MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Pludselige problemer ved download
Fra : Janner

Dato : 02-06-04 08:03

Har på mit Xp pro konstateret at jeg pludseligt har problemer når jeg skal
downloade filer fra nettet. Har ingen firewall enabled og kører med
stofanet.

Tager jeg f.eks. et tilfældigt prg. fra http://www.tucows.com får jeg bare
meldingen kan når jeg trykker på et download link : Kan ikke åbne siden bla
bla prøv igen senere. Konkret kan vi tage eksemplet
http://www.mapistore.com/Outlook/Attachments/Review_00082_index.html hvor
jeg vil hente filen AOsetup.exe ... jeg får bare fejlen om siden ikke kan
åbnes mens jeg på fruens pc på samme opkobling ingen problemer har. Så
problemet må være i min windows ???

Håber på hjælp

Hygge

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-04 08:51

On Wed, 2 Jun 2004 09:03:12 +0200 skrev "Janner" <noway@jose.msn> .

> [...]
>jeg vil hente filen AOsetup.exe ... jeg får bare fejlen om siden ikke kan
>åbnes mens jeg på fruens pc på samme opkobling ingen problemer har. Så

Har haft et lignende problem, og fandt efter megen møje selv årsagen til mit
problem. Hos mig var det HOST filen der af urangsagelige grunde var blevet
ændret. Den ligger i c:\windows\system32\drivers\etc og ser normalt sådan ud:

# localhost: Needs to stay like this to work
127.0.0.1 localhost

I mit tilfælde var der en masse andre entries der alle startede med 127.0.0.1 og
det korte af det lange, da de blev fjernet var der ingen problemer med
downloads. Det var specielt tucows der drillede mig dengang, så gætter på der
kan være en sammenhæng.

VH Martin

Fra : Janner

Dato : 02-06-04 09:00

> [...]
> det korte af det lange, da de blev fjernet var der ingen problemer med
> downloads. Det var specielt tucows der drillede mig dengang, så gætter på

Min så således ud :

127.0.0.1 localhost
64.91.255.87 www.dcsresearch.com

Fjernede den nederste linie men desværre hjalp det ikke på mit problem

Fra : Janner

Dato : 02-06-04 09:24

Hov jamen hov , det ser ud til problemet begrænser sig til f.eks. *.exe
filer .... Kunne godt hente en zip fil fra f.eks. Tucows. Har norton
internet sec. 2004 men det hjælper heller ikke at slå dette fra ??? Der m¨å
sgu være gået et eller andet galt.

Håner på et godt svar da jeg ikke orker geninstallere windows for anden gang
inden for 2 uger *S*

Hygge

Jan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-06-04 14:57

Janner skriver:

> [...]
> filer .... Kunne godt hente en zip fil fra f.eks. Tucows. Har norton
> internet sec. 2004 men det hjælper heller ikke at slå dette fra ??? Der m¨å

Når du slår den fra, er den så slået fra ????

Norton stinker !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus D. Mikkelsen