/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke komme på nettet via netkort winXP~
Fra : ha


Dato : 31-05-04 12:50

Jeg har geninstalleret min gamle puter, og kan nu pludselig ikke
komme på nettet igen via den.
Jeg har forsøgt med andet netkort, stadig uden resultat.
Netkortet findes, - der vises ingen fejl under enhedshåndtering
og alle indstillingerne i netværksforbindelserne er akkurat som
på den pc jeg nu bruger.
Hvad kan der mon være galt ?

/ha



 
 
Fynbo (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Fynbo


Dato : 31-05-04 14:46


"ha" <min-news-mail@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:2i0kjaFho0mlU1@uni-berlin.de...
> Jeg har geninstalleret min gamle puter, og kan nu pludselig ikke
> komme på nettet igen via den.
> Jeg har forsøgt med andet netkort, stadig uden resultat.
> Netkortet findes, - der vises ingen fejl under enhedshåndtering
> og alle indstillingerne i netværksforbindelserne er akkurat som
> på den pc jeg nu bruger.
> Hvad kan der mon være galt ?
>
> /ha
>
>
Tag strømmen fra modem i 10 sek. sæt det til igen og tænd din pc samtidig.
På den måde får du opdateret mac-adressen på netkortet..

Fynbo



Klaus D. Mikkelsen (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 31-05-04 14:50

Fynbo skriver:
>
> Tag strømmen fra modem i 10 sek. sæt det til igen og tænd din pc samtidig.
> På den måde får du opdateret mac-adressen på netkortet..

Avah gør man ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jens Jensen (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 31-05-04 15:20

Ja, det ser lidt mærkeligt ud.

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:40BB3815.FE83ACE3@du.kan.finde.den...
> Fynbo skriver:
> >
> > Tag strømmen fra modem i 10 sek. sæt det til igen og tænd din pc
samtidig.
> > På den måde får du opdateret mac-adressen på netkortet..
>
> Avah gør man ?
>
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe



Fynbo (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Fynbo


Dato : 31-05-04 18:46


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:40BB3815.FE83ACE3@du.kan.finde.den...

> Avah gør man ?
>
>
> Klaus

Har haft det problem før, men at folk ikke fatter en skid.
Men det der sker er at når du tænder din pc samtidig med
dit modem, så får modemet mac-adressen på det nye netkort
og kan "gå på".. Det er hvad der sker... I mange tilfælde hvor man bare
sætter kablet i og regner med at det virker, ja så gør det bare ikke, fordi
modemet stadig har den gamle mac-adresse fra det andet netkort og derfor
ikke duer med det nye og den mac-adresse det har...

Men prøv det, prøv det..

Virker stadig..

Fynbo



Klaus D. Mikkelsen (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 31-05-04 20:58

Fynbo skriver:
>
> Har haft det problem før, men at folk ikke fatter en skid.
> Men det der sker er at når du tænder din pc samtidig med
> dit modem, så får modemet mac-adressen på det nye netkort
> og kan "gå på"..

Nej, modemmet har ingen mac adresse.


> Det er hvad der sker... I mange tilfælde hvor man bare
> sætter kablet i og regner med at det virker, ja så gør det bare ikke, fordi
> modemet stadig har den gamle mac-adresse fra det andet netkort og derfor
> ikke duer med det nye og den mac-adresse det har...

Avah ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fynbo (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Fynbo


Dato : 31-05-04 21:23


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:40BB8E2E.87722F0E@du.kan.finde.den...
> Fynbo skriver:
> >
> > Har haft det problem før, men at folk ikke fatter en skid.
> > Men det der sker er at når du tænder din pc samtidig med
> > dit modem, så får modemet mac-adressen på det nye netkort
> > og kan "gå på"..
>
> Nej, modemmet har ingen mac adresse.
>
>
Avah ?
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Pas du heller din modelbane...

Fynbo



Klaus D. Mikkelsen (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 31-05-04 21:23

Fynbo skriver:
>
> Pas du heller din modelbane...

