MS Windows
briani 27239
Windows 98 - og sikkert login
Fra : Michael

Dato : 01-06-04 17:54

Hej NG!

Jeg skal til at installere Windows 98 på en pc med flere brugere. De vil
gerne have hver sit login. Nu kommer 10$ spørgsmålet (som givetvis har været
behandlet flere gange før: Kan man i Windows 98 forhindre at brugerne taster
Escape ved login?

De har desværre ikke råd til at opgradere til Windows 2000/XP.

Eller eksisterer der et freewareprogram der forhindrer brugerne i at escape
sig væk fra login.

Hilsen Michael

Fra : Dino

Dato : 01-06-04 19:37

Den 1-6 2004 skrev Michael i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> givetvis har været behandlet flere gange før: Kan man i Windows 98
> forhindre at brugerne taster Escape ved login?

Ja, men der findes stadigvæk andre muligheder at starte Windows...

Men her er en lille .reg fil der forhindrer Esc ved login

--- Klip ---
REGEDIT4

[HKEY_USERS\.Default\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"GoAway"="rundll.exe user.exe,EXITWINDOWS"

--- Klip ---

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Michael

Dato : 01-06-04 20:49

> [...]
>
> [HKEY_USERS\.Default\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
> "GoAway"="rundll.exe user.exe,EXITWINDOWS"

Tusind tak

Glæder mig til at afprøve det!

Hilsne Michael

Fra : Gevaldi

Dato : 02-06-04 08:19

Dino skriblede:

> Men her er en lille .reg fil der forhindrer Esc ved login

> REGEDIT4
>
> [HKEY_USERS\.Default\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
> "GoAway"="rundll.exe user.exe,EXITWINDOWS"

Hjælper det så også hvis man starter
op i fejlsikret tilstand, det tror jeg næppe.

--
/Gevaldi

Fra : Dino

Dato : 02-06-04 17:57

Den 2-6 2004 skrev Gevaldi i dk.edb.system.ms-windows:

> Hjælper det så også hvis man starter
> op i fejlsikret tilstand, det tror jeg næppe.

Har jeg muligtvis skrevet, at .reg-filen gør det umuligt at starte
Windows? Nej vel...

Fra : Michael

Dato : 02-06-04 15:52

> [...]
>
> [HKEY_USERS\.Default\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
> "GoAway"="rundll.exe user.exe,EXITWINDOWS"

Har lige afprøvet det - godt og råt
PC'en lukker simpelthen (korrekt) ned hvis der tastes Escape - skønt!

Blot af nysgerrighed: Der er vel flere muligheder - hvor mon man kan læse
lidt om de forskellige parametre?

Hilsen Michael

PS: Fik ikke afprøvet det i fejlsikret tilstand...