men hvad skal jeg se efter der.

Kan skyldes mange ting, blandt andet:

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=17955

Gratis værktøjer mod spyware: SpywareBlaster, IE-Spyad, Ad-Aware og Spybot
Search and Destroy.

Mvh John

---

Fra : Gunnar

Dato : 02-06-04 17:37

> [...]
>
> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=17955
>
> Gratis værktøjer mod spyware: SpywareBlaster, IE-Spyad, Ad-Aware og Spybot

Nu har jeg været der, men kan ikke få skittet til at køre ordentlig når jeg
går til ydeevne viser den det meste af tiden 95 - 100 %, men det sjove er da
vi tændte for modemet, gik den ned på 35 - 40 %, så snart det blev slukket
røg den op på 100 % igen. Den ville ikke på nettet. Processorerne er der
ikke noget usædvanligt ved, jeg har sammenlignet med mit eget. Der var lidt
Spyware online vrusscanner kunne ikke hentes, men der var ikke noget for en
uge siden.
Gunnar

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-06-04 21:38

> [...]
lidt
> Spyware online vrusscanner kunne ikke hentes, men der var ikke noget for

Det kunne være bios der er rod i.....En reset af bios kunne løse dette.
Michael

Fra : Gunnar

Dato : 03-06-04 10:40

> Det kunne være bios der er rod i.....En reset af bios kunne løse dette.
> Michael

Er det den der hedder F5 setup default?
Gunnar

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-06-04 14:02

> Er det den der hedder F5 setup default?
> Gunnar

Der er i de fleste tilfælde en jumper ved batteriet der skal flyttes.
Det står som regel beskrevet i manualen til bundkortet.
Michael

Fra : Springmand

Dato : 03-06-04 23:27

> Kan skyldes mange ting, blandt andet:
>
> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=17955
>
> Gratis værktøjer mod spyware: SpywareBlaster, IE-Spyad, Ad-Aware og Spybot
> Search and Destroy.

Havde samme problemer med en hel ny PC.. Det hjalp at lave live update!

springmand