Hvorfor. Det er da bedre at du lærer, hvordan et modem virker!


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Arne H. Wilstrup (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 31-05-04 22:57


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse news:40BB8E2E.87722F0E@du.kan.finde.den...
> Fynbo skriver:
> >
> > Har haft det problem før, men at folk ikke fatter en skid.
> > Men det der sker er at når du tænder din pc samtidig med
> > dit modem, så får modemet mac-adressen på det nye netkort
> > og kan "gå på"..
>
> Nej, modemmet har ingen mac adresse.

Et modem kan godt have en mac-adresse!

--
ahw


Klaus D. Mikkelsen (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-06-04 05:22

"Arne H. Wilstrup" skriver:
>
> Et modem kan godt have en mac-adresse!

Et modem til en TDC internetforbindelse har ikke en mac adresse. Den mac
adresse "centralen" ser er den der er på udstyret bag ved modemet.

Har modem en mac adresse, er det fordi det er integreret i en router. Så
er det ikke længere et modem.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

John (31-05-2004)
Kommentar
Fra : John


Dato : 31-05-04 21:52


"ha" <min-news-mail@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:2i0kjaFho0mlU1@uni-berlin.de...
> Jeg har geninstalleret min gamle puter, og kan nu pludselig ikke
> komme på nettet igen via den.
> Jeg har forsøgt med andet netkort, stadig uden resultat.
> Netkortet findes, - der vises ingen fejl under enhedshåndtering
> og alle indstillingerne i netværksforbindelserne er akkurat som
> på den pc jeg nu bruger.
> Hvad kan der mon være galt ?
>
> /ha

Prøv at ringe til hotline hos din internet udbyder. Jeg er sikker på, de
giver dig et venligt og brugbart svar.

Mvh John


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.693 / Virus Database: 454 - Release Date: 31-05-04



Fynbo (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Fynbo


Dato : 01-06-04 04:30


"John" <nogen@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:40bb9b0d$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>
> Prøv at ringe til hotline hos din internet udbyder. Jeg er sikker på, de
> giver dig et venligt og brugbart svar.
>

Og det mener du ikke at mit er?
Der sker bare det at når han ringer til hotline
så får han bare at vide at forbindelsen ikke fejler
noget. Har prøvet det mange gange.
Men lad os hellere få HA på banen igen for at få svar på
om den løsning jeg kom med har virket.

Fynbo



ha (01-06-2004)
Kommentar
Fra : ha


Dato : 01-06-04 09:30

Fynbo wrote:
> Der sker bare det at når han ringer til hotline
> så får han bare at vide at forbindelsen ikke fejler
> noget. Har prøvet det mange gange.

Det er nemlig helt rigtigt. Bee'n there, done that )

> Men lad os hellere få HA på banen igen for at få svar på
> om den løsning jeg kom med har virket.

Desværre, ingen ændring. Død som en sild.
Jeg har endda forsøgt mig med at bytte om på netkablerne
men det ændrer intet. Den ene med nyinstallationen vil ikke
få netforbindelse.

Yderligere forslag er meget velkomne.

/ha



Klaus D. Mikkelsen (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-06-04 15:03

ha skriver:
>
> Hvad kan der mon være galt ?

Kan dine computere se hinanden ?

Har du førhen brugt den ene computer til gataway ?


Hvilke ipadresser får du tildelt på dine maskiner ?



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

ha (01-06-2004)
Kommentar
Fra : ha


Dato : 01-06-04 16:01

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Kan dine computere se hinanden ?

Jeg har ikke noget netværk, så det ved jeg ikke.

> Har du førhen brugt den ene computer til gataway ?

Hvis du mener om den har været koblet på til innternet før,
så ja, det har den. Jeg har blot formatteret og lavet en
nyinstall.

> Hvilke ipadresser får du tildelt på dine maskiner ?

Den jeg skriver fra nu, er 80.161.102.106 og den anden
jeg har koblet op er 80.161.102.77.
Jeg har forsøgt mig med at lukke de to ned der normalt
køres på, men der er stadigvæk ingen hul igennem fra
den med nyinstall.

