MS Windows
briani 27239
Lidt pinligt.....
Fra : Mythos

Dato : 28-05-04 16:44

Hej i gruppen

Nu er det ikke mig der har lavet noget pinligt, men jeg kender.
Han har været så "heldig" at have MASSER af virus og spyware på sin maskine,
han har så fjernet det meste, han har også skiftet antivirus program. Dette
nye antivirus ville have at maskinen skulle boote. Nu er der så sket det at
Windows XP har bedt om en kode som han lavede for længe siden men ikke har
brugt, nu kan han ikke huske den og kan ikke komme ind i Windows.
Jeg har kigge hele gruppen igennem, det er muligt jeg har kommet til at
overse noget, men jeg har ikke kunnet finde noget om problemet, kun til
win2000. Er det bare mig der ikke ved hvordan man gør, eller kan det slet
ikke lade sig gøre at omgås dette ? Jeg har ellers sagt han skal starte op i
fejlsikker og logge på som admin, men der skal også kode til, og den kender
han heller ikke. Er der noget tilbage som kan gøres od over at installere
Windows igen ?

Kim Larsen

Fra : Søren Nielsen

Dato : 28-05-04 17:17

Mythos wrote:
> [...]
> også kode til, og den kender han heller ikke. Er der noget tilbage
> som kan gøres od over at installere Windows igen ?

Kan han ikke resette BIOS ved enten at fjerne batteriet på bundkortet eller
kigge i manualen hvordan man resetter den? Oftest er det nogle pins på
bundkortet, der skal kortsluttes i 2-5 sek.

Søren

Fra : Gevaldi

Dato : 28-05-04 17:19

Søren Nielsen skriblede:

> Kan han ikke resette BIOS ved enten at fjerne batteriet på bundkortet
> eller kigge i manualen hvordan man resetter den? Oftest er det nogle
> pins på bundkortet, der skal kortsluttes i 2-5 sek.

Og hvad skulle det hjælpe?

--
/Gevaldi

Fra : Søren Nielsen

Dato : 28-05-04 17:50

Gevaldi wrote:
> Søren Nielsen skriblede:

> Og hvad skulle det hjælpe?

Jeg var af den overbevisning, at en reset af BIOS også fjernede evt.
adgangskoder? Det er muligt, at jeg husker forkert.

Søren

Fra : René Jensen

Dato : 28-05-04 18:04

Søren Nielsen wrote:
> Jeg var af den overbevisning, at en reset af BIOS også fjernede evt.
> adgangskoder? Det er muligt, at jeg husker forkert.

Det gør den også ... men kun til BIOS. Kodeordet er til Windows XP, som
automatisk gemmer kodeordet i sted i sine system filer og formentligt
med en let kryptering.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Søren Nielsen

Dato : 28-05-04 18:11

René Jensen wrote:

> Det gør den også ... men kun til BIOS. Kodeordet er til Windows XP,
> som automatisk gemmer kodeordet i sted i sine system filer og
> [...]

Tak for opklaringen. Jeg havde åbenbart fået rodet det lidt sammen.

Søren

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-05-04 17:50

Mythos wrote:
[Glemt kodeord i XP]
> Er der noget tilbage som kan gøres od over at installere
> Windows igen?

En af mine bekendte havde samme problem igår og
jeg trykkede Ctrl+Alt+Delete og derefter bare Enter,
det fik maskinen til at køre uden kodeord...
Måske det også virker hos dig?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Mythos

Dato : 28-05-04 18:00

> En af mine bekendte havde samme problem igår og
> jeg trykkede Ctrl+Alt+Delete og derefter bare Enter,
> det fik maskinen til at køre uden kodeord...
> [...]

Okay, det lyder simpelt, det må prøves, tak for svaret.

Nu skal andre så ikke holde sig tilbage med flere bruglige svar

Kim Larsen

Fra : ct

Dato : 28-05-04 18:13

> Nu skal andre så ikke holde sig tilbage med flere bruglige svar
>
> Kim Larsen

http://www.winternals.com/products/repairandrecovery/erdcommander2002.asp?pid=erd

denne kan fjerne dit password

Claus

Fra : Freddie Rasmussen

Dato : 28-05-04 18:20

"Mythos" <mythoss_43@hotmail.com> wrote in message

[snip] - glemt password.

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-04 07:29

Og her troede man, at éns password beskyttede system var sikkert, men
åbenbart ikke.

Fra : Gnistn

Dato : 28-05-04 23:04

En gratis løsning: