MS Windows
briani 27239
Slette fil som "er i brug"
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 31-05-04 10:41

Hej.

Jeg har en *.avi-fil, som jeg gerne vil slette, men hver gang jeg prøver på
det siger den at den "er i brug", og at jeg skal lukke det program der
bruger den. Jeg har prøvet at starte i fejlsikret tilstand, men den siger at
den stadig er i brug. Hvad gør man ved det?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Nicholai

Dato : 31-05-04 11:28

prøv dr. delete... eller søg i registry.

(dr delete findes nemt på google.com)

Nicholai

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 31-05-04 12:14

Hey Rasmus,

> Jeg har prøvet at starte i fejlsikret tilstand, men den
> siger at den stadig er i brug. Hvad gør man ved det?

Prøv at bruge denne metode:

http://tinyurl.com/2ha9d

...dette er i det hele taget et godt trick, som virker hver gang (her hos mig
da).

--
Med venlig hilsen / Best Regards - Brian J. Nielsen
To mail me in private, simply use "email.dk" after the @

Fra : Frede Sørensen

Dato : 31-05-04 16:34

--
Eller tag tyren ved hornene og fjern den tossede undstilling i xp, der gør
at windows vil læse en stor avifil (det er nemlig explorer, der har filen i

gem følgende i en txt fil, som du omdøber til etellerandet.reg og derefter
højreklikker på og vælger flet:
---------------------------------------
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler]
@=-

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850
DC73E}\InProcServer32]

alternativt kan du lave en som txt fil, som du lægger i samme mappe som
filen, og som du markerer EFTER avi-filen (med ctrl-knappen nede) og slet
dem begge.

Med venlig hilsen

Frede

frede-plesnerFJERN@mail.sonofon.dk

Fra : Edmund

Dato : 31-05-04 20:45

Rasmus Nielsen skrev:

> [...]
> program der bruger den. Jeg har prøvet at starte i fejlsikret
> tilstand, men den siger at den stadig er i brug. Hvad gør man ved det?

Marker filen, og vent på at den gule popup box med filinformationer
kommer, så kan man slette.
Test det på en anden fil først, på en ødelagt avi skal man måske vente i
30 -60 sekunder.

En anden løsning er at bruge åben menuen i et andet program f.eks Nero
og slette den derfra.

--
Mvh Edmund