/ha



Klaus D. Mikkelsen (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-06-04 16:53

ha skriver:
>
> Jeg har ikke noget netværk, så det ved jeg ikke.

Du har bare 3 maskiner på internet, med hvert sit modem ???

> Hvis du mener om den har været koblet på til innternet før,
> så ja, det har den. Jeg har blot formatteret og lavet en
> nyinstall.

Nej, gateway er adgangsdøren til internet. Mit gateway er min router
(har man ikke så meget netværksforstand, er en sådan guld værd. Den
lukker for udefrakommende trafik, hackere osv og sørger for at dine
computere har en stabil internetforbindelse). Alle somputere er koblet
til en switch (her er lokalnetværker) som igen er koblet til routeren.
Routeren sørger også for tildeling af ip adresser på lokalnetværket.

> Den jeg skriver fra nu, er 80.161.102.106 og den anden
> jeg har koblet op er 80.161.102.77.
> Jeg har forsøgt mig med at lukke de to ned der normalt
> køres på, men der er stadigvæk ingen hul igennem fra
> den med nyinstall.

Næh, du har vel kun 2 ipadresser, så kan de 3. ikke komme på.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

ha (01-06-2004)
Kommentar
Fra : ha


Dato : 01-06-04 17:03

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Du har bare 3 maskiner på internet, med hvert sit modem ???

Nej, rolig nu. Jag har 2 maskiner i huset der har internetadgang
via samme ADSL forbindelse. ADSL er forbundet til en switch (tror jeg),
hvorfra de to pc'ere er tilkoblet. Det er bare en kasse hvor et netstik går
ind
og der er mulighed for at koble 4 netstik på.

> Nej, gateway er adgangsdøren til internet. Mit gateway er min router
> (har man ikke så meget netværksforstand, er en sådan guld værd.

Mit kendskab til netværk = 0.

> Den lukker for udefrakommende trafik, hackere osv og sørger for at dine
> computere har en stabil internetforbindelse). Alle somputere er koblet
> til en switch (her er lokalnetværker) som igen er koblet til routeren.
> Routeren sørger også for tildeling af ip adresser på lokalnetværket.

Oki, altså i stedet for f.eks. zonealarm firewall altså ?

> Næh, du har vel kun 2 ipadresser, så kan de 3. ikke komme på.

Ja, men når nu de 2 andre er lukket og slukket, skulle den
nyformatterede vel nok kunne gå på, når forbindelsen ikke
bruges andetsteds.

Det er skiseme ikke nemt det her

/ha




Klaus D. Mikkelsen (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-06-04 17:09

ha skriver:
>
> Nej, rolig nu. Jag har 2 maskiner i huset der har internetadgang
> via samme ADSL forbindelse. ADSL er forbundet til en switch (tror jeg),
> hvorfra de to pc'ere er tilkoblet. Det er bare en kasse hvor et netstik går
> ind og der er mulighed for at koble 4 netstik på.

Så har du jo lokalnetværk

> Oki, altså i stedet for f.eks. zonealarm firewall altså ?

Ja, blot langt mere avanceret.

> Ja, men når nu de 2 andre er lukket og slukket, skulle den
> nyformatterede vel nok kunne gå på, når forbindelsen ikke
> bruges andetsteds.

Ja, hvis du har lavet en release på en af de andre maskiner, eller haft
dem slukket i mere end en time.

Du kan dog risikere at de tændte computere skal dele din internetsdgagn
med de andre og den kan komme på på den måde. (Internet Connection
Sharing)


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

ha (01-06-2004)
Kommentar
Fra : ha


Dato : 01-06-04 17:33

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Så har du jo lokalnetværk

Oki doki. Det jeg mente var at de 2 pc'ere ikke indbyrdes
kommunikerede med hinanden.

> Ja, blot langt mere avanceret.

Ok, det skulle man så måske overveje.

> Ja, hvis du har lavet en release på en af de andre maskiner, eller
> haft dem slukket i mere end en time.

