MS Windows
briani 27239
Windows XP boot delay ?
Fra : H.S.

Dato : 01-06-04 09:05

My Windows XP installation has become slower when booting.

It load perfectly to the desktop (fast etc.) but when desktop has been
loaded, i cannot open any folders or programs, until 30sec-1min after the
desktop has been loaded.
a few seconds before the extra 30sec-1min has passed, the is a short (but
very obvious) disc activity, and it seems like a few resident programs i
loaded during these few seconds.

Does anyone have an idea on how to solve this ?

Thank you in advance..

Henrik
Aloe Vera og produkter til personlig pleje:
http://www.hstrading.dk/

Fra : H.S.

Dato : 01-06-04 09:10

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> My Windows XP installation has become slower when booting.

-Beklager min engelske post, den skulle have været i alt.comp.os.windows-xp

Men hvis nogen her kan hjælpe, så vil jeg være taknemmelig.

Fra : Leony

Dato : 01-06-04 13:02

H.S. wrote:

> [...]
> (but very obvious) disc activity, and it seems like a few resident
> programs i loaded during these few seconds.

Prøv med Bootvis.
Find den med Google.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : H.S.

Dato : 01-06-04 14:09

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv med Bootvis.
> Find den med Google.

Så vidt jeg har kunnet læse mig til, så kan Bootvis ikke decideret forbedre
min boottid, (ifølge MS så laver den ingen ændringer i systemet) - Så
hvordan bruger jeg den info som bootvis kan give mig ?

Fra : Leony

Dato : 02-06-04 13:50

H.S. wrote:

> Så vidt jeg har kunnet læse mig til, så kan Bootvis ikke decideret
> forbedre min boottid, (ifølge MS så laver den ingen ændringer i
> systemet) - Så hvordan bruger jeg den info som bootvis kan give mig ?

Bootvis viser dig hvad der tager tid under opstarten.
Så skulle du gerne være i stand til at finde ud af hvad der kører i de
minutter hvor du ikke har kontakt til computeren.

Synderen er sikkert firewall eller antivirus.

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 02-06-04 23:03

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev:
Tue, 1 Jun 2004 10:05:16 +0200 i dk.edb.system.ms-windows
> [...]
>very obvious) disc activity, and it seems like a few resident programs i

Er maskinen tilsluttet et lokalnet?
Hvis det er tilfældet så prøv at søge på
"slow boot when networking" i Google.("" skal med i søgestrengen)
Så får du mindst 10 enslydende forslag til en løsning, som
fjerner de ca. 60 sec ventetid.

Forslaget lyder helt åndssvagt, men det virker !!
Det er så endnu et bevis på WinXP's uransageligheder.

Erik

Fra : H.S.

Dato : 03-06-04 09:59

"Erik Helmer Nielsen" <ehelmer@boerne.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> fjerner de ca. 60 sec ventetid.
>
> Forslaget lyder helt åndssvagt, men det virker !!
> Det er så endnu et bevis på WinXP's uransageligheder.

Det vil jeg kigge på med det samme, jeg troede kun at det var problemet hvis
maskinen stod til DHCP men ikke var på LAN.

Men maskinen står nemlig på LAN - så det er bestemt et forsøg værd !