MS Windows
briani 27239
Chkdsk af C-drev
Fra : frank

Dato : 29-05-04 13:03

Kør-kommandoen Chkdsk C:/f/r vil ikke (efter genstart) kontrollere og
reparere
C-drevet.

Jeg får beskeden på skærmen: Kontrollerer filsystemet på C:
Filsystemtype NTFS.
Diskenheden kan ikke
åbnes for direkte adgang.
Windows har
kontrolleret disken,

hvorpå opstarten fortsætter.

Jeg har prøvet at gå i "Fejlsikret tilstand", men komputeren fryser med
en blå/sort
skærm og en blinkende curser.

Alt fungerer ellers upåklagelig.

System: Windows XP Home
Pentium 4 - 2,0 GHz
256 MB - DDR SDRAM
80 GB Seagate harddisk
(Aldi komputer fra april 2002)

Jeg har AVG og Zone Alarm, og lige kontrolleret for virus on-line.

Forslag modtages gerne, hjælp med begærlighed.

Mvh. Frank

Fra : emj

Dato : 29-05-04 18:26

On Sat, 29 May 2004 14:02:33 +0200, "frank" <frankschouUD@msn.INVALID>
wrote:

>Jeg har AVG og Zone Alarm, og lige kontrolleret for virus on-line.
>
>Forslag modtages gerne, hjælp med begærlighed.

Deaktiver virusprogram og zonealarm før du kører skandisk.
Marker dit c-frev i stifinder og Højreklik/vælg egenskaber
Vælg fanebladet Funktioner
Vælg "status for fejlsøgning" og klik på "undersøg nu"
Så bliver du spurgt, om du ønsker at køre scandsk næste gang din PC
starter
Hilsen emj

Fra : frank

Dato : 29-05-04 19:57

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev:

> [...]
> Vælg "status for fejlsøgning" og klik på "undersøg nu"
> Så bliver du spurgt, om du ønsker at køre scandsk næste gang din PC

Tak for rådet, men det ændrer ikke ved komputerens opførsel,
den vil stadig ikke kontrollere c-drevet, men gerne D- eller E-drevet,
hvis man beder den om det.

Mvh. Frank