Hmm, det har jeg ikke prøvet. Det gør jeg lige. Jeg kan desværre
ikke svare tilbage igen før imorgen.

> Du kan dog risikere at de tændte computere skal dele din
> internetsdgagn med de andre og den kan komme på på den måde.
> (Internet Connection Sharing)

Ok, intet problem. Den pc jeg er igang med, er ikke en der skal op
her i huset. Jeg har bare lovet at gøre den klar med en nyinstall.

Jeg vender tilbage imorgen formiddag.

Tak for indput indtil nu.

/ha



Klaus D. Mikkelsen (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-06-04 18:32

ha skriver:
>
> Oki doki. Det jeg mente var at de 2 pc'ere ikke indbyrdes
> kommunikerede med hinanden.

Næh, men de er på netværk sammen

> Ok, det skulle man så måske overveje.

Vær opmærksom på at du ikkan kan sende video med messenger med de fleste
routere.

> Jeg vender tilbage imorgen formiddag.

Okay

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

ha (02-06-2004)
Kommentar
Fra : ha


Dato : 02-06-04 09:26

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Næh, men de er på netværk sammen

Ja, okay

> Vær opmærksom på at du ikkan kan sende video med messenger med de
> fleste routere.

Ingen problem, jeg bruger slet ikke messenger.
Er det bare at købe en router og plugge den til sådan uden nogen videre
indstilling, - eller den skal vel indstilles til hvad der er tilladt og hvad
der
ikke er tilladt ?

>> Jeg vender tilbage imorgen formiddag.

Det var det der skulle til. Ventetid, imellem jeg pillede den ene pc fra
nettet, til den nye blev sat til.
Der var omgående netforbindelse her i formiddag hvor jeg startede den
op. Havde dog bare ikke fået installeret SP1, så jeg blev straks inficeret
med virus. Nu formatterer jeg så igen, og installerer SP1 inden jeg sætter
netkablet på, så skulle den vist være fjong.

Tusind tak for dine input, dejligt at du vil dele dine erfaringer.

/ha



Klaus D. Mikkelsen (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-06-04 14:55

ha skriver:
>
> Er det bare at købe en router og plugge den til sådan uden nogen videre
> indstilling

Mere eller mindre - ja

> eller den skal vel indstilles til hvad der er tilladt og hvad
> der ikke er tilladt ?

Det kommer an på "default opsætning" Du må kunne finde en gammel TDC
SS2601 router møjbilligt rundt omkring. Den er let forståelig og alle
instruktioner er pæredanske.


> Det var det der skulle til. Ventetid, imellem jeg pillede den ene pc fra
> nettet, til den nye blev sat til.

Hvad sagde (skrev) jeg

> Der var omgående netforbindelse her i formiddag hvor jeg startede den
> op. Havde dog bare ikke fået installeret SP1, så jeg blev straks inficeret
> med virus. Nu formatterer jeg så igen, og installerer SP1 inden jeg sætter
> netkablet på, så skulle den vist være fjong.

Noget som en router ville have spærret for !


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

ha (02-06-2004)
Kommentar
Fra : ha


Dato : 02-06-04 15:25

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Mere eller mindre - ja

OK.

> Det kommer an på "default opsætning" Du må kunne finde en gammel TDC
> SS2601 router møjbilligt rundt omkring. Den er let forståelig og alle
> instruktioner er pæredanske.

Det lyder fint, det vil jeg skrive bag ørene, Tror det bliver løsningen
fremover så.

> Hvad sagde (skrev) jeg

Ja, jeg så godt der var lidt diskussion om det. Nu man jo så håbe,
at dem der ikke troede på det, stadigvæk følger tråden

> Noget som en router ville have spærret for !

Ja, det er noget forbandet p... med alt det lo.. der svømmer rundt
derude, men det er alligevel utroligt, at der bare gik ca. 10 sekunder,
så var skaden sket.

Nå, nu kører det som smurt i olie, jeg takker endnu engang for
dine input og interesse.

/ha



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste